Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 29
|
Author |
Bulkzor
-
Total Posts
:
16
- Scores: 2
-
Reward points
:
16
-
Status: offline
|
dit is mijn schema wat ik op maandag, woensdag, vrijdag doe (natuurlijk met een goed eet-schema erbij) & ik denk dat ik teveel oefeningen doe per spiergroep? TIPS ZIJN WELKOM thnx. -Schouders: *Shoulder Press machine 4x10 *Side lateral machine 3x12 -Borstkas: *Pec Dec Flyes 3x10 *BenchPress 1x15; 1x12; 1x10; 1x8 *Incline BP 3x10 -Biceps: *Preacher Curl 3x10 *BB Curl 3x10 *Rope Hammer curl 3x10 -Rug: *OneArm Dumbbell Rows 3x10 *V-Bar Pulldown 3x10 *Cable Rows 3x10 -Traps: *Dumbbell Shrugs 4x10 -Triceps: *Hammer Extension machine 3x10 *Rope Pushdown 3x10 *Dumbbell Kickback 3x10 -Legs: *Leg Extension machine 3x10 *Leg Curl machine 3x10 *Leg Press 3x10
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11212
- Scores: 580
-
Reward points
:
2058
-
Status: online
|
Re:My FULL-BODY
za 29-jan-11 12:51
( permalink)
Ik vind het teveel oefeningen, teveel machines, en een hoogs eigenaardige volgorde. 3x FB kan je volstaan met 1, misschien 2 freeweight oefeningen per spiergroep. En waarom kies je ervoor kleine spiergroepen voor de grote te doen?
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Bulkzor
-
Total Posts
:
16
-
Reward points
:
16
-
|
za 29-jan-11 12:53
( permalink)
welke volgorde zou jij dan doen vn spiergroepe?
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11212
-
Reward points
:
2058
-
|
za 29-jan-11 12:55
( permalink)
Ik zou eerst grote spiergroepen doen (gesorteerd naar grootte: borst dus ná benen en rug), en daarna sorteren van grote bewegingen (meerdere gewrichten) naar isolatie, en dan van moeilijk naar makkelijk.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Bulkzor
-
Total Posts
:
16
-
Reward points
:
16
-
|
za 29-jan-11 13:00
( permalink)
edit -Rug: *OneArm Dumbbell Rows 3x10 *V-Bar Pulldown 3x10 -Borstkas: *Pec Dec Flyes 3x10 *BenchPress 1x15; 1x12; 1x10; 1x8 -Legs: *Leg Extension machine 3x10 *Leg Curl machine 3x10 *Leg Press 3x10 -Triceps: *Hammer Extension machine 3x10 *Rope Pushdown 3x10 -Schouders: *Shoulder Press machine 4x10 *Side lateral machine 3x12 -Traps: *Dumbbell Shrugs 4x10 -Biceps: *Preacher Curl 3x10 *Rope Hammer curl 3x10 zo al wat beter? heb volgorde enzo verandert, en aantal oefeninge per spiergroep
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11212
-
Reward points
:
2058
-
|
za 29-jan-11 13:01
( permalink)
De volgorde is al wat beter, al is je borstkas toch echt kleiner dan je benen. En ik zou minder machines gaan doen, veel minder. Kan je jezelf optrekken? Zo ja, doen, zo nee, mee beginnen. Leer ook een squatvariant aan (frontsquat of gobletsquat zijn het makkelijkste om aan te leren in het begin) en werk langzaamaan toe naar een vrijstaande row, evt overhead press variant. Heb je een sportschool waar je een beetje begeleiding krijgt?
|
|
|
|
Bulkzor
-
Total Posts
:
16
-
Reward points
:
16
-
|
za 29-jan-11 13:06
( permalink)
hoor veel van mense da ik moet deadlifte en squatte, maar ik probeer zo weinig mogelijk staande oefeninge te doen die men rug belaste, ben nog maar 15.. en zit in volle groei ik heb makkelijk last van mijn rug (ook deels omdat ik beetje een holle rug heb) ik wil niet binne 2 maande in het ziekenhuis ligge haha & neeh, niet echt begeleiding nee en ik kan me ongeveer 3x met goede techniek optrekke
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11212
-
Reward points
:
2058
-
|
za 29-jan-11 13:08
( permalink)
Als je rugklachten hebt, moet je juist zorgen dat je rug sterk blijft, evenals je buikspieren, maar dan kan je wellicht beter eerst een fysiotherapeut in de arm nemen om te voorkomen dat je slechte houding tegen je gaat werken. Lijkt mij. Met 15 al rugklachten is best lastig en volgens mij nog wel te corrigeren. Het niet trainen van je rug gaat dingen overigens op den duur niet beter maken.  Dus aan de slag met die holle rug, hups, naar de dokter. 3x optrekken? Nou, doen dan, de hele training door even een paar keer optrekken, en je totaal noteren. Je wordt vanzelf beter.
