Maaltijden, kantoorwerk en resultaten
Author Message
danique003

• Total Posts : 36
  • Scores: 4
  • Reward points : 52
  • Status: offline
Maaltijden, kantoorwerk en resultaten vr 16-sep-11 14:21 (permalink)
0
Hoi allemaal,

Zou graag feedback willen hebben op mijn maaltijden.

Ik train met het volgende doel: aanzienlijk minder vet, meer spier. Weet nog niet precies in %. 
Het hoeft niet morgen, zomer 2012 is mijn streven. Maar laten we als stimulans lente 2012 zeggen knipoog

Dag 1 lower+20min cardio
Dag 2 upper+20min cardio
Dag 3 cardio 45min+abs
Dag 4 rust
Dag 5 fullbody (geen aansluitende cardio)
Dag 6 cardio (herstel) of rust
Dag 7 rust
Doe dit nu vier weken op deze manier en voel me er in ieder geval prima bij. Cardio voorkeur HIIT.

maaltijd 1: 40 gram brinta met 200ml magere melk; multivitamine
maaltijd 2: 2 boterhammen, 2 plakken kipfilet; appel
maaltijd 3: 150 gram rauwkost; 1 ei; 2 crackers, 2 plakken kipfilet; handje noten
maaltijd 4: 75 gram gekookte zilvervliesrijst of volkoren pasta; 125 gram kipfilet of 75 gram tonijn of tartaar; 150-400 gram groente; 10ml olijfolie
maaltijd 5: 150 gram kwark of 100 gram cottagecheese
Tussen maaltijd 3 en 4 zit mijn training, 30min ervoor 1 banaan of 1 sultanakoekje. Erna soms het andere sultanakoekje knipoog en maaltijd 4 volgt binnen een uur.
In het weekend eet ik zoveel mogelijk hetzelfde, behalve maaltijd 4 (soms uiteten of pizza/pasta en dan probeer ik dat eerder op de dag of de volgende dag te "balansen")
Volgens een eetwijzer zou ik dan komen op 1500kcal, KEV 44-28-24 (en 4% onbekend blijkbaar).
1.58 - 54kg - 28% BF (electronisch gemeten en varieert van dag tot dag, 26-29%)

1. Ik heb een kantoorbaan en zit vaak de hele dag in overleg of in de auto naar overleg. Koelkast/magnetron geen optie. Heb moeite met beperken van KH als ik een hele dag aan het ouwehoeren danwel luisteren ben. Zoiets als een "snelle jelle" verstoort immers minder dan een appel afknagen, maar daar "heb ik niks aan" denk ik. Tips zijn erg welkom, ben vast niet de enige die op kantoor zit.
2. Ook weet ik niet goed hoe ik (op termijn?) met mijn kcal omhoog kan zonder de KH op te schroeven. Verder spitten op het forum?
3. Na vier weken zijn mijn resultaten:
- zichtbaar verschil in armen, schouders, rug
- conditie verbetert enorm
- geen verschil in vetpercentage of centimeters
- 1 kg aangekomen
Blij met conditie en bovenlichaam! Maar.. Ik blijf een vrouw, dus toch stiekem jammer dat er nog geen centimetertje af is knipoog Verwacht ik te veel of doe ik toch iets niet helemaal goed?

Alvast bedankt!

sis

• Total Posts : 30863
    • Scores: 616
    • Reward points : 2067
    Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten vr 16-sep-11 17:52 (permalink)
    0
    Ziet er niet verkeerd uit. Het Sultanakoekje zijn nog wat snellere suikers waaroverik zou kunnen zeuren maar ach, hoe strikt moet je zijn blij 

1500 kcals klinkt wel als laag, ook met een kantoorbaan, het zou kunnen dat je meer resultaat boekt als je wat meer gaat eten want je sport toch redelijk intensief. 

De kcals kun je verhogen met eiwitten en/of vetten als je niet met KH wilt verhogen. 

