[Massa] Nieuw Schema

[Massa] Nieuw Schema

Goed schema !
  0% (0)
Redelijk schema !
  7% (1)
Slecht schema !
  85% (12)
Geen mening !
  7% (1)

Total Votes: 14

Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 38 of 38
Author Message
SheRu

• Total Posts : 11212
  • Scores: 580
  • Reward points : 2058
  • Status: online
Re:[Massa] Nieuw Schema wo 28-apr-10 08:48 (permalink)
0
Jawel, maar zoals marcus aangeeft: de topicstarter heeft juist moeite met kiezen omdat hij weinig trainingservaring heeft, en door de bomen het bos niet meer ziet. Ik ben het met hem eens dat je dan gewoon met iets simpels moet beginnen, een klassieker, zeg maar.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

http://canonnengoed.wordpress.com/

"SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."

Luppie

• Total Posts : 2332
    • Scores: 59
    • Reward points : 1036
    • Status: offline
    Re:[Massa] Nieuw Schema wo 28-apr-10 08:57 (permalink)
    0
    Oké een klassiek split schema kan wat zijn voor zijn doelen
    9 vd 10 bodybuilding atleten zweren hier nog altijd bij old school split

Hermanus

• Total Posts : 11017
      • Scores: 1133
      • Reward points : 2076
      Re:[Massa] Nieuw Schema wo 28-apr-10 10:10 (permalink)
      0

bi-angulaire-crossover-supadupa-biceps-curls uit de laatste muscle & fitness in staan

Geile oefening echt een aanrader vooral voor beginners en een pomp brrrrrrrrrrr nee niet normaal.

Testiculos habet et bene pendentes  
      Why train heavy?
      Why stack plates?
      Why bend bars?
      Why train insane?

Because
      I f**king can

Hermanus

Re:[Massa] Nieuw Schema wo 28-apr-10 10:23 (permalink)
        0

Jawel, maar zoals marcus aangeeft: de topicstarter heeft juist moeite met kiezen omdat hij weinig trainingservaring heeft, en door de bomen het bos niet meer ziet. Ik ben het met hem eens dat je dan gewoon met iets simpels moet beginnen, een klassieker, zeg maar.

Pfffffff cut the crap, weet je beste TS er zijn maar een paar oefeningen die jij nu nodig hebt, doe ze en doe ze zwaar, welke set/reprange je daarvoor kiest zal mij een zorg zijn, maar doe ze met een hoge intensiteit.

Als ik het goed begrepen train je 3 keer per week dus heb je ruimte genoeg om ze allemaal minimaal 1 keer toe te passen.

Dit zijn in mijn ogen de oefeningen waar jij je als beginner mee bezig moet houden.

Deadlift of variant
        Squat of variant
        Bench
        Schouderdrukvariant
        Chinnen of latpulldown
        Row variant
        Ik vind nog steeds Shrugs of dan in elk geval explosieve upright rows

en dit zijn de must do's. voeg daar aan toe een isolatie oefening voor borst zoals bijvoorbeeld Flyes, een oefening voor de middelste schouderkoppen als bijvoorbeeld side raises, kies een bicepsoefening bijvoorbeeld bicepscurls of pullups en een tricepsoefening gezien het drukwerk zou ik dan een pushdownvariant kiezen, nog wat direct werk voor je kuiten eventueel en buik en mik op ongeveer 6 reps per set voor 3 tot 5 sets. Hou dit een half jaar vol en ontwikkel je eigen voorkeur en zo krijg je inzicht in trainen en hoe je lichaam hierop reageerd.

De eerst genoemde oefeningen zijn een must en de rest zou je zelfs nog zonder kunnen.

Edit: oh ja was nog een oefening voor de achterste schouderkoppen vergeten, dus je zou ng bent over lateral raises toe kunnen voegen.

En Sheru met cut de crap bedoelde ik niet jou maar meer als voorbeeld zeg maar.

Why train heavy?
        Why stack plates?
        Why bend bars?
        Why train insane?