|
|
|
|
Bulkzor
-
Total Posts
:
16
-
Reward points
:
16
-
|
za 29-jan-11 13:24
( permalink)
hmm maar ik hoor echt van vele [slimme kerels] dat deadlifte en squatte echt niet goed is voor men rug op mijn leeftijd.. da het echt nie slim is, kan ik geen fullbody schema doen zonder een squat & deadlift dat effectief is? ik zoek er echt al lang naar maar heb nog nooit echt een effectief FB schema gezien zonder squat en deadlift?:s
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11212
-
Reward points
:
2058
-
|
za 29-jan-11 13:28
( permalink)
Jong, je bent 15, je hebt rugklachten, los ze op met behulp van mensen die er verstand van hebben zoals je dokter en fysio. Dat is wat ik zei. Met daarachter de opmerking dat je rug blijven ontlasten dingen op den duur zeker niet beter maakt. Dus gewoon erachteraan, rugklachten kunnen op jouw leeftijd echt nog wel opgelost worden. Enne, [slimme kerels]? Als in... ?
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11017
- Scores: 1133
-
Reward points
:
2076
-
|
za 29-jan-11 13:30
( permalink)
Vraag even of die slimme kerels ook lid willen worden van het forum, slimme kerels kunnen we hier altijd goed gebruiken, wij zijn hongerig naar kennis.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Bulkzor
-
Total Posts
:
16
-
Reward points
:
16
-
|
za 29-jan-11 13:31
( permalink)
ik heb geen rugklachte als ik gewoon men rug train zonder squat of deadlift, maar als ik da doe..heb da ik da wel soms
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11212
-
Reward points
:
2058
-
|
za 29-jan-11 13:32
( permalink)
En heb je dan last van je spieren of van je botten? (maw, als je hetzelfde in je armen of benen zou voelen, ben je dan bang of ben je dan blij 'omdat het werkt'?)
|
|
|
|
Bulkzor
-
Total Posts
:
16
-
Reward points
:
16
-
|
za 29-jan-11 13:33
( permalink)
uhm.. meer spieren, en btw sorry voor je lastig te valle!
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11212
-
Reward points
:
2058
-
|
za 29-jan-11 13:35
( permalink)
Dan zou ik, nogmaals, goblet squat of zercher squat erbij pakken. Daarmee kan niks misgaan, als je doet wat bij de uitleg van de oefening staat, dan wordt je rug sterker, je buik sterker, en je benen sterker. Zonder begeleiding zou ik liever niet de backsquat of deadlift nog aanleren. En je valt niet lastig, 't is een forum hè? Dat is de essentie van 't forum: elkaar lastig vallen. Now, you are ready to learn the single best lifting movement of all time: the Goblet Squat. Grab a dumbbell or kettlebell and hold it against your chest. With a kbell, hold the horns, but with a dumbbell just hold it vertical by the one end…like you are holding a Goblet against your chest. (You see…Goblet Squats). Now with the weight cradled against your chest, squat down with the goal of having your elbows (pointed down because you are cradling the bell) slide past the inside of your knees. It is okay to have the elbows push the knees out as you descend.
|
|
|
|
Bulkzor
-
Total Posts
:
16
-
Reward points
:
16
-
|
za 29-jan-11 13:47
( permalink)
hmm k thanks! zal het eens probere
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11212
-
Reward points
:
2058
-
|
za 29-jan-11 13:49
( permalink)
Wel ietsjes rustiger aan dan deze meneer, hè? En niet zo maf op een randje staan, da's helemaal niet nodig.
|
|
|
|
Bulkzor
-
Total Posts
:
16
-
Reward points
:
16
-
|
za 29-jan-11 14:00
( permalink)
haha jaja, heb juist geprobeerd hier thuis me een dumbbell van 8Kg, is niet zo moeilijk eigenlijk
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11212
-
Reward points
:
2058
-
|
za 29-jan-11 14:05
( permalink)
Is ook niet moeilijk. Verkeerd doen is bijna moeilijk. Wel prberen met ellebogen binnenkant knie te raken. Anders is 't weer te makkelijk. En dus vooraan in je training zetten hè? Want 1) grote spiergroep, 2) losse gewichten en 3)oefening waarbij meerdere gewrichten betrokken zijn.
|
|
|
|
Bulkzor
-
Total Posts
:
16
-
Reward points
:
16
-
|
za 29-jan-11 14:11
( permalink)
zo?  eve snel opgenome, wel effe scheef kijke hahah maar als ik da doe krijg ik zo echt een steek bove mijn schaamstreek zo onder men buik echt raar -.- zo waar ik me men hand ben op het laatste effe
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|