Nederlandse mannen kunnen niet flirten?
Change Page: 12345 > | Showing page 1 of 5, messages 1 to 20 of 93
Author Message
X

• Total Posts : 290
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 02:27 (permalink)
0
De Nederlandse man trouwt op tennissokken.
Op zijn eerste afspraakje draagt hij doodgemoedereerd een versleten broek en espadrilles (sloffen).
Heb je een date bij hem thuis, dan moet je voor het vrijen eerst helpen met de vaat.
En de meest romantische liefdesverklaring die hij kan bedenken, luidt: 'Meisje, ik hou van je.'

versieren, de liefde bedrijven en een gezin stichten gaat in Nederland héél anders dan in de rest van de wereld.
Nederlanders vormen een behoorlijke uitzondering als het gaat om passie en romantiek.
Ze zijn de hekkensluiters van de wereld.'

Uiterlijk gooien ze niet in de strijd bij het veroveren van de andere sekse.
Want mannen in Nederland kunnen niet flirten en zijn te verlegen om een vrouw te versieren.
De openingszet kan soms jaren duren. Nederlanders grijpen hun kans niet, zucht.

De Nederlander speelt op safe, 'Hij wil controle houden, tussentijds evalueren en het risico van een afwijzing tot het minimum beperken.
Dat maakt het zeker voor een vrouw moeilijk in te schatten of een man haar meer dan alleen maar leuk vindt.
Zelfs als een man verliefd is, doet hij alsof hij het in zijn eentje ongelooflijk naar zijn zin heeft.

De 'cultuur van het waarlijk veroveren' ontbreekt in Nederland en dat heeft met onze volksaard te maken. '
Doe maar gewoon' geldt ook in de liefde, het calvinisme nekt de romantiek.
De Hollandse nuchterheid staat het dromen in de weg.
De Nederlandse man haalt zijn vriendin niet onverwachts van haar werk om haar mee te nemen naar de schouwburg, hij pakt haar niet spontaan op straat vast om te dansen, hij komt niet met bossen rozen aanzetten.
De cadeautjes die hij geeft zijn vaak praktisch.

Die afstandelijke houding van mannen is deels een reactie op het feminisme.
Willen jullie gelijkheid? Zoek het dan maar uit ook.' En dus laten mannen in Nederland vrouwen niet voorgaan, gooien ze de deur voor hun neus dicht en vinden ze het normaal dat na een romantisch diner voor twee de rekening wordt gedeeld.
Buitenlandse vrouwen vinden Nederlanders soms ongemanierd.
Hun klacht: 'Ze behandelen ons als mensen, niet als vrouwen.' En waarom zou je je dan nog opmaken of leuke kleren aantrekken?

Voor de buitenlandse vrouw die dankzij haar doorzettingsvermogen toch een Nederlandse man aan de haak slaat, kan de relatie in het begin behoorlijk tegenvallen.
Hij onthoudt zich van complimentjes, heeft weinig intuïtie en is soms pijnlijk eerlijk.
Je krijgt als vrouw gewoon te horen dat je Nederlands stukken beter kan en dat hij je nieuwe jurk niet mooi vindt.

De seks is soms teleurstellend.
De Nederlander is conservatief in bed. Geen experimenten! Misschien heeft dat te maken met de grote seksuele vrijheid in Nederland.
Als alles mag, wie voelt dan nog de behoefte om grenzen te overschrijden?'

En dan die eeuwige harmonie.
Liefde is in Nederland een gevoel dat rustig voortkabbelt.

Veel vrouwen missen op den duur de ups en downs. 'Ik wilde leven, lachen, huilen, maar hij wilde rust aan zijn hoofd.
Maar voor wie volhoudt, komt de beloning.
Want op de lange termijn blijkt de Nederlandse man toch zo gek nog niet. 'Hij geeft zich stap voor stap en wordt gaandeweg de relatie steeds leuker.

