Hallo,
zoals beloofd, hieronder mijn voedingsschema...
U moet weten dat ik sinds 6 maanden met een chronische keelpijn kamp gepaard met kortademigheid, omdat ze vermoedden dat het hyperventilatie en/of paniekstoornissen zou zijn ben ik sinds kort begonnen met 2 verschillende antidepressiva (relatief lage dosissen), de ene is een SSRI (Sipralexa) en het ander is Remergon ('s avonds), ik moet zeggen dat mijn ademhaling terug normaal is maar de keelpijn is nog steeds aanwezig maar wel minder als vroeger, dus ik hoop dat dit alsmaar geneest.
Sinds de klachten zijn begonnen ben ik in 6 maanden tijd van 65kg naar 55kg gezakt omdat mijn eetlust belemmerd was. Van de doktoren moet ik nu trachten zoveel mogelijk calorie-rijke voeding te eten, liefst op een gezonde manier natuurlijk maar soms heb je weinig keus. Uiteraard adviseren ze ook dat ik dit samen met sporten (fitnessen) doe, dus ik ben sinds gisteren ook terug begonnen met fitnessen. Verder ben ik allergisch voor noten, vind ik zeer jammer (het is gezond en calorierijk) maar helaas moet ik deze vermijden en ik tracht zo weinig mogelijk zuivelproducten te eten omdat ik achteraf problemen krijg met keel-slijmen enzovoort, dus als ik tips of adviezen zou krijgen dan kunnen jullie hier rekening mee houden hoop ik...
Zie hieronder mijn schema die ik tracht na te streven:
ONTBIJT 100gr Quinoa vlokken met 500ml warm water 358 KCAL
9,5gr eiwitten
70,2gr koolhydraten waarvan 0gr suikers
4,3gr vetten waarvan 0gr verzadigd
Tijdens mijn tussendoor een Omega 3 supplement (Platinum) http://www.minami-nutrition.be/website/morepa_platinum.php
TUSSENDOOR 1 4 Madeleine cakejes = 100gr in totaal 434 KCAL
5,4gr eiwitten
55,5gr koolhydraten waarvan 29,2gr suikers
21,5gr vetten waarvan 7,8gr verzadigd
Tijdens mijn tussendoor een Omega 3 supplement (Classic) http://www.minami-nutrition.be/website/morepa.php
MIDDAGMAAL 1 275gr gekookte zilvervliesrijst 377 KCAL
8,8gr eiwitten
71,5gr koolhydrydraten waarvan 0gr suikers
4,1gr vetten waarvan 1,1gr verzadigd
+ 100gr vegetarische bitterballetjes 257 KCAL
20,4gr eiwitten
7,9gr koolhydraten waarvan 1,3gr suikers
15,1gr vetten waarvan 2,5gr verzadigd
+ 80gr fruitcocktail (alternatief als saus) 44 KCAL
0,2gr eiwitten
9,9gr koolhydraten waarvan 9,2gr suikers
0gr vetten
+ Groenten zoals uien, worteltjes,...) Tijdens de maaltijd een vitamine C supplement (500mg ascorbinezuur) en een vitamine B-Complex TUSSENDOOR 2 4 Madeleine cakejes = 100gr in totaal 434 KCAL
5,4gr eiwitten
55,5gr koolhydraten waarvan 29,2gr suikers
21,5gr vetten waarvan 7,8gr verzadigd
Tijdens mijn tussendoor een Omega 3 supplement (Classic) http://www.minami-nutrition.be/website/morepa.php MIDDAGMAAL 2 275gr gekookte zilvervliesrijst 377 KCAL
8,8gr eiwitten
71,5gr koolhydrydraten waarvan 0gr suikers
4,1gr vetten waarvan 1,1gr verzadigd
+ 100gr vegetarische bitterballetjes 257 KCAL
20,4gr eiwitten
+ 80gr fruitcocktail (alternatief als saus) 44 KCAL
0,2gr eiwitten
9,9gr koolhydraten waarvan 9,2gr suikers
0gr vetten
+ Groenten zoals uien, worteltjes,...) NA DE TRAINING 30gr Whey shake 120 KCAL
24gr eiwitten
4gr koolhydraten waarvan 2gr suikers
0gr vetten)
TUSSENDOOR 3 + 100gr vegetarische bitterballetjes 257 KCAL
20,4gr eiwitten
AVONDMAAL (anderhalve uur voor het slapen) 4 sneetjes meergranen brood (ongeveer 150gr) 393 KCAL
14,3gr eiwitten
67,5gr koolhydraten waarvan 3gr suikers
5,1gr vetten waarvan 1,8gr verzadigd
Samen met 100gr kalkoenfilet 106 KCAL
22,6gr eiwitten
0,6gr koolhydraten waarvan 0gr suikers
1,4gr vetten waarvan 0,3gr verzadigd
TOTALEN GEWICHT: 1680 GRAM
KCAL: 3458
EIWITTEN: 160,4gr
KOOLHYDRATEN: 438,9gr
SUIKERS: 85,7gr
VETTEN: 103,2gr
VERZADIGD: 22,3gr
MACRO'S (e-k-v): 23% eiwitten - 62% koolhydraten - 15% vetten
P.S.:
Vraag 1) Zoals u ziet zit er relatief veel suikers in mijn voedingsschema, is dat (vreselijk) ongezond (in mijn geval) als ik dit schema zo'n 6-tal maanden zou nastreven? Ik gebruik wel omega 3 supplement, dat compenseert ook wel een beetje denk ik/hoop ik?
Vraag 2) Omdat ik antidepressiva gebruik probeer(de) ik niet zo hoog te gaan met eiwitten omdat ik schrik heb om Serotonine-syndroom op te lopen, kan men met zo'n hoeveelheid eiwitten een Serotonine-syndroom oplopen? U moet wel weten dat ik amper 55kg weeg en ik las vaak dat 2gr eiwit per lichaamsgewicht (kg) voldoende was, dus in mijn geval zou 110gr eiwitten al voldoende moeten zijn? Kan het kwaad als ik er zoals hierboven 160gr eiwitten zou nemen? (En de link met antidepressiva zou ik dus ook een antwoord willen hebben...)
Vraag 3) Bijna 86gr suiker in mijn schema, kan dat kwaad op lang termijn? Zijn er alternatieven voor die madeleinen? Liefst iets dat makkelijk en snel op te eten is en dat rijk is aan calorieën a.u.b.
Ik zal het voorlopig hierbij houden en hopelijk krijg ik wat te lezen...
Gemeende groetjes
Memo!