Motivatie en cutfase

Author
minimoe
Feather Weight
2015/05/31 15:42:11 (permalink)
0

Motivatie en cutfase

Hoi allemaal,

Ik begin morgen met mijn cutfase, gisteren gewogen op de speciale weegschaal in de sportschool. 

69.2 kg
23.9 BMI
32.7 vet
29.5 spier
1434 ruststofwisseling
4 vet rond organen

Hoe is deze verhouding? toen ik 3 maanden was begonnen met bulken had ik maar 27 vet en had ik 30 spier en woog ik 62.7 kg.

Ik ben trouwens de laatste tijd niet meer zo gemotiveerd om krachttraining te doen.. Waar kan ik motivatie vandaan halen?

Alvast bedankt! 

6 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    Re: Motivatie en cutfase 2015/05/31 22:33:11 (permalink)
    0
    Ik weet niet precies hoe je de getallen moet interpreteren qua verhouding. Maar als je ze vergelijkt, en je bent nu vet aangekomen en spiermassa kwijtgeraakt dan denk ik dat het niet helemaal jofel gaat blij

Motivatie is voor iedereen anders. De ene persoon zal de cijfertjes als motivatie nemen, een ander de spiegel, of een foto van een doel dat je wilt bereiken. Ook je resultaat onderweg kan motiveren maar daarvoor moet je dan wel weer eerst starten. Andere oefeningen of een ander soort schema kan ook motiveren.

Verder betwijfel ik of bulk en cut nou zo'n geweldige manier van denken is. Je kunt ook gewoon eten wat je nodig hebt met voldoende eiwitten en vetten en dan koolhydraten voornamelijk uit groente en fruit.
    minimoe
    Feather Weight
    Re: Motivatie en cutfase 2015/06/01 07:12:04 (permalink)
    0
    De percentages zijn in procenten. Ik ga mijn cut ook doen door gewoon te eten wat ik nodig heb en dan vooral eiwitten en geen suikers en zo min mogelijk vetten..

Ik ben inderdaad maar eens begonnen met motivatie zoeken door een keer andere oefeningen te gaan doen en door te kijken naar 'mijn voorbeeld' vrouwen.
    sis
    NO Sissy !!
    Re: Motivatie en cutfase 2015/06/01 16:04:08 (permalink)
    0
    Zo min mogelijk vetten? Waar gaat je lichaam dan hormonen van maken? Als je heel laag in je vetten eet, dan dwing je het lichaam bijna om het aanwezige vet vast te houden. Hormonen zijn van levensbelang dus je lichaam zal de bouwstof voor hormonen niet zomaar laten gaan. Mijn tip is dan ook om wel vetten te eten. Wel de goede natuurlijk, niet die uit chips en koekjes knipoog 
    DjMark
    ** Retired Moderator **
    Re: Motivatie en cutfase 2015/06/01 16:58:00 (permalink)
    0
    Precies wat sis zegt, juist wel vetten eten!
    En zeker geen dingen als 'zo min mogelijk'.

Eerst maar eens een kcal of 400 onder je balans gaan zitten, eens kijken hoe dat gaat.

Verder zijn die weegschaalmetingen meestal knap waardeloos.
    Wat zegt de spiegel/kledingmaat of progressie foto? Daar kun je meer uithalen hoe het gaat.
    sis
    NO Sissy !!
    Re: Motivatie en cutfase 2015/06/01 18:30:00 (permalink)
    0
    Ja dat is ook een goed punt, die weegschalen hebben verschillende standen. Bij ons op de sportschool staat de weegschaal bij dezelfde persoon wel eens op een andere stand en dan heb je dus totaal misleidend resultaat. 
    SheRu
    Go John Henry!
    Re: Motivatie en cutfase 2015/06/01 19:27:40 (permalink)
    0
    Had je gesport voor je je woog? Had iemand anders er al opgestaan?
    Allemaal dingen die ook nog 's meehelpen in 't vertekenen van de uitslag knipoog
    Jump to:
    © 2017 APG vNext Commercial Version 5.0