De romantiek manifesteert zich dan plotseling in alledaagse dingen.
Hij zet altijd koffie, hij is op tijd thuis van zijn werk en als er kinderen komen, gaat hij deeltijd werken en haalt hij ze van school.
De seks mag dan niet altijd spannend zijn, de Nederlandse partner is zachtaardig en teder en alles is bespreekbaar.

De volstrekte gelijkheid tussen man en vrouw kan leiden tot ongemanierdheid, maar heeft ook zo zijn voordelen.
En nergens ter wereld laat een man zich zoveel gelegen liggen aan de mening van zijn vrouw.

Het poldermodel heeft in Nederland ook de relaties beïnvloed, 'In Frankrijk roepen vrouwen altijd: mannen zijn niet te veranderen. Hier wel. Over alles wordt overlegd.
Mannen werken net zo lang aan hun relatie totdat ze in evenwicht zijn met hun partner.'

Het gebrek aan avontuur heeft wellicht een saaier leven tot gevolg, maar Nederlandse mannen behoren daardoor wel tot de trouwste partners van de wereld.
Een deugd die alle buitenlandse vrouwen zeer dierbaar is.
Surinamers, Colombianen en Turken zijn zeer ontrouw.
Britten zullen nooit zeggen dat ze een partner hebben als ze een andere vrouw tegenkomen. Franse echtparen houden er soms jarenlang een dubbelleven op na.
Nederlanders vinden buitenechtelijke escapades te ingewikkeld en vermoeiend.
Ze zijn modelmannen met verantwoordelijkheidsgevoel',

En zo slaat de balans toch door naar de positieve kant. 'We klagen wel met z'n allen'.
Uiteindelijk zijn het vaak zeer houdbare relaties, gebaseerd op zekerheid en trouw.
Dat is toch wat vrouwen graag willen?

Big Cat

• Total Posts : 258
    RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 12:27 (permalink)
    0
    Zit wel een grond van waarheid in. Hoe assertiever je wordt, hoe groter de kans dat je zult overspel plegen. gewoon omdat je weet dat je kan.

Voor de man zelf echter zie ik daar niets dan voordeel in. Je geraakt sneller aan een lief en als die vind dat het niet meer lukt, neem je gewoon een ander.

Helaas lukt dit alleen door oefening. Alleen als je een paar keer afgewezen bent, ziet dat het niet zo erg is en beseft dat je er alleen maar beter van kunt worden durf je echt op een vrouw toestappen. Maar als je het de eerste paar keer niet over je hart krijgt kom je er natuurlijk nooit.

ijsje

• Total Posts : 46
      RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 12:35 (permalink)
      0
      Hi X:

Ik hoef je topic niet eens te lezen.

Het antwoord is namelijk op voorhand al: nldse mannen kunnen niet flirten.

Gilles

• Total Posts : 667
        RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 15:04 (permalink)
        0
        Gilles Winks @ Ijsje ;-)

En met een vrezelijk italiaans accent zegt hij "Hey baby, how you doin?"

((B))

serge

• Total Posts : 427
          RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 15:12 (permalink)
          0
          quote:
          Oorspronkelijk geplaatst door: ijsje

Hi X:

nog geen slechte reacties gehad v de dames ,nou is het wel zo dat ik alleen buitenlandse dames doe aangezien ik ongelofelijk ben afgeknapt op de prestaties in bed van de nederlandse vrouw dus mijn stelling luidt ook :nederlandse vrouwen kunnen er niks van in bed ff verder met mun verhaal: ik heb toch altijd wel sjans en weet de dames vrij eenvoudig in te pakken ondanks dat ik een nederlander ben

Hans

• Total Posts : 2939
            RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 15:17 (permalink)
            0
            @ ijsje: ik hoef niet te flirten super blij

WHAAHAHAA wat een ego, wat een zelfvertrouwen!! Het lijkt wel of ik zojuist een prikkie heb gehad super blij

Oh, nederlandse vrouwen, kunnen die wel flirten dan??

