R0XXXY
-
Total Posts
:
5539
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Muay Thai Gala...
ma 24-apr-06 09:11
( permalink)
Gister ben ik voor het eerst naar een thai-boks gala geweest om een vriend van me aan te moedigen tijdens een wedstrijd. Helaas heeft hij deze wedstrijd verloren met een technische K.O. maar ik vond het super om dit eens mee te maken en ik ben ook zeker van plan vaker naar dit soort gala's te gaan!! De vriend van mij die mee deed heeft zijn vorige wedstrijd in 50 seconden gewonnen door een T.K.O. Waarschijnlijk is hij hier enigszins overmoedig door geworden want hij heeft de hele dag nog meegeholpen opbouwen van het gala en alle voorbereidingen voor het gala. Ik had zelf al het idee dat hij te weinig bezig was geweest met zijn eigen voorbereidingen. Hij had ook wel een sterke tegenstander uit gekozen, een behoorlijke patser ook.. ging voor de wedstrijd eerst bidden voor de ring enzo. Maar goed dat ter zijde.. hij heeft gewonnen dus de eer ging naar hem. Mijn jongste zoon zit sinds kort op taekwondo en mijn oudste zoon op thai boksen en ze vinden het super om te doen!! En zijn er ook heel serieus mee bezig!Erg leuk om te zien! Ik ben wel benieuwd of ik het, als zij ooit wedstrijden zullen gaan doen, nog steeds leuk vind om naar te kijken. Of dat ik er dan toch met andere ogen naar kijk.
~ R0XXX > vlindertjessssss... < T@Z ~ ~ zal ik je ff gek maken? - T@Z ~ ~ ff eruit en weer opnieuw erin - T@Z ~
|
|
|
|
R0XXXY
-
Total Posts
:
5539
-
Reward points
:
0
-
|
RE: Muay Thai Gala...
ma 24-apr-06 09:20
( permalink)
Bijna iedereen droeg hier been-bescherming. Dit was verplicht bij deze bond begreep ik. Toch zag ik een aantal zonder bescherming boksen. Heeft iemand enig idee waarom dit dan wel toegestaan werd ?? Heb nog geen kans gehad om het na te vragen namelijk en ben er wel benieuwd naar.
~ R0XXX > vlindertjessssss... < T@Z ~ ~ zal ik je ff gek maken? - T@Z ~ ~ ff eruit en weer opnieuw erin - T@Z ~
|
|
|
|
brutus
-
Total Posts
:
900
- Scores: 2
-
Reward points
:
1192
-
|
ma 24-apr-06 09:44
( permalink)
Ik geloof dat je bij zogenaamde C partijen (nieuwelingen) nog bescherming mag dragen....bij A en B parijen niet. Het zou ook kunnen zijn dat je naar een kickbokswedstrijd hebt gekeken (vaak zijn het muay thai/kickboks gala's) en dat is niet hetzelfde dus daar zullen ook wel andere regels voor gelden.
"Geloof is de vrijwillige celstraf van het verstand!"
|
|
|
|
R0XXXY
-
Total Posts
:
5539
-
Reward points
:
0
-
|
ma 24-apr-06 09:47
( permalink)
Dat eerste zou goed kunnen brutus. Alhoewel die vriend van mij echt geen beginneling meer is en toch bescherming moest dragen! Ik ga het iig nog even bij hem navragen want ik ben toch wel benieuwd hoe dat nu zit. Het was geen kickboksen. Echt een muay thai gala.
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14762
- Scores: 91
-
Reward points
:
1420
-
|
ma 24-apr-06 12:11
( permalink)
ging voor de wedstrijd eerst bidden voor de ring enzo. Maar goed dat ter zijde.. Bij muay thai is het gewoon om een traditioneel 'dansje' te doen en daar hoort dat bidden soms bij.
|
|
|
|
Wijn
-
Total Posts
:
280
-
Reward points
:
0
-
|
ma 24-apr-06 12:34
( permalink)
He Roxxxy, als je dit al leuk vond moet je 13 mei naar de Arena gaan!
|
|
|
|
brutus
-
Total Posts
:
900
-
Reward points
:
1192
-
|
ma 24-apr-06 12:49
( permalink)
Da's helaas al uitverkocht!
|
|
|
|
yoko
-
Total Posts
:
1
-
Reward points
:
425
-
|
di 25-apr-06 23:26
( permalink)
bij veel bonden vecht je in de jeugd met been beschermers en hoofd bescherming. Op je 16de maak je de overstap naar de volwassen, en de meeste beginnen dan in de N-klasse waar zonder been en hoofd bescherming wordt gevochten. Hierna heb je C, B en A klasse waar het uiteraard ook zonder bescherming is. Er worden soms bij bonden andere regels gehanteerd, of het gaat op afspraak tussen beide partijen die de pot moeten gaan draaien. Dit zijn mijn ervaringen bij bonden zoals de WFCA, WPKL en MTBN
|
|
|
|
Rob
-
Total Posts
:
197
-
Reward points
:
0
-
|
wo 26-apr-06 16:00
( permalink)
ORIGINAL: brutus Ik geloof dat je bij zogenaamde C partijen (nieuwelingen) nog .... C klasse is geen nieuweling klasse
|
|
|
|
brutus
-
Total Posts
:
900
-
Reward points
:
1192
-
|
do 27-apr-06 09:38
( permalink)
Nee je hebt gelijk....ik ben niet erg duidelijk geweest,de echte nieuwelingen zitten niet in de C klasse. De C klasse bestaat volgens mij uit vechters die enkele nieuwelingenpartijen hebben gevochten (N) en nog niet goed genoeg zijn of nog niet genoeg partijen gevochten hebben om in de B klasse uit te komen (relatief gezien nieuwelingen dus maar misschien was wat minder ervaren beter geweest)
|
|
|
|