Because
        I f**king can

Marcus

• Total Posts : 6803
          • Scores: 350
          • Reward points : 1854
          Re:[Massa] Nieuw Schema wo 28-apr-10 10:54 (permalink)
          0
          Luppie, dit topic gaat om Wimbo in ZIJN specifieke situatie te helpen.
          Dat zeg ik omdat je met een programma komt dat  sprekend lijkt op wat jij zelf doet en waar dan ook nog eens precies de ene oefening in zit die ie aangaf niet te willen doen (Bentover db sideraises). Krijg dan niet de indruk dat je je heel hard in zijn situatie aan het verplaatsen bent.
          Wat geeft Wimbo aan:
          - niet te kunnen kiezen uit het enorme aanbod van meningen
          - gedemotiveerd te raken
          Dus dan lijkt het mij zaak om hem zo snel mogelijk te LEREN kiezen (versus voor hem te kiezen) en te laten beginnen met iets wat in ieder geval werkt.
          Leren wat voor jou werkt doe je door SIMPEL te beginnen en door geen AS te gebruiken want dan werkt alles.
          De 4 split die je suggereert is niet simpel. Een effectieve split in elkaar zetten en bijsturen als je 1 spiegroep blijkt te overtrainen vereist nogal wat anatomiekennis. Des te meer je opsplitst des te erger dat wordt. Een full body of een 2 split is wat dat betreft een stuk simpeler en meer dummy proof.
          Daarnaast zoveel oefeningen?? Stel dat dit programma werkt, niet werkt of gedeeltelijk werkt hoe ga je daar in vredesnaam conclusies uit trekken??
          Ik begin over AS omdat dit het soort programma's zijn (uitgebreide split, overwegend isolatie-oefeningen) dat vooral populair is geworden nadat AS populair werden. Ik denk dat dat geen toeval is. Wil daarmee trouwens niet zeggen dat het niet kan werken voor een naturel KT-er, maar denk dat je veiliger uit bent met meer klassieke programma's die ook voor de jaren '60 werkten super blij

De suggesties die ik doe hebben weinig te maken met hoe ik nu train trouwens, sommige van die methodes zou ik nu zelfs niet meer aan moeten denken, maar ze zijn wel leerzaam en effectief. Probeer dus niet mijn favoriete programma te pushen, maar methodes aan te reiken die je zo snel mogelijk de ervaring geven om daarna zelf zinnige keuzes te kunnen maken.

Nowhere to go, nothing to do, no one to be 

Wimbo19

• Total Posts : 44
            • Scores: 0
            • Reward points : 0
            Re:[Massa] Nieuw Schema wo 28-apr-10 11:49 (permalink)
            0
            Aller eerst iedereen weer bedankt voor de reacties. Heb al veel dingen weer bij geleerd, en zie nu zelf wel in dat er echt zoveel veel verschillende wegen naar Rome leiden.

Daarnaast zie ik dat Luppie een schema heeft neer gezet. Ik wil niet zeggen dat ik dit van jullie allemaal verwacht, alleen het helpt mij wel meteen gemotiveerd te raken. Alle moeilijke namen staan netjes onder elkaar + op dag gesorteerd.

Vervolgens lees ik weer dat dit schema helemaal niet goed is. Zo blijf ik dus van het kastje naar de muur gestuurd worden. Des al niet te min waardeer ik alle reacties evenveel. Maar de bomen in mijn bos staan nog steeds, en het lijkt wel alsof jullie er steeds meer bij planten.

Moet ik nu wel of niet het schema van Luppie gebruiken ?. Niet?... wat is dan een alternatief?... alle moeilijke namen van de oefeningen voer ik wel bij Youtube in. Dan zie ik meteen hoe hij uitgevoerd moet worden.

Ben net terug van de sportschool, en heb zonet mijn eerste wey shake van XXL Nutration op haha. Nu eerst maar even wat eten.

Ik hoor het wel heren, nogmaals bedankt !

