Tuurlijk maak dat wel uit, je gaat niet goed op iets waar jij mentaal nie achter staat of alsje hetsaai vind bvb ik weet dit al van jaren trainng dit de momenten zijn waar bij je juist achteruit gaat of niet vooruitgaat. je moet juist iets doen waar jij plezier in vind dan gaje er ook wel op voouit.
alsiemand bvb om de 4 weken een ander schemanodig is omdat het anders gaat vervelen daar is niets mis mee. Sterker nog de mensen niet het meeste afwisselen hebben meestal ook veel meer massa ontwikkeld dit zegen veel atleten tegen mijde aan wedsrtijden doen. En ik mel zelf ook datik beter vooruit ga door niet telkesn het zelfde tedoen maar om de 4-8 week af te wisselen van schema. Het maakt dus wel degelijk uit. As je voormassagaat doedan iets wat jij leuk vind anders is het trainen snel gebeurd en zal je geen vooruitgang zien.
Ik zou zeggen begin hier eens mee om aan te voelen en te kijken of het wat is dit soort schemaworden nog het meet toegepast bij bodybuilders en zou dus moeten werken.
Maandag borst en biceps Benchpress
Incline db press of benchpress of smithpress
Decline press of chest dippen
Incline db flyes of cable flyes
Standing barbel curl
Dumbel hamer curl of standing db curl
Reacher curl of concentrationcurl
Dinsdag hams quads en buik Squat
Legpress
Legextention
Deadlift
Leg curl
Crunches met gewicht
Legraises
Twist met gewicht
Donderdag schouders en triceps Dumbel soulder press zittend
Bentover db sideraises
Upright rows of Nekpress in de smith of barbel
Dumbel sideraises
Smallgrip benchpress
Pushdown
oh db triceps extention of triceps dippen
Vrijdag rug en kuiten Chinnen of rackchins
Barbel bentover row of db bentover row
Shrugs
Straigt arm pushdown
Machine row of latpully small
Standing calfraises
Seated calfraises
Calfraises op de legpress
De eerste basis oefeningen 12x 10x 8x 6x 4-6x ieder setje gewicht er bij op
Lukt bij de basis oefeningen het laatste setje makkelijk 6 reps of 4 dan verhoog je het gewicht van alle setjes met 2,5kg
of je maakt nog een setje extra met 2,5kg meer
De 2e en 3e basis oefeningen 10x 8x 6x 4-6x ieder setje gewicht er bij op
Iso's 12x 10x 8x 8x of 16x 14x 12x 10x ieder setje gewicht er bij op
Bij dit schema ma gjij wel met de basis oefeningen een paar foreced reps maken met het laatste setje mits je de oefening niet gaat forceren
Van dit soort schema's weet ik dat ze werken voor massa kracht is een ander verhaal maar dat gaat ook wel omhoog. Massa is jou'n doel dus ga dan ook puur voor massa. Kracht komt vanzelf wel dit is eerst niet belangrijk. Mijn kracht is ook brak maar mijn massa daar in tegen niet. Gewichtzegt dus vrij weining voor massa sterkernog je kut zelfomlaag gaan met gewicht en omhoog gaan met reps wat je er voornooit kon en je zal merken dat jedaar op ook weer massa krijgt.
Bij mij zelf merkik dat spiermassa krijgen vooral volume draaien is dus vooral niet de spier te weining trainen.
1 oefeningen per keer met 3-5 setjes zal minder spiermassa opleveren dan 3 oefeninen met 3-5 setjes dik komt door dat je meer scheurtjes in de spier krijgt bij een hoger volume 3x3 is bvb te kort om deze scheurtjes te krijgen vandaar at vel powelifters enkel vet zijn en amper vvm hebben lol sorry moest er ff uit
<message edited by Luppie on wo 28-apr-10 08:52>