Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 22
|
Author |
Lucifer
-
Total Posts
:
33
- Scores: 3
-
Reward points
:
35
-
Status: offline
|
Nieuw op Bodybuilding en Fitness forum
zo 19-dec-10 18:46
( permalink)
Al enige tijd volg ik met interesse dit forum, dit doe ik uit interesse vanwege mijn rol als trainer bij mountainbikeclub Bar End uit Apeldoorn. Hier begeleid ik met een andere trainer een groep wedstrijdrijders. Als club hebben wij de ambitie om het mountainbiken in Nederland op een hoger niveau te brengen. We hebben het initiatief genomen om naast de traditionele trainingen op de fiets ook kracht en core-stability trainingen te gaan verzorgen. Deze trainingen zullen onder mijn verantwoordelijkheid gaan vallen aangezien ik in een ver  verleden ook nog als sport/fitness instructeur heb gewerkt. Met enige regelmaat zie ik hier ook vragen van fietsers (wielrenners en mountainbikers) voorbij komen en krijgen ze vaak goede, maar ook minder goede tips en adviezen. Ik hoop hier dan ook weer mijn enigszins weggezakte kennis weer uit mijn grijze cellen naar boven te kunnen halen. Groet, Lucifer PS: Ik ben nog op zoek naar een triceps multistation voor weinig. Ik bedoel zoiets als dit : http://tinyurl.com/2dwywnx maar voor veel minder geld (net zoals bij de meeste verenigingen is geld een schaars goed  )
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30863
- Scores: 616
-
Reward points
:
2067
-
|
Re:Nieuw op Bodybuilding en Fitness forum
zo 19-dec-10 19:00
( permalink)
Welkom. Goed idee om core en kracht training toe te voegen, dit zie je steeds meer als ondersteuning voor allerlei sporten.
|
|
|
|
Lucifer
-
Total Posts
:
33
-
Reward points
:
35
-
|
zo 19-dec-10 19:31
( permalink)
Kracht en core trainingen werden al wel gedaan, alleen hebben/hadden we dat niet in eigen beheer en kunnen we de ontwikkeling van de renners minder goed volgen. Het is mooi om te zien dat je met een minimale investering (Swissballs, matjes, dumbells en medicineballs) al veel kunt doen op core gebied.
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
zo 19-dec-10 21:12
( permalink)
hey lucifer.. je bent meer dan welkom dus wij sturen sommige mountainbikers het bos in met onze antwoorden? maar dat moet toch?
|
|
|
|
Lucifer
-
Total Posts
:
33
-
Reward points
:
35
-
|
zo 19-dec-10 21:29
( permalink)
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
zo 19-dec-10 22:13
( permalink)
denk dat bikers op dit forum te weinig tips zullen krijgen die rekening houden met behoudt van soeplesse, duurtraining etc. maar nu hebben we jou! btw.. mijn mooiste sportvakantie tot nu toe was op de moutainbike tussen vaals en maastricht.. heerlijk gebied daar.
|
|
|
|
Lucifer
-
Total Posts
:
33
-
Reward points
:
35
-
|
zo 19-dec-10 22:33
( permalink)
Belangrijker nog is de trainingsfase waarin een mountainbiker/wielrenner zit tijdens zijn seizoensopbouw. Gedurende het wedstrijdseizoen is het bijvoorbeeld niet verstandig om aan je maximum strength te werken. Maar de meeste wielrenners/mountainbikers doen niets aan kracht/core-training gedurende de wedstrijdperiode, dit komt vaak voort uit bakerpraatjes dat het "slecht" voor de benen zou zijn. ( de fietswereld, en met name de mannen van het asfalt, is érg conservatief) Inmiddels zijn er voldoende aanwijzingen uit onderzoeken dat gerichte kracht/core- training wel degelijk een positieve invloed heeft op de prestaties van een mountainbiker/wielrenner. Voorwaarde is wel dat de betreffende persoon goed getraind moet zijn. Oh ja en idd Vaals is een mooie omgeving om te biken, maar een klein stukje verder is nog mooier (Ardennen)
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30863
- Scores: 616
-
Reward points
:
2067
-
|
zo 19-dec-10 22:47
( permalink)
Van een wielrenner hoorde ik dat er onlangs in een wielrennerstijdschrift een artikel stond over krachtsport. Wielrennen is weer een heel andere tak van fietsen natuurlijk, maar het nut wordt ook daar meer erkend, schijnt Wel nog specifiek, dus bijvoorbeeld smalle squats en niet te diep, dat gaf hij zelf als voorbeeld.
|
|
|
|
Lucifer
-
Total Posts
:
33
-
Reward points
:
35
-
|
zo 19-dec-10 23:05
( permalink)
Ja, ook daar begint het langzaam door te sijpelen. Specificiteit blijft belangrijk, aangezien het doel hard fietsen is. Maar zo heel veel anders is het wielrennen niet hoor ! (wedstrijd)mountainbikers zitten ook zo'n 80% van hun trainingstijd op de racefiets.