Hermanus

Re:[Massa] Nieuw Schema wo 28-apr-10 11:55 (permalink)
              0
              Met alle respect voor Luppie, maar nee dus, je moet eerst leren lopen voor je kan rennen en je kan je ook afvragen of deze vorm van rennen effectief is.

Lees de posts van Marcus en ErEf en die van mij.

Je lichaam kent maar een paar natuurlijke bewegingsbanen, train in die bewegingsbanen en leer je lichaam trainen, daarna komt de rest.

Ook zul je zelf wat research moeten doen, denk aan het gezegde geef iemand een brood en hij heeft te eten, leer iemand brood bakken en hij heeft altijd te eten of zoiets.

Why train heavy?
              Why stack plates?
              Why bend bars?
              Why train insane?

Because
              I f**king can

Marcus

Re:[Massa] Nieuw Schema wo 28-apr-10 12:07 (permalink)
                0

Vervolgens lees ik weer dat dit schema helemaal niet goed is. Zo blijf ik dus van het kastje naar de muur gestuurd worden. Des al niet te min waardeer ik alle reacties evenveel. Maar de bomen in mijn bos staan nog steeds, en het lijkt wel alsof jullie er steeds meer bij planten. Moet ik nu wel of niet het schema van Luppie gebruiken ?. Niet?... wat is dan een alternatief?... alle moeilijke namen van de oefeningen voer ik wel bij Youtube in. Dan zie ik meteen hoe hij uitgevoerd moet worden.

Heb niet gezegd dat Luppie's schema niet goed is voor jou. Dat kan ik ook helemaal niet want ik ben niet helderziend.
                Heb gezegd dat ik denk dat het minder geschikt is voor jou om van te leren wat wel/niet werkt en heb onderbouwd waarom ik dat denk.

Je laat je van kastje naar muur sturen doordat je niet durft te kiezen en voor jezelf te denken.

Zoals ik al zei: verschillende meningen ga je houden.
                Kies gewoon iets en experimenteer ermee. Iets werkt of iets werkt niet dat kun je prima voor jezelf zien, daar heb je geen consensus van anderen voor nodig.

Luppie

• Total Posts : 2332
                  • Scores: 59
                  • Reward points : 1036
                  Re:[Massa] Nieuw Schema wo 28-apr-10 12:59 (permalink)
                  0
                  Basis oefeningen zullen altijd belangrijk zijn en na mijn idee werken.

Ik geloof zelf niet in oefeningen die niet werken want uit eindelijk draait het om het bewegen van de spieren en deze bewegen altijd in dezelfde richting met zamenspannen en ontspannen. Alsje niet vooruit gaat ende oefening voer je wel goed uit maakt niet uit welke dan licht het meetal aan wat anders zoals voeding of juist iets ander meestal is het voeding
                  Ik ga zelf over eentijd proberen te bouwen met fb en alleen maar basis oefeningen, k wil mij eens een keer alleen daarop concentreren voor een tijdje en kijkenwatdat geeft heb er iig wel vertrouwen in

Wimbo19

Re:[Massa] Nieuw Schema wo 28-apr-10 16:10 (permalink)
                    0
                    Ok, neem vanaf nu het heft in eigen handen en ga gewoon eens wat dingen neer zetten die mij in ieder geval wel motiveren. Heb een beetje afgekeken van Luppie zijn schema !.

Maandag borst en biceps

Benchpress 12 - 10 - 8 - 6 - 6
                    Incline Dumbbell Press 12 - 10 - 8 - 6 - 6
                    Chest Dip 12 - 10 - 8 - 6 - 6
                    Cable Flyes 12 - 10 - 8 - 6 - 6

Standing Barbell Curl 12 - 10 - 8 - 6 - 6
                    Dumbbell Hammer Curl 12 - 10 - 8 - 6 - 6
                    Reacher Curl 12 - 10 - 8 - 6 - 6

Dinsdag hams quads en buik

Squat
                    Legpress
                    Legextention
                    Deadlift
                    Leg curl

Crunches (zoveel mogelijk met gewichten)
                    Twist (met gewichten)

Zoals jullie zien is hij nog lang niet af, maar ik moet toch ergens beginnen. Heb al die oefeningen gezien op Youtube, en velen deed ik zo nu en dan al in de sportschool. Over de aantallen ben ik nog steeds niet uit. Volgens mij is 12 reps meer fitnes dan massa, kan er naast zitten.

