|
Author |
Body Empowerment.nl
-
Total Posts
:
8
- Scores: 0
-
Reward points
:
73
-
Status: offline
|
Minister Schippers wil Nederland laten afvallen!
di 31-jan-12 22:19
( permalink)
Minister Schippers van Volksgezondheid maakt zich zorgen over te dikke mensen in Nederland Ruim de helft van de volwassenen is te zwaar. Ook veel kinderen zijn te dik, blijkt uit cijfers van het CBS. Overgewicht is na roken de belangrijkste oorzaak van ziekten. Te dik zijn is niet alleen slecht voor de gezondheid, maar het heeft ook andere gevolgen zoals een lagere productie op het werk. De overheid spant zich in om een gezond gewicht te bevorderen door een gezonde leefstijl te stimuleren. “Ik heb een zittend beroep, als minister word je de hele dag van hot naar her gereden. Dan moet je opletten dat je niet aankomt,” zegt Minister Scheppers. “Traktaties van medewerkers sla ik over nu. Ik sleep me af en toe naar de bossen om hard te lopen. Ik vecht nog tegen de kerstkilootjes.” Terwijl ik dit zit te lezen denk ik bij me zelf, wat is Nederland naief!!! Minister Schippers van Volksgezondheid weet best waarom Nederlanders te dik zijn. Dit komt niet alleen door te veel eten, maar ook de stimulatie van ongezondeten. De halve supermarkt puilt uit met ongezonde voedingsmiddelen. Net als het verbod op reclames van sigaretten zou het niet eens zo gek zijn als we dit ook doen op ongezonde voedingsmiddelen. Maar waarom doen we dit niet? Wat wilt Minister Schippers van Volksgezondheid daar aan doen? “Ik geloof niet in straffen en verboden. De overheid moet het makkelijker maken om een gezonde keuze te maken. We moeten de voedingsindustrie aanspreken om minder verzadigde vetten te gebruiken en gemeente moeten buitenruimte zo inrichten, dat kinderen niet ontmoedigd worden om buiten te spelen. Overgewicht is een groot pobleem. Ik maak jaarlijks 70 miljoen euro vrij om sporten en bewegen in de buurt aan te bieden. Maar het is niet alleen een taak van de overheid. Als iedereen de krachten bundelt, kunnen we het probleem aan. Die buurtsuper die van de hangjongeren af wil, wil misschien wel een bijdrage leveren als zij naar de sportclu kunnen.” Stem mee! Wat kunnen we hier aan doen? Klik hier!
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30863
- Scores: 616
-
Reward points
:
2067
-
|
Re:Minister Schippers wil Nederland laten afvallen!
di 31-jan-12 23:17
( permalink)
Ja laten we mijn kokosolie gaan verbieden  tikje kortzichtig allemaal, ook de opmerking dat te dikke mensen minder productief zijn op het werk?
|
|
|
|
student
-
Total Posts
:
51
- Scores: 0
-
Reward points
:
870
-
|
wo 01-feb-12 14:14
( permalink)
De supermarkt staat vol met ongezonde artikelen, maar dat betekend niet dat je ze ook moet kopen en consumeren. Het is je eigen verantwoording. Die vrijheid moet niet worden ingeperkt door een overheid d.m.v. een vet-tax o.i.d. Wel vind ik het een goede zaak dat er aandacht aan wordt besteed, bijvoorbeeld in het onderwijs of met campagnes. Mensen er op wijzen is goed, maar niet de betutteling van de hele gemeenschap, omdat sommige mensen verkeerde keuzes maken. Het is ook niet zo dat gezond eten per definitie veel duurder is. Ons avondeten (studentenhuis) kost ongeveer twee á drie euro per persoon en dan eten we fatsoenlijk en gebalanceerd. Zeker voor studenten standaarden zijn we gezond bezig en voldoen we aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden. Je bent echter vaak wel iets langer bezig met het koken, omdat je niet alles uit een pakje haalt. Ik denk als je gaat onderzoeken waarom veel mensen een ongezond voedingspatroon hebben de prijs nog niet eens de belangrijkste factor is. Kant en klare maaltijden zijn vaak makkelijk en veel mensen willen niet elke dag tijd besteden aan hun eten. Dat is ook wel logisch, als je bijvoorbeeld alleen woont en na een lange dag werken thuis komt, etc. Veel van mijn vrienden zijn al wat enkele kilo's aangekomen sinds ze op zichzelf wonen, want dan wil je na het werk nog wel eens voor de gemakkelijke weg gaan. Ook gebrek aan beweging speelt daarbij vaak een rol, omdat er dan minder tijd voor is. Het is absoluut een probleem voor Nederland, maar ik vind niet dat de overheid daarom 'slecht' voedsel maar extra moet belasten. Iedereen moet zelf kunnen kiezen. Een heffing is naar mijn mening veel te kortzichtig om verschillende redenen. Gezond leven heeft met verschillende factoren te maken, voeding, beweging, etc. De regering kan zich beter bezig houden met regelgeving die bijvoorbeeld het gebruik van anti-biotica in de vee-industrie afbouwt of bijvoorbeeld het gebruik van zout in diverse producten inperkt. (brood, soep, sauzen, etc)
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
do 02-feb-12 13:17
( permalink)
Indd mee eens. Wie het op vreet is diegene zijn schuld. Dat beetje duurder maken en zo heeft helemaal geen zin, en een verbod gaat te ver want diegene die wel gezond eet en leeft mag best eens wat slechts eten. Politiek moet zich hier helemaal niet mee bezig houden. Laat ouders maar weer meer hun kinderen op straat sturen om te spelen en uitkijken wat ze kopen in de winkel. Laat ze bvb alleen in het weekend een zak chips halen ofzo en gezonde lekkere tussendoortjes zoals liga met fruit voor af en toe door de weeks. Buiten spelen en op een posrt gaan en klaar. Je maakt wer gezonde sterke koekomst mensen. Dit is niet de schuld van het slechte eten wat er te krijgen is.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
Lai
-
Total Posts
:
2365
- Scores: 346
-
Reward points
:
1269
-
|
vr 03-feb-12 22:21
( permalink)
Mooi is dat als de overheid voor mij gaat bepalen wat gezond is. Dat ze geld steken in objectieve  gezondheids/voedingsvoorlichting op scholen en smaaklessen; prima. Eten is vooral ook emotie en als jij hebt meegekregen van huis uit dat het lekker is om eten stijf van de suiker en e-nummers te eten..... Hoe eerder kinderen bewust worden van smaak en puur eten, hoe beter. Is er nog hoop voor de volgende generatie. Maar accijns op vet  Je wordt niet obees van vet, je wordt vet van te veel eten in het algemeen. Dan zie ik liever dat ze iets doen aan al die suiker en e-nummers die ze overal inproppen. Maar ja, helaas zit vet in het verdomhoekje. Hoorde laatst van iemand die geen vet meer durfde te eten omdat je er eerder dood van zou gaan, dat stond in een lesboek van school. Zolang de medici en wetenschappers er niet over eens zijn en de voedingsindustrie zo'n dikke vinger in de pap heeft schiet het allemaal weinig op.
