Meditatie!
Change Page: 123 > | Showing page 1 of 3, messages 1 to 20 of 46
Author Message
Marco

• Total Posts : 10504
  • Scores: 160
  • Reward points : 2022
  • Status: offline
Meditatie! wo 22-jul-09 11:01 (permalink)
0
na mijn geslaagde voedingsschema op het forum (waar ik overigens gister mee ben begonnen) voor het mentale-hersenfunctie en gezondheid gedeelte, wilde ik ook gaan mediteren.

zijn er hier toevallig mensen die zelf mediteren en tips hebben? zoja graag tips!!
en wat zijn jullie ervaringen met mediteren?

LET OP:

1 ik ben beginner

2 het moet kort en effectief mediteren zijn

uiteraard gaat het tijd kosten voordat ik het hele proces begrijp en onder de knie heb.

dankzij de tips van pavel tsatsouline wil ik hiermee gaan beginnen, en ook dankzij hem ben ik met het mentale/hersenfunctie en gezonde voedingsschema aan de slag gegaan, en gister mee begonnen.

dus P.tsatsouline thanx ervoor kerel!!
<message edited by Marco on wo 22-jul-09 11:20>

Miepie

• Total Posts : 903
    • Scores: 14
    • Reward points : 678
    RE: Meditatie! wo 22-jul-09 11:17 (permalink)
    0
    Ik weet dat het inhoud dat je gedachtenvrij komt. Ik heb het zelf nooit gedaan. Lijkt me wel heerlijk als je het kunt. Even niets...

Succes met al je plannen!

P. Tsatsouline

• Total Posts : 1784
      • Scores: 45
      • Reward points : 1287
      RE: Meditatie! wo 22-jul-09 11:37 (permalink)
      0
      Er zijn veel methodes en filosofische stromingen van meditatie. Populaire methodes zijn bijvoorbeeld zen, vipassana, pranayama of mantra meditatie. Zen meditatie kan in jouw situatie ook heel goed zijn om dingen te leren accepteren zoals ze zijn. Maar ik heb er niet veel verstand van en weinig ervaring mee. Je kunt het beste les volgen hierin als je interesse hebt.