Nog een fijne middag, en ik hoor het wel !

Marcus

Re:[Massa] Nieuw Schema wo 28-apr-10 16:21 (permalink)
                      0

Nog een fijne middag, en ik hoor het wel !

Nee, wij horen het wel van jou!
                      Wat er in jouw ervaring werkt en wat er in jouw ervaring niet werkt.
                      Geef het een eerlijke kans. Succes!

ErEf

• Total Posts : 12432
                        • Scores: 108
                        • Reward points : 1431
                        Re:[Massa] Nieuw Schema wo 28-apr-10 16:44 (permalink)
                        0
                        omdat je in je opening post al aangaf 3 dagen te trainen hier een voorbeeld schema

alle oefeningen uitvoeren met een gewicht dat je net niet 5 setjes van 5 reps kunt doen, zoals ik eerder uitlegde

maandag
                        Deadlift
                        Squat
                        Standing calf raises
                        Crunches 4 x 15 reps, crunch 3 sec vasthouden op top

Woensdag
                        Bench press
                        Millitairy press
                        Triceps push down

Vrijdag
                        Wide grip pulldown
                        Small grip seated Row
                        Alternating dumbell curls
                        Barbell wrist curls
                        My Bodyblog Homepage Forum start Body & Fitness Hyves
                        Het gaat er niet om wat je doet, het gaat er om wat voor effect het heeft. 
                        3-12-2010 gewicht 122,8kg
                        15-7-2011 gewicht 105,1kg

18-7-2011 gewicht 104,5kg

sis

• Total Posts : 30863
                          • Scores: 616
                          • Reward points : 2067
                          Re:[Massa] Nieuw Schema za 01-mei-10 21:26 (permalink)
                          0
                          En heb je nog dingen toegevoegd voor je rug, andere delen van je schouders en je triceps?

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Wimbo19

Re:[Massa] Nieuw Schema zo 02-mei-10 13:49 (permalink)
                            0
                            ErEf

omdat je in je opening post al aangaf 3 dagen te trainen hier een voorbeeld schema

alle oefeningen uitvoeren met een gewicht dat je net niet 5 setjes van 5 reps kunt doen, zoals ik eerder uitlegde

maandag
                            Deadlift
                            Squat
                            Standing calf raises
                            Crunches 4 x 15 reps, crunch 3 sec vasthouden op top

Woensdag
                            Bench press
                            Millitairy press
                            Triceps push down

Vrijdag
                            Wide grip pulldown
                            Small grip seated Row
                            Alternating dumbell curls
                            Barbell wrist curls

Moet ik dit schema gaan aanhouden ?... plus moeten er nog dingen aan toegevoegd worden toevallig, lijkt zo weinig namelijk... Al wel bedankt voor dit !

Wreckless

• Total Posts : 12570
                              • Scores: 32
                              • Reward points : 1321
                              Re:[Massa] Nieuw Schema zo 02-mei-10 19:57 (permalink)
                              0
                              Weinig? Deadlifts & squats op 1 dag vind ik niet weinig.

Het zijn niet veel oefeningen, maar 5 setjes van elke oefening dan heb je toch in totaal 15-20 sets. Stel 30 seconden uitvoering en 1 minuut rust. Nog wat opwarmingssetjes erbij. Gewichten klaarleggen en opruimen. Je zal toch al snel 45 minuten bezig zijn.

Je moet gaan voor een training van ongeveer 45 minuten tot 1 uur.