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
zo 19-dec-10 23:33
( permalink)
Lucifer Belangrijker nog is de trainingsfase waarin een mountainbiker/wielrenner zit tijdens zijn seizoensopbouw. Gedurende het wedstrijdseizoen is het bijvoorbeeld niet verstandig om aan je maximum strength te werken. Maar de meeste wielrenners/mountainbikers doen niets aan kracht/core-training gedurende de wedstrijdperiode, dit komt vaak voort uit bakerpraatjes dat het "slecht" voor de benen zou zijn. ( de fietswereld, en met name de mannen van het asfalt, is érg conservatief) Inmiddels zijn er voldoende aanwijzingen uit onderzoeken dat gerichte kracht/core- training wel degelijk een positieve invloed heeft op de prestaties van een mountainbiker/wielrenner. Voorwaarde is wel dat de betreffende persoon goed getraind moet zijn. Oh ja en idd Vaals is een mooie omgeving om te biken, maar een klein stukje verder is nog mooier (Ardennen) mijn broer fietste indertijd met peter pieters mee rond amsterdam. wekelijks trainingsploegje. in de winterperiode dook me broer de sportschool in, kwam in aanraking met anabolica, trainde daarbij puur op kracht, werd bijna 20kg zwaarder met als resultaat in de lente bleek zijn toekomstige wielerloopbaan naar de klote. goede begeleiding is belangrijk, want als een wielrenner in de wereld van krachtsport stapt in z'n uppie kan het dus over zijn.
|
|
|
|
zeghetmaar
-
Total Posts
:
924
- Scores: 4
-
Reward points
:
828
-
|
ma 20-dec-10 00:15
( permalink)
EXPERIENCE IS THE KEY TO SUCCES...
|
|
|
|
teddybeerke
-
Total Posts
:
4764
- Scores: 88
-
Reward points
:
1657
-
|
ma 20-dec-10 06:56
( permalink)
|
|
|
|
Lucifer
-
Total Posts
:
33
-
Reward points
:
35
-
|
ma 20-dec-10 07:47
( permalink)
ErEf mijn broer fietste indertijd met peter pieters mee rond amsterdam. wekelijks trainingsploegje. in de winterperiode dook me broer de sportschool in, kwam in aanraking met anabolica, trainde daarbij puur op kracht, werd bijna 20kg zwaarder met als resultaat in de lente bleek zijn toekomstige wielerloopbaan naar de klote. goede begeleiding is belangrijk, want als een wielrenner in de wereld van krachtsport stapt in z'n uppie kan het dus over zijn. Oef ! 20 kg in 4 mnd ! Da's veel, moet haast striae opleveren. Maar goed anabolica zijn uit den boze in de fietssport. Ook al zou je niets groeien, je fietscarrière is sowieso over als je betrapt wordt op het gebruik van stimuli. Hieronder vallen : Anabolen Peptide hormonen, groeifactoren en verwante stoffen Beta-2 agonisten Hormoon-antagonisten en -modulatoren Diuretica en andere maskerende middelen Dit levert een schorsing op van tenminste 2 jaar en bij herhaling levenslang. De kans dat je als renner gepakt wordt, is best groot. Het is de meest gecontroleerde sport ter wereld. Je moet als pro altijd je where-abouts vooraf opgeven, je hebt out-of competition controles, je kunt 's nachts van je bed gelicht worden.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11017
- Scores: 1133
-
Reward points
:
2076
-
Status: online
|
ma 20-dec-10 11:45
( permalink)
Allereerst maar even welkom hier op het forum en veel post en leesplezier. En dan dit Dit levert een schorsing op van tenminste 2 jaar en bij herhaling levenslang. De kans dat je als renner gepakt wordt, is best groot. Het is de meest gecontroleerde sport ter wereld. Je moet als pro altijd je where-abouts vooraf opgeven, je hebt out-of competition controles, je kunt 's nachts van je bed gelicht worden. Sorry met alle respect voor jou goede bedoelingen, maar het zijn de wielrenners die het praktisch uit hebben gevonden om niet gepakt te worden. Beetje hypocriete houding dit. Geef mij dan maar bodybuilders die komen er tenminste openlijk en eerlijk voor uit. En begrijp mij niet verkeerd, ik beschuldig jou er niet van, maar ik ken aardig wat oud prof renners en amateurs en ik weet wat die jongens genomen hebben en nog nemen en dan moet je niet zulke dingen gaan roepen dat komt in mijn ogen heel ongeloofwaardig over.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Lucifer
-
Total Posts
:
33
-
Reward points
:
35
-
|
ma 20-dec-10 12:25
( permalink)