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Dave Hawk

• Total Posts : 2723
      • Scores: 108
      • Reward points : 2072
      Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten za 17-sep-11 11:49 (permalink)
      0
      Ik zit niet op het kantoor maar zoals ik het kan beoordelen, ziet het er prima uitknipoog.
      Geef het tijd dan komen de resultaten vanzelf en kun je ventueel na verloop van tijd nog iets schuiven met je
      voeding of je eiwitten iets opschroeven.
      Neem eens een kijkje op mijn persoonlijke site:  www.robberts-tripple.nl .

danique003

Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten zo 18-sep-11 18:07 (permalink)
        0
        Hey, bedankt voor de reacties! Blij om te horen dat het er niet verkeerd uit ziet.
        Ik merk dat er in korte tijd zichtbaar veel verandert in mijn bovenlichaam, maar daar echt weinig kracht heb. Dus eens even gaan browsen naar een mooi trainingsschema.
        Zal over een maand of wat eens laten weten hoe de vorderingen dan zijn.

danique003

Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten zo 18-sep-11 18:09 (permalink)
          0
          Oh ja, mochten er nog goede "on the go maaltijd" tips zijn, dan zijn die nog steeds welkom natuurlijk blij

sis

Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten zo 18-sep-11 18:45 (permalink)
            0
            Ik eet in de auto zaken zoals een bakje met komkommer, tomaat, zalm, ei, shii take, hennepzaadjes, zout en peper. Vooraf thuis klaar gemaakt, hapklare brokken en 't hoeft niet perse in de koelkast als je het binnen afzienbare tijd eet. Als je echt veel in de auto zit bestaan er volgens mij ook wel koelboxjes die je op je sigarettenaanstekerding kunt laten koelen. Zou voor jou handig kunnen zijn. 

danique003

Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten ma 19-sep-11 20:37 (permalink)
              0
              Klinkt helemaal niet verkeerd, die groentemix! Bedankt voor de tip!

Blueeyes

• Total Posts : 78
                • Scores: 24
                • Reward points : 340
                Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten ma 19-sep-11 21:45 (permalink)
                0
                In de auto pak ik inderdaad ook dingen als tomaatjes, komkommer, winterpeen, blokjes kaas, kaascracker. Als ik tijd heb pak ik rolletjes gerookte zalm, kalkoen- of kiprollade  of rauwe ham. Deze maak ik vast met een tandenstoker en leg deze een half uur in de vriezer zodat ze door en door koud zijn.
                In de auto kunnen ze dan even warm worden.

Tijdens tanken of stops werk ik een bak yoghurt of ei naar binnen.

Ruthy

• Total Posts : 115
                  • Scores: 28
                  • Reward points : 112
                  Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten do 22-sep-11 15:51 (permalink)
                  0
                  Hey Danique,

Ik heb een beetje hetzelfde denk ik. Alleen is er bij mij wel bijna 2 cm af in omvang. Heb je een appel of peermodel? En at je hiervoor ook te weinig/low carb? Dan is het niet gek dat je eerst wat aankomt. Je buik kan zelfs nog wat uitzetten en meer vocht vasthouden (begreep ik). Je moet je stofwisseling kans geven om aan dit nieuwe patroon te wennen en het gaat vanzelf sneller. Ik zit precies met hetzelfde. Ben wel al strakker, maar wel zwaarder geworden... En dat voelt zo in contrast. Dus begrijp je punt.

Ik neem iedere dag mijn eigen eten mee. Als tussendoortjes kun je ook eens denken aan gedroogde pruimen, 2 kiwi's, geschrapte bospeentjes, die tommie snoeptomaatjes zijn ook super handig. Sneetje roggebrood met avocado en kipfilet is ook zeer smakelijk. En avocado is wel vet, maar het bevat het goede vet, dus kun je prima eten!