Probeer het een paar weken en pas het schema dan een beetje aan naar je eigen ervaring.
                              []======[] []======[]
                              I guess God wanted to make
                              something ugly but in great shape
                              []======[] []======[]

Wimbo19

Re:[Massa] Nieuw Schema zo 02-mei-10 21:15 (permalink)
                                0
                                Wreckless

Weinig? Deadlifts & squats op 1 dag vind ik niet weinig.

Het zijn niet veel oefeningen, maar 5 setjes van elke oefening dan heb je toch in totaal 15-20 sets. Stel 30 seconden uitvoering en 1 minuut rust. Nog wat opwarmingssetjes erbij. Gewichten klaarleggen en opruimen. Je zal toch al snel 45 minuten bezig zijn.

Je moet gaan voor een training van ongeveer 45 minuten tot 1 uur.

Probeer het een paar weken en pas het schema dan een beetje aan naar je eigen ervaring.

Bedankt voor je reactie. Ik denk nu ik er nog eens naar kijk, je wel gelijk moet geven. Gelukkig train ik drie dagen in de weer zo'n 45 minuten. Dus qua tijd zit het wel goed denk ik. Zal ik qua warmup in fietsen, of zeggen jullie 'Beter geen warmup en meteen vol aan de bak !'.

Nogmaals bedankt iedereen, ik ga morgen beginnen met het schema !

Wimbo19

Re:[Massa] Nieuw Schema ma 03-mei-10 15:25 (permalink)
                                  0
                                  Zonet men eerste training gehad met het nieuwe schema !. Was wel even wat anders dan wat ik elke keer deed. Eindelijk een keer men benen, buik en rug getraind. De Squad heb ik het meeste gevoelt. Kan amper nog lopen, redelijk veel spierpijn achter in men bovenbenen.

Daarnaast voelden de Crunches erg goed. Kon echt merken dat ik met men buik bezig was. Ook vind ik de Deadlift een goede oefening. Het is allemaal nog wat onwennig, en ik weet niet zeker of ik men rug recht genoeg houd tijden het buigen.

Standing Calfs ben ik nu nog niet zo over te spreken. Merkte er in eerste instantie niet heel veel van, maar misschien komt dat later.

Lijkt me handig dat ik meteen even een logboek bijhoud op dit forum. Ook ga ik beginnen met een voeding schema, wat je volgens mij wel nodig hebt als je massa traint.

Nogmaals iedereen bedankt, en reageer maar wanneer je dit nodig vindt !

ErEf

• Total Posts : 12432
                                    • Scores: 108
                                    • Reward points : 1431
                                    Re:[Massa] Nieuw Schema ma 03-mei-10 18:07 (permalink)
                                    0
                                    maak inderdaad even een topic aan in bodyblog en zet je gewichten er bij

opwarmen kan je met 50% van je trainingsgewicht. Een setje van 10 reps, rustig aan. Zodat je ook het gevoel van de beweging krijgt. Niet elke oefeningen hoef je een warming up te doen. Alleen als de volgende oefening compleet andere spieren aanspreekt kan je die even 'voorverwarmen'.

Wat infietsen zodat je lichaam al een beetje op temperatuur komt, je hart wat sneller pompt is natuurlijk ok.

ook wat warming up betreft kan je alle kanten op en zie je snel door de bomen het bos niet meer. Hou 't eenvoudig, of lees wat topics er over op 't board als je er wat meer kennis van wilt krijgen
                                    My Bodyblog Homepage Forum start Body & Fitness Hyves
                                    Het gaat er niet om wat je doet, het gaat er om wat voor effect het heeft. 
                                    3-12-2010 gewicht 122,8kg
                                    15-7-2011 gewicht 105,1kg

18-7-2011 gewicht 104,5kg

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                      Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 38 of 38

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                      • No New Messages
                                      • Hot Topic w/ New Messages
                                      • Hot Topic w/o New Messages
                                      • Locked w/ New Messages
                                      • Locked w/o New Messages
                                      • Read Message
                                      • Post New Thread
                                      • Reply to message
                                      • Post New Poll
                                      • Submit Vote
                                      • Post reward post
                                      • Delete my own posts
                                      • Delete my own threads
                                      • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9