welly
-
Total Posts
:
4
- Scores: 0
-
Reward points
:
1635
-
Status: offline
|
Mag je de oefeningen door elkaar gooien?
vr 03-jun-11 12:01
( permalink)
hallo heb ff een vraagje Mag je de oefeningen door elkaar gooien? ik train een schema van de sport school een kracht 3x per week en ik train ook een vechtsport 3x per week maar in dat schema staat bijv dag1 Borst Chest press (c curve) reversed pec deck schuine dumbbel press dumbbel pullover alles 4x8 dit train ik zegmaar maandags ligt eraan hoe het uitkomt met de andere trainingen maar kan ik de keer erop als ik dag 1 weer wil trainen inplaats van hetzelfde ook zegmaar deze oefeningen doen BIJV. bench press cable crossover dippen Fly's of moet je pcies een vast schema aanhouden?? voor de groei van je spieren en je kracht of is juist veel variatie goed? groeten en alvast bedabkt
|
|
|
|
Dave Hawk
-
Total Posts
:
2723
- Scores: 108
-
Reward points
:
2072
-
|
Re:Mag je de oefeningen door elkaar gooien?
vr 03-jun-11 12:13
( permalink)
Afwisseling is het toverwoord in onze sport. Zolang je maar borst oefeningen bij borst doet, rug bij rug etc. of je moet op een dag supersets doen (met een andere spiergroep), dat kan dus ook...
|
|
|
|
tiomio123
-
Total Posts
:
3552
- Scores: 25
-
Reward points
:
1311
-
|
vr 03-jun-11 12:21
( permalink)
Ja het kan, alleen je traint niet alleen de spieren, maar ook de aansturing. Als jij dus elke week een andere oefening pakt train je je aansturing niet meer optimaal voor die oefening en zal de vooruitgang op die oefening kleiner zijn. Ik zou het bij de basis compounds houden en als je wilt rouleren, de volgorde van oefeningen rouleren en niet de oefeningen zelf (of de oefening zelf rouleren 1x per 4-8 weken). Het omwisselen van volgorde in oefeningen per training, ipv het kiezen van andere oefeningen zorgt er ook voor dat je het idee hebt zwaarder te kunnen liften met oefeningen die je eerst in het begin deed en nu later in je training, omdat je op die oefening ook went aan hogere gewichten.
23 jaar 1,76 92kg. BP: 155 (7x140) SQ: 2x215 DL: 270
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6345
- Scores: 125
-
Reward points
:
1841
-
|
vr 03-jun-11 19:16
( permalink)
welly hallo heb ff een vraagje Mag je de oefeningen door elkaar gooien? ik train een schema van de sport school een kracht 3x per week en ik train ook een vechtsport 3x per week maar in dat schema staat bijv dag1 Borst Chest press (c curve) reversed pec deck schuine dumbbel press dumbbel pullover alles 4x8 dit train ik zegmaar maandags ligt eraan hoe het uitkomt met de andere trainingen maar kan ik de keer erop als ik dag 1 weer wil trainen inplaats van hetzelfde ook zegmaar deze oefeningen doen BIJV. bench press cable crossover dippen Fly's of moet je pcies een vast schema aanhouden?? voor de groei van je spieren en je kracht of is juist veel variatie goed? groeten en alvast bedabkt Als je dit schema met een bepaald doel heb gekregen dan moet je je er ook an houden. Heeft de sportschool je zomaar een willekeurig schema aangesmeerd dan kan je altijd de aanpassingen maken die jezelf wilt.. Ik vind het trouwens een raar borstschema omdat twee van de vier oefening op de achterkant gericht zijn. -reversed pec deck => achterkant schouders/rhomboids/midden trapezius -dumbbel pullover => lats Of is de opzet juist borst => rug => borst => rug? Als dit het geval is dan moet je daar met je "eigen" invulling ook rekening mee houden. Ik ben het trouwens met Tiomio eens dat waneer je in een bepaalde oefening goed wilt worden herhalen van de beweging van belang is.
As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
|
|
|
|