Je hebt gelijk ! De wielersport heeft het aan zich zelf te danken dat deze maatregelen worden genomen. Aan de andere kant `vals spelen` is al zo oud als de mensheid, overal waar competitie is worden de grenzen van de spelregels op gezocht en worden deze overschreden. In andere sporten wordt net zo goed gebruikt, alleen is de controle hierop wat minder en valt het daardoor minder op. Ik denk dat atletiek een goede 2e is vwb het aantal controles. Daar zie je ook dat er regelmatig mensen gepakt worden op het gebruik van stimuli. Ik keur de controles zeker niet af, sterker nog : breidt het aantal controleurs nog verder uit ! We hebben immers afgesproken dat we ons aan de spelregels houden ? Er zijn wel wat andere zaken waar ik moeite mee heb; Vorige week hebben ze in het lichaam van Rudi van Houts (nederlands beste mtb'er van dit moment) Clenbuterol aangetroffen. RvH claimt dat dit komt door het eten van vervuild vlees: wat best aannemelijk is, ca. 18% van het vlees is vervuild. Zeker als je dan ook nog weet dat er 0,3 picogram is gevonden (een miljoenste van een miljoenste gram). Het lastige is nu dat RvH zijn onschuld moet bewijzen. Eigenlijk is het gek, want als je kijkt naar hoe we omgaan met andere overtredingen/misdrijven ligt de bewijslast bij de vervolgende partij. Een voorbeeld in extremis: Wanneer er van iemand DNA gevonden wordt op een lijk, is degene van wie het DNA is nog niet de moordenaar.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11017
-
Reward points
:
2076
-
|
ma 20-dec-10 12:38
( permalink)
Begrijp mij niet verkeerd, in beginsel ben ik voor schone sport, helaas is dit een utopie geworden blijkbaar. In mijn ogen kan je 2 dingen doen, of legaliseren die hap en atleten gaan begeleiden of echt maar dan ook echt heel streng gaan controleren in alle takken van ( top) sport. Het laatste zou mijn voorkeur hebben, echter is dat niet heel realistisch vrees ik omdat dit schier onbetaalbaar is.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11017
-
Reward points
:
2076
-
|
ma 20-dec-10 12:41
( permalink)
En inderdaad onze voeding is zeker niet schoon te noemen en wanneer er zulke waarden worden aangetroffen tja dan is zijn verhaal best aanemelijk denk ik.
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
ma 20-dec-10 12:43
( permalink)
dat van me broer is nu ongeveer 20 jaar terug ?? het was zijn 2de jaar als a-amateur. damn.. ik fietste wel 's met hem samen, zelfs in z'n wiel hield ik 'm niet bij (zegt wat over mij  , maar ik fietste toen ook dagelijk 100km+). En dan te bedenken wat hij (en zijn vriendin indertijd) allemaal gelaten en gedaan hebben om al zo ver te komen. Zonde hoe dat allemaal de bietenberg op ging. is vlees vervuild met Clen? dat betwijfel ik. Ik vind dat de heksenjacht veels te ver gaat. Omdat je aan een sport mee doet kunnen ze je zo doorlichten. Dan heb je je burgerrechten wel enorm ingeleverd. Voor mij als nietsporter zouden ze nog flink moeite moeten doen om aan bewijsmateriaal te komen. Toestemming van een rechter of OvJ. Een redelijke verdachtmaking etc. Dus als wielrenner ben je automatisch een verdachte? Heel jammer. En waar gaat het om, misbruik van medicijnen. Maar omdat er veel geld in omgaat in het wielrencircus. De tour het op een na grootste sport evenenement ter wereld, kunnen deze wetten allemaal gecreëerd worden. En het zou me niets verbazen als dit op een zelfde manier gebeurd als de FIFA dat doet. Het land waar het tournooi gehouden wordt dwingen wetten te maken of aan te passen.
|
|
|
|
Lucifer
-
Total Posts
:
33
-
Reward points
:
35
-
|
ma 20-dec-10 13:25
( permalink)
ErEf is vlees vervuild met Clen? dat betwijfel ik. Clen heeft naast verwijding van de luchtwegen een soortgelijke werking als ephedrine. Met andere woorden het is voor malafide mesterijen interessant om Clen toe te dienen (mooi mager vlees !). In Europa komt het waarschijnlijk minder voor vanwege de veel strengere controles, maar in Zuid Amerikaanse landen komt het waarschijnlijk veel meer voor. En laat RvH daar na het seizoen nu net de bloemetjes hebben buiten gezet met veel BBQ parties
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
ma 20-dec-10 14:22
( permalink)
heel verstandig om dan daar naar toe te gaan.. als ik betrapt zou worden op bloeddoping dan ben ik natuurlijk een maand op vakantie geweest in nepal
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|