Bekijk mijn voedingsschema eens zie onder...
                  http://forum.body-fitness...eten-toch-m701556.aspx

danique003

Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten do 22-sep-11 21:35 (permalink)
                    +1
                    Hey Ruthie, thnx voor je reactie.

Moest even lachen om je fruit-vraag, maar ik behoor tot de peren blij

Ik moest van de week ergens op de weegschaal en de dame daar verbaasde zich over hoogte van mijn gewicht aangezien ik een stuk kleiner&smaller was dan zij en toch hetzelfde woog als zij. Ook een soort spiegel ipv weegschaal knipoog
                    Er zijn inmiddels cms af van mijn middel en benen en cms erbij bij bijvoorbeeld mijn armen. Ha, 2-0 dus!

Ik ben wat meer gaan eten, want ik geef mijn spieren vier keer per week een flinke run for their money. Heb gewoon meer honger (ipv "trek"). Jouw eetschema ziet er gezond uit, mijn eerste gedachte was wel dat ik de dag niet door zou komen op die hoeveelheden. Maar dat is puur gevoelsmatig, ben niet bepaald een expert blij

En heb trouwens ook aanzienlijk meer slaap nodig. Een behoorlijke lifestyle verandering! And I like it!

Succes!

Ruthy

• Total Posts : 115
                      • Scores: 28
                      • Reward points : 112
                      Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten vr 23-sep-11 08:30 (permalink)
                      0
                      Hey,

Wat goed zeg! De aanhouder wint blijkbaar toch! Geeft mij goede hoop. Ik krijg meer te horen dat mijn voedingsschema te weinig is. Dus sinds vandaag heb ik wat toevoegingen gedaan. Wel lastig om dat goed in te schatten want ik wil niet echt zwaarder worden. Gister mezelf eens goed in de spiegel bekeken. Mijn bovenrug en armen gaan goed, wordt al droger zeg maar, alleen mn onderrug en heupen... tsja... in progress laten we maar zeggenblij

Zo frustrerend dat mijn benen zo gespierd en droog zijn... dat past voor de meter niet. Al het vet situeert zich om mijn middel. Alsof je altijd een beetje zwanger bent. Terwijl eronder echt wel buikspieren zitten, want die train ik als een malle. Nougoed. Ik hou nog ff vol.

Ja, meer slapa, das een hele goeie opmerking. Dat merk ik dus ook. Veel meer slaap. Ik was altijd een slapeloze om het zo maar te zeggen... 5 uurtjes max en dan was ik weer fit. Slaap ook altijd zo lang mogelijk uitstellen enzo. En nu lig ik er om half 11 in en ben ik fit als mn wekkertje om 6 uur gaat. En eigenlijk zou 10 uur nog beter zijn. Merk jij ook dat het verschil in ochtend gewicht aanzienlijk afneemt? Normaal had ik zo een kilo verschil met de avond (af en toe weeg ik dat eens een week om te zien hoe het fluctueert) en nu kan dat wel bijna 2 kilo verschillen.

Hoe deel jij je avondmaaltijd in trouwens? (wat eet je zoal?)

gr
                      ruth

danique003

Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten za 24-sep-11 13:10 (permalink)
                        0
                        Hoi Ruthie,
                        Ik heb sinds begin van de week niet meer op de weegschaal gestaan. Dat doe ik wel weer eens als mijn kleding strakker of losser gaat zitten. Misschien. Ik denk dat het weinig zin heeft als ik op deze manier doorga met trainen.

Ik heb vandaag trouwens mijn I don't give a flying fuck dag, dus ik eet wat ik wil. Meestal neem ik één dagdeel per week, maar vandaag eet ik gewoon wat ik wil wanneer ik dat wil. Alsnog eet ik vanmiddag lekker een flinke bak groente hoor, maar bij de koffie een muffin en vanavond aardappelpuree ipv rijst/pasta/erwten en later wellicht een drankje en een toastje met wat kaas.. Of misschien i.p.v. dat alles naar McD. Geen idee. En het "leuke" is, na al die heerlijke dingen voel ik me een partij opgeblazen, mijn hele lichaam van slag. En toch vind ik het ff lekker, geen restricties. En dan vanaf morgen weer back to basics.