serge

RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 15:20 (permalink)
              0
              over nederlandse vrouwen ben je snel uitgepraat.....die kunnen echt NIET flirten ,het zijn in principe gewoon kudde dieren,,ze hebben ook totaal geen temperament+ dat ze ook altijd willen weten waar je bent en wat je aan het doen bent ed.......nee voor mij geen wit vlees .
              nou kom maar op met je replys dames ,,,bewijs het tegendeel maar

Hans

• Total Posts : 2939
                RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 15:23 (permalink)
                0
                quote:
                Oorspronkelijk geplaatst door: serge

quote:

Hi X:

nog geen slechte reacties gehad v de dames ,nou is het wel zo dat ik alleen buitenlandse dames doe aangezien ik ongelofelijk ben afgeknapt op de prestaties in bed van de nederlandse vrouw dus mijn stelling luidt ook :nederlandse vrouwen kunnen er niks van in bed ff verder met mun verhaal: ik heb toch altijd wel sjans en weet de dames vrij eenvoudig in te pakken ondanks dat ik een nederlander ben

YOU GO SERGE, YOU GO!!! :glasses:

2 maanden terug lag ik met een meid in bed, ze dacht me met bepaalde hand-elingen een plezier te doen maar ik lag me alleen maar af te vragen wat ze in Godsnaam aan het doen was...
                Daar weten franse en spaanse meiden toch meer raad mee...

Hehe, kon het niet laten dit even te zeggen, sorry super blij

Fitness Chick

• Total Posts : 254
                  RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 16:52 (permalink)
                  0
                  Jeetje wat een macho mannen.....daar knappen vrouwen juist op af!!

serge

RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 17:44 (permalink)
                    0
                    quote:
                    Oorspronkelijk geplaatst door: Fitness Chick

Jeetje wat een macho mannen.....daar knappen vrouwen juist op af!!

niet alles zo zwaar zien hoor FCsuper blij
                    tis gewoon een beetje lol maken:wink:

Dutchgirl

• Total Posts : 449
                      • Reward points : 1050
                      RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 18:07 (permalink)
                      0
                      Hmmm X,

Het lijkt wel alsof je over mijn vriend praat.

superspider

• Total Posts : 1302
                        RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 18:08 (permalink)
                        0
                        tis waar ik kan ook geen reet flirten, kzal eens proberen wat BC gezgt heeft, eens kijken ofdat ik het echt niet erg vind.

SizeMatters

• Total Posts : 234
                          RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 18:46 (permalink)
                          0
                          quote:
                          Ze zijn modelmannen met verantwoordelijkheidsgevoel'

Moehoebwahaha, X, waar heb je dit gecopied/paste?

Als een man eerlijk tegen zichzelf is wil ie het liefst vrijgezel blijven. (kijk diep in je hart mannen, wees eerlijk super blij :p )

serge

RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 19:26 (permalink)
                            0
                            quote:
                            Oorspronkelijk geplaatst door: SizeMatters

quote:
                            Ze zijn modelmannen met verantwoordelijkheidsgevoel'

Moehoebwahaha, X, waar heb je dit gecopied/paste?

Als een man eerlijk tegen zichzelf is wil ie het liefst vrijgezel blijven. (kijk diep in je hart mannen, wees eerlijk super blij :p )

ben ik met je eens althans op dit moment,ik denk dat het wel fijn kan zijn als je af begint te takelen bv rond de 50 jaar ofzo dat je behoefte hebt aan vrouwelijk gezelschap ,maar voorlopig hou ik het op zoveel mogelijk verschillende vrouwen leren kennen en daar een tijdje mee optrekken en een beetje van dit en van dat:wink: ,dat vind ik het leukste wat er is ,het spel tussen jou en de vrouw die je wil hebben en als je hebt gezegevierd dan sluit je de relatie een beetje subtiel af en ga je naar de volgende ...er zijn zoveel vissen in de zee ik kan er geen genoeg van krijgen:kwijl:

het kan natuurlijk wel zijn dat je op een gegeven moment iemand tegen komt waar je echt serieus mee wil zijn maar die hoop ik pas na me 40e tegen te komen als ik het echt zat ben

SizeMatters

RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 20:36 (permalink)
                              0
                              Amen to that :beerchug:

ijsje

• Total Posts : 46
                                RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 21:32 (permalink)
                                0
                                * ijsje winks to GILLES... Ehiiii, mi piace il tuo accento l'italiano quando parli inglese. Awwwww.

