Harold jij hebt als het goed is ook een Bodycraft Powerrack (en dezelfde als mij en jeroen en jaco) tenminste wat ik kon zien op de foto toen.
Verstel de ''veiligheids-steunen'' helemaal naar onderen, leg je stang daarop, ga daar onder liggen, en druk vanuit die dode positie de stang omhoog en laat hem weer zakken etc.
Triceps-gedeelte benchpress.
Dat is voor mij niet zo moeilijk om uit te leggen, met squaten heb ik last van mijn knie en met lunges niet. Lunges vergen meer stabiliteit, dus ook gelijk goed voor mijn knie in dit geval, dat zei ook de fysio. (omdat ik van de fysio ernaast ook nog stabiliteits oefeningen heb meegekregen)
Mijn linkerbeen is groter dan de rechter en met squaten zak je met 2 benen tegelijk, ik denk dat de druk daardoor niet goed verdeeld word. Met lunges juist wel en daarmee kan ik hem mischien sterker maken.
Sinds ik mij knie heb gestoten en sinds mij rug is rechtgezet, heb ik een hele ander houding.
Mijn rug was al redelijk ''scheef'' voordat ik ging uberhaupt ging deadliften en squaten en dus trainen. Dat viel mij op toen ik mijn oude foto's bekeek hierop het forum.
hier een foto waarop je kunt zien dat er al een kronkel/zigzag in mijn rug zat, terwijl ik nog niet eens deadlifte en squate, ik was beginner toen ik die foto maakte (ong 2 maand training, dus beginnersschema) en ik werkte alleen met wat apparaten. kijk:
http://forum.body-fitness.nl/upfiles.aspx/11418/CD4D8CCCBB8A42B1B7CC3ACD64B6B4CE.jpg Die kronkel heb ik nu niet meer, nu is mijn rug kaasrecht.
Maar die rug heb ik ook mede dankzij mijn werk verleden opgelopen als kleine jongen van 13, veel te zwaar tillen met dingen. Ik had op 15/16 jarig leeftijd alwel vaker last van mijn rug, ook dat het erin schoot. Maja dan is het een weekje en dan ga je weer rustig verder. Dan weet je niet beter en ook niet dat het zo kan gaan. Ze zeiden altijd wel pas op voor je rug jongen, maja, daar luister je dan niet naar.
Ik denk zelf dat dat er ook wel iets mee te maken heeft gehad.
Alles zit gwn anders. Mischien spreek ik met trainen nu spieren aan die toen niet aan bod kwamen omdat mijn houding anders was. Mischien zijn die spieren drm juist zwak en heb ik daardoor die klachten. Mischien ben ik drm ook wel gegroeid met een verkeerde houding. Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat ik al zo vaak heb geprobeerd om op te bouwen met squaten etc, maar steeds mijn knie weer opspeelt.
Ben er drm een beetje klaar mee, wat heeft het dan nog voor zin om daarmee op te bouwen? Het enigste wat ik terugkrijg is een bulte frustratie, drm bouw ik liever op deze manier op, mischien kan ik daarna weer gwn squaten.
Edit: paraman one arm rackpull deadlift is veranderd in gewone one arm deadlift.
<message edited by Marco on za 12-sep-09 14:31>