|
Author |
LeonCame
-
Total Posts
:
705
- Scores: 0
-
Reward points
:
496
-
Status: offline
|
Nieuw Schema; weer beginnen
zo 20-feb-11 19:25
( permalink)
Hallo allemaal, ik heb hier een aantal jaren geleden (de tijd vliegt) een tijd rondgehangen en semi actief meegedaan me alles. Waarschijnlijk herinneren jullie me niet meer maar ik zie zelf dat er nog vele hardcore leden zijn hier die nog steeds volledig actief zijn Ter zaken; Ik ben net sinds een weekje weer lid van een gym, en ben dus weer begonnen met trainen. Nu wil ik een FB doen om mee te beginnen, en wil ik om de dag gaan trainen. Doel is om wat schone massa te pakken (zo schoon mogelijk). Ik heb wel wat trainingservaring, denk dat ik een intermediate genoemd kan worden. Wel al een jaartje niet echt meer getrained. Hieronder dus mijn idee van een schemaatje.Graag op- of aanmerkingen ! 1 Deadlift Dumbell Row Bumbell Press Smith machine Pullups (met schijf op buik n voeten op bankje) Calf Raises 2 Pull Ups Lunges BOR Fly’s Skullkrushers (staand) 3 Squats Cable Pull (smal) Incline Bumbell Press Bicep Curls Seated Calfraises Buik Nu heb ik nog nooit 5x5 getrained en wou dat wel eens proberen. Weet eigenlijk nog niet of ik daar weighted pull ups kan doen dus die gaan dan richting 3x8 a 4x8. Volgens mij reageren kuiten vaak beter op wat meer herhalingen of is dat onzin? De rust tussen sets houd ik op zo'n 30-40 seconden. Vind het fijn om de hartslag wat hoger te houden en doe verder ook geen cardio dus Nog een punt; esthetisch zijn mijn kuiten de grootste zwakte dus vandaar 2x die isolatie. Nou ik ben benieuwd alvast bedankt voor jullie tijd en aandacht! Latah!
<message edited by LeonCame on zo 20-feb-11 23:06>
Uit het goud der korenharen, schiep god de trotse Hagenaren. Uit het restant kwamen de kneusjes van ons land
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11212
- Scores: 580
-
Reward points
:
2058
-
Status: online
|
Re:Nieuw Schema; weer beginnen
zo 20-feb-11 23:06
( permalink)
Met een jaar niet trainen, is 5x5 dan handig? Zou liever op een iets lagere load% instappen, denk ik. Zeker omdat je wat trainingservaring hebt, zie regelmatig mensen die er dan als een dolle instuiven, omdat hun ervaring ze gewoon in staat stelt zwaar te tillen, maar dat lichaam 't in 't afgelopen jaar ontwend is. En van die kuiten heb ik ook gehoord, zou 't gewoon proberen. Verder: zie geen gekke dingen. Ja, geen overhead werk, maar weet niet of je schouders dat ook trekken..
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30863
- Scores: 616
-
Reward points
:
2067
-
|
zo 20-feb-11 23:13
( permalink)
Ik zou ook voor een lichtere belasting gaan om weer te wennen, dus meer reps zonder tandenknarsend zwaar te gaan. Bij mij reageerden mijn kuiten inderdaad goed op hoge hh maar da's niet bij iedereen hetzelfde. Succes met je come back!
|
|
|
|
LeonCame
-
Total Posts
:
705
-
Reward points
:
496
-
|
zo 20-feb-11 23:26
( permalink)
Ok wat betreft die reprange misschien beter starten met iets van 3x8 oid ? De intensiteit moet toch ook erg meetellen. Zou je niet kunnen zeggen; Ik start op 70-80% van max gewicht met 5x5, en bouw op richting max vermogen ipv reprange aan te passen? Of ik snap het niet helemaal wat betreft verschil met load% wat je bedoelt. Moet er wel bij vertellen dat ik de afgelopen maand 3 a 4x per week oefeningen thuis heb gedaan met 2 dumbells (geen bankje), optrekken en opdrukken. Dus wel al iets van gewenning heb opgebouwd (hoewel beperkt natuurlijk). Dan nog iets, ook deels om in te haken op dat overhead werk; Ik heb ooit mijn rechterschouder verpest en daar een operatie aan gehad (overtraining). Alhoewel die weer 100% zou moeten zijn ben ik daar dus erg voorzichtig mee. @SIS; Ik heb er zin in, voelt nu al weer goed iig
Uit het goud der korenharen, schiep god de trotse Hagenaren. Uit het restant kwamen de kneusjes van ons land
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11212
-
Reward points
:
2058
-
|
zo 20-feb-11 23:28
( permalink)
Met load% heb je het over een percentage van je 1rm, dus opbouwen richting maximaal vermogen zou betekenen dat je dan sets wilt draaien met 100% 1rm  Ik denk dat jij 't hebt over je ouwe stats, qua load% van 80% voor sets tov wat je vroeger deed, en wij over dus die 1RM.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
LeonCame
-
Total Posts
:
705
-
Reward points
:
496
-
|
zo 20-feb-11 23:39
( permalink)
Ja precies Dus ik bedoel simpel gezegd; 80% van mijn max gewicht voor die reeks van 5x5, zoals ik dat "aanvoel". Mijn max weet ik natuurlijk niet precies op dit moment.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11212
-
Reward points
:
2058
-
|
zo 20-feb-11 23:43
( permalink)
80% van je ongeveer 80% (want 5 reps grofweg) is 64%, Maarre, zonder gekheid, is zou inderdaad eerder op 3x8-10 gaan zitten, en even een week of drie, vier, rustig aan aan je trainingsfrequentie en intensiteit wennen. Maar da's persoonlijke voorkeur.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|