Ha allen,
(Ik stond net in het verkeerde subforum, dus heb m'n bericht even verplaatst )
Omdat ik toch wel eens benieuwd ben of het ergens op lijkt wat ik eigenlijk aan het trainen ben wil ik graag eens mijn schema posten. Ik heb de afgelopen weken wat variaties aangebracht (begon met eenmaal per week trainen), en sinds een week of 3 train ik tweemaal per week en vind ik onderstaand schema erg prettig.
Ik weet van lang niet alle oefeningen de namen, ben lerende
- deadlift met kettlebell
- lunge met kettlebells
- leg press
- abductor
- crunches op een swiss ball
- op swiss ball liggend fly's
- op swiss ball liggend dumbell press
- op swiss ball liggens dumbell french press
- zitten op swiss ball met 1 voet op de grond, afwisselend bicep curl en shoulder press met dumbells
- optrekken aan touwen, dus zoveel mogelijk horizontaal hangend met voeten op de grond
Ik doe alle oefeningen met 2 of 3 sets, probeer waar mogelijk in de laatste set steeds gewicht te verhogen. Max 12 rep.
De abductor hoeft voor mij niet perse, maar ik ben er toch maar mee begonnen. We hebben in de familie (moeder, oma) namelijk nogal wat heupoperaties gehad, en ik zit daar niet echt op te wachten. Ik wil mijn heupen dus heel graag sterk genoeg houden. Of zouden de lunges hierin al voorzien en kan ik deze oefening er zonder pardon uitgooien?
De legpress ben ik gaan doen nadat iemand mij squats zag doen met een kettlebell, en dat eerst een paar weken adviseerde. Wil graag gaan squatten, maar helaas is er geen squash rek aanwezig.
Heb de standaard oefeningen military press, pull up (dit kan ik echt nog niet!!), bankdrukken nog mooi eventjes bewaard. Wilde eerst een tijdje de sfeer proeven.
Die swiss ball gebruik ik omdat ik zo ook mijn hele romp steeds moet gebruiken voor stabilisatie. Is het verstandig hiermee te stoppen als de gewichten zwaarder worden?
Ik wil over een paar weken het schema weer eens herzien. Hebben jullie tips?