' Expect Nothing, Receive Everything'
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1819
-
|
za 04-feb-12 12:03
( permalink)
Volledig mee eens.. d'r is zoveel corruptie gaande , zelfs in de wetenschap dat ik hier geen enkel vertrouwen in heb. Wat het beste zou helpen is dat er geen fastfood meer te koop is in scholen, maar nee.. ze zetten doodleuk een frisdrankautomaat neer omdat het geld oplevert! En dan maar klagen dat zoveel kinderen last van AD(H)D hebben!
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
za 04-feb-12 12:17
( permalink)
Mensen met ADHD reageren nog sterker op slechte suikers. Die hebben wel degelijk ADHD alleen verergeren ze het nog eens met slecht eten. Minder van dat Slechte eten zal je direct trug zien in rustiger worden maar weg zal het nooit gaan want je doet niets tegen een aandoening aan de hersenen.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11017
- Scores: 1133
-
Reward points
:
2076
-
Status: online
|
za 04-feb-12 12:37
( permalink)
Snap niet waarom Schippers zich zo druk maakt, met dit regeringsbeleid gaat iedereen gewoon vanzelf afvallen. Komt goed.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1819
-
|
za 04-feb-12 18:57
( permalink)
Da's een goeie en ik dacht dat jij geen pessimist was Ondertussen kwam ik zojuist iets tegen dat logenstraft wat ik eerder schreef.. toch wel vreemd eigenlijk Although sugar is widely believed by the public to cause hyperactive behavior, this claim has not been scientifically substantiated. Twelve double‐blind, placebo‐controlled studies of sugar challenges failed to provide any evidence that sugar ingestion leads to hyperactive behavior in children with Attention‐Deficit Hyperactivity Disorder or in normal children. Also, none of the studies testing candy or chocolate found any negative effect of these foods on behavior (Krummel, 1996). A study using a range of behavioral and cognitive measures evaluated the effects of diets high in sucrose, aspartame, and saccharin on the performance of school-aged children believed to be sensitive to sugar, and preschool children. Even though intakes exceeded average dietary levels, neither sucrose nor aspartame negatively affected behavior (Kanarek, 1994).
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11017
- Scores: 1133
-
Reward points
:
2076
-
Status: online
|
za 04-feb-12 19:51
( permalink)
Nee ben een eeuwige optimist, maar die blaaskaken vergallen op dit moment aardig mijn gevoel voor humor omdat er zo als gewoonlijk vanuit de politiek totaal geen binding is met de mensen. Jaaaaaaa 2012 word een zwaar jaar, stelletje snurkers zijn het. In 2011 heb ik en vele ondernemers met mij het slechtste jaar ooit gehad, hoezo loop je dan te slapen. Nu nog meer bezuinigen zal de doodsteek worden. Ze lopen alweer een jaar achter de feiten aan. Ergens zijn ze een keer wakker geschrokken. Ze leren het nooit. Inmiddels 11 jaar al werkweken van gemiddeld 60 uur en deze vermeende liberale regering zorgt er voor dat ik nog meer kan gaan werken en misschien nog meer mensen moet ontslaan omdat ze gewoon niet lukt om het vertrouwen in de economie te herstellen met hun gebral. Stelletje sufkutten zijn het daar in den haag. Maken zich druk om hoofddoekjes en bourka en een begrotingstekort wat in geld al bijna 30 jaar onveranderd is alleen de percentages wisselen met dalende of stijgende inkomsten, nee blaaskaak Rutte en mafkees Wilders gaan het oplossen, nou ik dacht het niet. Bij de G20 tellen we al niet meer mee. En ik begrijp donders goed waarom, ik als doodsimpele hardwerkende ondernemer kan Rutte niet eens serieus nemen, laat staan mensen die er echt verstand van hebben. En als mevrouw Schippers nou gewoon met haar tengels van de gezondsheidszorg afblijft dan heb ik er iets meer vertrouwen in
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|