's Avonds eet ik meestal minimaal 200gram roerbakgroente, 100-150gram kip/kalkoen/tartaar en vaak 130gram linzen of kikkererwten (ipv rijst/pasta, eet dat nog maar 2dgn per week). De kip+groente maak ik meestal voor 2dgn en heb altijd minimaal 1 bakje in de vriezer.
                        Of bij warm weer een salade van tomaat, komkommer, lenteui, paprika, wat olijven, dressing van 1-2 el olijfolie+citroen, peper en zout en een half blikje tonijn.
                        En altijd magere kwark (DHZ) voordat ik ga slapen, denk 150gram, soms met een scheut limonade siroop erdoor.

Enne.. de zon schijnt, ik ben weg! blij

Xtreme

• Total Posts : 381
                          • Scores: 30
                          • Reward points : 981
                          Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten za 24-sep-11 13:35 (permalink)
                          0
                          danique003

Oh ja, mochten er nog goede "on the go maaltijd" tips zijn, dan zijn die nog steeds welkom natuurlijk blij

In dit geval neem ik altijd een zak nootjes mee, vaak zijn dat ook cashewnoten ....
                          het grappige is dat ik ze nu ook in mijn rugtas heb zitten, ga zo lekker weg op de mountainbike en altijd lekker

danique003

Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten za 24-sep-11 15:23 (permalink)
                            0
                            Noten is idd ook een idee! Beter een hand noten dan stoppen bij de pomp voor eens Snickers.

Trouwens, ik zie sinds deze week blauwe aders lopen. Onder andere op, hoe leg dat nou het beste uit.. mijn schuine buikspieren. En over mijn schouders&biceps, maar die op mijn buik sprongen meteen in het oog. Zou dit ook een teken zijn van flink trainen en schoner eten?

Blueeyes

Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten di 27-sep-11 19:45 (permalink)
                              0
                              Is het niet zo dat cashewnoten weer te vet zijn in vergelijking met andere noten dus afgeraden worden?

sis

Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten di 27-sep-11 23:47 (permalink)
                                0
                                Niet dat ik weet zelf neem ik vaak een mengeling van ongebrande noten zodat ik van meerdere soorten de goeie dingen binnen krijg. 

Blueeyes

Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten wo 28-sep-11 16:38 (permalink)
                                  0
                                  Helaas ben ik allergisch voor noten. Het geeft mij flinke jeuk. Heel soms, echt zelden kan ik de verleiding niet weerstaan en neem er een paar blij
                                  Maar goed dat er anti-histaminetabletten bestaan.

Waar ik wel tegen kan en ook super lekker vind zijn pompoen- en zonnebloempitten.
                                  Ik bak deze eens per week en sluit ze dan in een lichdichte bak af. Mjammie super blij

danique003

Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten ma 10-okt-11 19:21 (permalink)
                                    0
                                    Even een update: kwam er laatst achter wat de gevolgen zijn van ongemerkt te weinig eten en slapen: kon nog geen 1/3 gewicht aan van wat ik normaal kan. Dus de boel maar even weer op orde gebracht.
                                    Behalve dat is de spiegel mij gunstig gezind, dus het gaat over het algemeen goed!
                                    En voor nu: ik ga ff op vakantie! Tot later!

sis

Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten ma 10-okt-11 19:29 (permalink)
                                      0
                                      Veel plezier!

India

• Total Posts : 3147
                                        • Scores: 314
                                        • Reward points : 1855
                                        Re:Maaltijden, kantoorwerk en resultaten ma 10-okt-11 20:03 (permalink)
                                        0
                                        Fijne vakantie!
                                        "Never regret. If it's good, it's wonderfull. If it's bad, it's experience"  

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9