Moeilijk anatomie-vraagje: borst/schouder/hals-regio
Author Message
spinningrom

• Total Posts : 253
  • Scores: 1
  • Reward points : 670
  • Status: offline
Moeilijk anatomie-vraagje: borst/schouder/hals-regio vr 18-mrt-11 10:04 (permalink)
0
Jeej, dit wordt moeilijk om uit te leggen super blij.
Laatst stond ik voor de spiegel mijn spieren wat te spannen en zag plots heel fel de aders (venen) op de voorkant van mijn beide schouders uitpuilen.
Na wat geexperimenteer, bleek het altijd te gebeuren als ik 'mijn kop probeer rood en dik te krijgen' (ik kan het niet anders uitleggen dan dat... geen benul welke spieren ik dan eigenlijk juist opspan)....
Iemand enig idee wat er dan eigenlijk juist gebeurt? Welke spier klemt welke ader af zodat ze zo goed uitkomen?

tiomio123

• Total Posts : 3552
    • Scores: 25
    • Reward points : 1311
    Re:Moeilijk anatomie-vraagje: borst/schouder/hals-regio vr 18-mrt-11 10:12 (permalink)
    0
    Ik geloof er niet zo erg in dat er iets afgekneld wordt. Het lijkt mij ook sterk aangezien je tijdens oefeningen zelf ook meer aders ziet. Ik denk het meer door de spanning in de spier komt waardoor hij meer zichtbaar wordt. Dat je een rood hoofd krijgt komt denk doordat je geen adem haalt. Zodra je uit zou ademen zou je je (een deel van de) spanning kwijtraken in die spier. Door je adem vast te houden, of zeer langzaam uit te blazen kan je de spanning langer aanhouden. 
    23 jaar
    1,76
    92kg.
    BP: 155 (7x140) 
    SQ: 2x215 
    DL: 270

Espi

• Total Posts : 21401
      • Scores: 147
      • Reward points : 1819
      Re:Moeilijk anatomie-vraagje: borst/schouder/hals-regio vr 18-mrt-11 10:15 (permalink)
      0
      Spieren worden natuurlijk gevoed door bloedvaatjes en die lopen over je schouders.. dus dat is niet zo moeilijk je te bedenken.
      Heb nu trouwens steeds Google-body open staan : http://bodybrowser.googlelabs.com

Download de laatste versie van je browser als je nog niks kan zien en geniet...  het is even wennen aan hoe je het gebruikt, maar linksonder staan symbolen en daarmee zie je resp spieren, botten, organen, bloedvaten of zenuwen  . Het staafje kan je ook verticaal zetten en dan kan je 2 dingen tegelijk bekijken.

Maar wellicht wil je dus een uitleg die stap-voor-stap gaat..

spinningrom

• Total Posts : 253
        • Scores: 1
        • Reward points : 670
        Re:Moeilijk anatomie-vraagje: borst/schouder/hals-regio vr 18-mrt-11 10:53 (permalink)
        0
        Het zijn echt wel de aders die bovenop de anterior deltoid liggen, en die dus niet die spier zelf bevloeien.
        Ademhalen (in-uit) verandert niets aan de aders die zichtbaar zijn.

Al enkele spieren die ik blijkbaar opspan bij het 'manoeuvre': de beide sternocleidomastoidei (alsof ik mijn kin naar mijn voeten wil duwen..)..

Als ik kans zie, dan post ik filmpje.

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
          • No New Messages
          • Hot Topic w/ New Messages
          • Hot Topic w/o New Messages
          • Locked w/ New Messages
          • Locked w/o New Messages