* SERGE moet eerst op z'n knietjes voordat ik naar hem knipoog... awwww doe jij eens wat liever!! Enne Ser je maakt er een hele andere stelling van. Nederlandse mannen kunnen niet flirten. En jij maakt er van nldse vrouwen zijn niet goed in bed.
                                Voel me niet aangesproken (remember die italiaanse opa?!) en ik kan flirten als de beste.
                                Heb gisteren een man zover gekregen dat tie dacht dat tie op robbie williams (whahahahaa) leek, en heb hem samen met een vriendin op de dansvloer half uitgekleed.

Ben geen kuddedier, aawwww.

ROIDHANS: waarom hoef jij niet te flirten?? Niemand HOEFT het, maar I love it. Waarom word jij niet een beetje assertiever schat. Klagen over dat een vrouw je verkeerd aftrekt?! Trek je mond open en vertel hoe je het wel wil hebben. Als jij denkt dat je je/een vriendin tot een hoogtepunt kan brengen, betekent dat nog niet dat bij alle vrouwen kan. Wat voor mij lekker is, is voor een ander saai/te wild/ te whatever...

Kortom: niet achteraf kletsen, maar be assertive!

:blowkiss:

serge

RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 21:46 (permalink)
                                  0
                                  ja ik weet het ik wide eigenlijk de nederlandse dames een beetje wakker schudden

PS:i like your style ijsje:wink:

X

RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 22:35 (permalink)
                                    0
                                    quote:
                                    Oorspronkelijk geplaatst door: Dutchgirl

Hmmm X,

Het lijkt wel alsof je over mijn vriend praat.

Geef me een hand, mijn vriend is ook een boer. :beerchug:

X

RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 22:45 (permalink)
                                      0
                                      quote:

* ijsje winks to GILLES... Ehiiii, mi piace il tuo accento l'italiano quando parli inglese. Awwwww.

:blowkiss:

Il Hoi, il gelato
                                      Divertire che i suoi italiani piacevolmente trova cosí.
                                      Te stesso devo dice che io anche qualcosa ha con gli italiani.
                                      Cioè il mio motore è un pieno sangue un reale rosso mostro.
                                      Straccio con questo quasi ogni giorno.
                                      Siamo anche all'ardennen è stato con questo.
                                      Amo gli italiani.
                                      Spero che lei questi sono in grado di leggere.
                                      Salutare ed un bacio di dikke da me.

Ed ancora ciò che sopra ser, siede ancora completamente con gli ormoni, e ciò deve da esso realmente.
                                      Ed il penis sono è anche intero grande lo dice, ciò dice abbastanza per nostro lo è? Ma è un ragazzo piacevole sente. [^]

SizeMatters

RE: Nederlandse mannen kunnen niet flirten? zo 13-apr-03 22:48 (permalink)
                                        0
                                        huh? super blij

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                          Change Page: 12345 > | Showing page 1 of 5, messages 1 to 20 of 93

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                          • No New Messages
                                          • Hot Topic w/ New Messages
                                          • Hot Topic w/o New Messages
                                          • Locked w/ New Messages
                                          • Locked w/o New Messages
                                          • Read Message
                                          • Post New Thread
                                          • Reply to message
                                          • Post New Poll
                                          • Submit Vote
                                          • Post reward post
                                          • Delete my own posts
                                          • Delete my own threads
                                          • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9