Mijn voedingsschema, advies om aan te komen???

Author
hehoi
Nuts for thought
2010/10/27 12:39:39 (permalink)
0

Mijn voedingsschema, advies om aan te komen???

Hallo, hieronder volgt mijn eetschema zoals het al een tijdje is.
Wie heeft ajb adviezen, want ik wil graag wat aankomen. Ik ben afgevallen na diverse gebeurtenissen + een lange aanval van pds (prikkelbare darmsyndroom, waarbij ik soms weken diarree heb). Ik weeg nu echt te weinig.

Ontbijt:
150 gr magere yoghurt + 100 gr magere kwark
60 gr havermout
125 gr bosvruchten (diepvries, diversen)
2 eiwitten
1 eetlepel lijnzaadolie

Tussendoor:
50 gr brood
30 gram achterham/rookvlees/rosbief
50 gr huttenkase
2 eiwitten
250 gr fruit

Lunch:
50 gr brood
50 gr kipfilet
14 gr amandelpasta
ca. 80 gr komkommer/tomaat o.i.d.
mandarijn

Tussendoor:
150 gr magere kwark
30 gr lijnzaad
1 ei
1 tomaat

Avond:
ruim 200 gr groente + rauwkost
125 gr kipfilet of koolvis of 50 gr haring/zalm o.i.d.
1 eetlepel lijnzaadolie

Tussendoor:
230 gr magere kwark met een paar eetlepels choc.vla
15 gr noten
glas rode wijn + 10 gr pure chocola

50 gr

9 Replies Related Threads

SheRu
    Go John Henry!
    Re:Mijn voedingsschema, advies om aan te komen??? 2010/10/27 12:55:42 (permalink)
    0
    Volle producten gaan eten en drinken?En je fruit 's nalopen: komkommer levert weinig calorieën op, maar vult heel goed, bijvoorbeeld, zonde van de ruimte, lijkt me.

Wat zijn de beperkingen in je dieet voor prikkelbare darmsyndroom?
    hehoi
    Nuts for thought
    Re:Mijn voedingsschema, advies om aan te komen??? 2010/10/27 14:52:46 (permalink)
    0
    Voor het prikkelbare darm syndroom is slagroom e.d. funest, roept darmkrampen op bij mij.
    Verder gebruik ik lichte medicijnen ervoor en dagelijks 3 zakjes mudicil (= vezels die je oplost in water om alles zo goed mogelijk te binden). Verder advies ruim vezels te eten. Ik heb het advies om zoveel mogelijk voedzaams te eten wat goed wordt opgenomen door mijn lichaam, dus juist niet zoetigheid enzo want dat geeft wel een vol gevoel terwijl mijn lichaam dat dus niet goed opneemt. Anders leek een aantal pakjes yoghurtdrink extra mij wel makkelijk en gezond (als extra).
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Mijn voedingsschema, advies om aan te komen??? 2010/10/27 15:02:55 (permalink)
    0
    Oh, en meer noten, misschien? Ik doe een schep hazelnotenpuree door m'n havermout, levert flink wat eten en vezels op. knipoog
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Mijn voedingsschema, advies om aan te komen??? 2010/10/27 19:11:41 (permalink)
    0
    Ik dacht ook aan vollere zuivel  en noten extra maar als slagroom niet lekker valt weet ik niet of vollere zuivel een goed idee is. En ik wilde vette vis gaan noemen maar die staat er al bij.

Het ziet er aardig compleet uit IMO. Enig idee hoeveel kcals dit bij benadering zijn?

hehoi
    Nuts for thought
    Re:Mijn voedingsschema, advies om aan te komen??? 2010/10/28 18:50:49 (permalink)
    0
    @Sis: volgens mijn berekening (in excel gezet) is het ca. 2300 kcal.
    Ik ben trouwens vergeten te melden dat ik elke ochtend begin met een flesje yakult, zodat ik in elk geval goede bacterien in mijn darmen heb.......... of het helpt dat weet ik niet, ik doe dat trouwens al meer dan een half jaar dus zou wel een spiegel moeten hebben opgebouwd.

Ik ga aan mijn middagtussendoor nog 50/100 gram huttenkase toevoegen, om te beginnen. Verder goed opletten waar ik het gevoel heb dat ik meer kan eten, misschien rijst bij het avondeten of meer noten toevoegen (levert tenminste kcal).

Voor degenen die het hebben gelezen. Ik werk nu nog maar 3 uur per dag wegens opbouw met hersenschudding. Volgende week ook nog, alleen uitbreiden als ik na die tijd me nog 100% kan concentreren zonder hoofdpijn o.i.d.

ps Alsof ik nog niet genoeg ellende heb gehad dit jaar is mijn vader vannacht opgenomen op de Intensive Care na een hartinfarct. Morgen catheterisatie en na het weekend operatie, tenzij spoed (dan morgenmiddag).
    Ik moet snel herstellen om dit allemaal vol te houden. Mijn eetschema geeft met het gevoel dat ik in elk geval alles op alles zet en lichamelijk meer energie heb als ik wat aankom en die darmen tot rust krijg (dat laatste is wel een vereiste om mijn gewicht vast te houden).
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Mijn voedingsschema, advies om aan te komen??? 2010/10/28 19:12:17 (permalink)
    0
    Wat vervelend van je vader, hopelijk herstelt hij voorspoedig na de operatie.

Ik denk dat het voor jezelf moeilijk is om een sneller herstel af te dwingen maar wat je noemt zijn goede toevoegingen aan je voeding.

Misschien is het heel tegenstrijdig omdat je niet verder af wilt vallen, maar hebben je darmen ook baat bij echte rust, dat je een dag niet eet? Als ze daarmee wat rustiger te krijgen zijn dan heb je al een stapje gewonnen. Ik weet niet of dat zo werkt bij PDS

Espi
    meten = weten!
    Re:Mijn voedingsschema, advies om aan te komen??? 2010/10/28 22:09:00 (permalink)
    0
    Sterkte met het verwerken van weer een tegenslag, da's niet niks.
    Qua voeding zou ik eigenlijk kijken naar meer zetmeel. Is er een reden voor dat je daar vrij laag in zit?
    Als het om vetten gaat, zou je kokosolie kunnen toevoegen, dat heeft gunstige eigenschappen voor de darmen.
    Anderzijds word ik zelf misselijk als ik te veel kokosolie ineens neem, datzelfde zou je kunnen overkomen bij een overmaat aan noten ineens.Of bij te veel vezels. Vandaar eigenlijk de suggestie wat meer zetmeel en/of simpele suikrs toe te voegen: aardappelen en bananen een idee?

hehoi
    Nuts for thought
    Re:Mijn voedingsschema, advies om aan te komen??? 2010/10/30 09:09:56 (permalink)
    0
    Ik kan het proberen, ik weet het allemaal niet meer.
    Ook makkelijk misschien, en goed voor darmen: activia e.a. tussendoor, die yoghurtjes eten ook makkelijk weg.
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Mijn voedingsschema, advies om aan te komen??? 2010/10/30 13:24:05 (permalink)
    0
    Da's waar. Wel opletten of je kiest voor suiker of suikervervanger want activia bestaat met beide.
    Jump to:
    © 2014 APG vNext Commercial Version 5.0