Nieuw op dit forum&direct een vraag (over slank-en-sterk.nl) :)
Author Message
marthe

• Total Posts : 2
  • Scores: 0
  • Reward points : 16
  • Status: offline
Nieuw op dit forum&direct een vraag (over slank-en-sterk.nl) :) di 13-dec-11 14:09 (permalink)
0
Beste mensen,

Om te beginnen: ik ben geen bodybuilder en heb ook niet direct de ambitie om dat te worden. Dit is qua topics, info en filosofie wel een forum wat me aanspreekt (ik ben niet op zoek naar een (crash)dieet ofso, wil gewoon gezond slank en fit zijn) dus vandaar deze post..

Ik heb al een tijdje meegelezen/rondgespeurd op het forum (en op andere fora) en blijf zitten met een vraag: ik ben een vrouw van 26 jaar en ben een 1-2 jaar geleden ruim 13 kilo afgevallen (ik woog ooit 79 kilo), gewoon door minder te eten/drinken en regelmatig te sporten. Inmiddels ben ik dus weer een paar kilo zwaarder, dat is heel langzaam gegaan. Sporten ben ik blijven doen, buitensporig eten/drinken doe ik ook niet meer, maar qua eten kwam de klad er wel weer wat in. Dat zit me toch niet lekker, wil wel iets slanker/strakker zijn en heb ook het idee dat dat moet kunnen. Ik zie vooral in de spiegel dat ik weer zwaarder ben dan 1 jaar geleden. Let dus al een paar maanden op mijn eten (zoals ik dat 2 jaar geleden deed), maar val geen grammetje af (letterlijk!). Zit rond de 1800 kcal (al zijn er ook wel dagen dat ik er wat boven zit) per dag. Maar ben er na wat research achter dat ik me niet blind moet staren op die calorieën.. ik kwam vandaag bijvoorbeeld terecht op de slank-en-sterk.nl. Dat verhaal klinkt erg logisch en ze lijkt te weten waar ze over praat. Ik eet minder dan ik verbruik, denk ik tenminste dus wellicht dat mijn stofwisseling idd niet lekker loopt en dat die eerst weer opgepord moet worden om verder af te vallen.

Mijn vraag is nu: heeft er iemand ervaring met de op slank-en-sterk.nl beschreven methode?? Wat zijn jullie ideen over de theorie er achter?

Ter info: ik sport minsten 3 keer per week. Dit is wel alleen maar cardio (spinning, step, pump, andere les mills lesjes). Denk er zeker over om (deels) over te gaan op kt, als ik dit forum zo lees. Ik eet (denk ik) gezond, maar (nog) niet volgens de tips die hier op het forum staan. Drink in het weekend ook wel eens een biertje en wil dat graag kunnen blijven doen blij

Ik hoor graag reacties!

sis

• Total Posts : 30863
    • Scores: 616
    • Reward points : 2067
    Re:Nieuw op dit forum&direct een vraag (over slank-en-sterk.nl) : di 13-dec-11 17:36 (permalink)
    0
    Welkom. De eigenaresse van de site is hier een poosje geleden actief moderator geweest, leuk dat haar site je hier heeft gebracht. Je geeft zelf eigenlijk al de antwoorden op een aantal van je vragen blij 

Je zou meer schommeling kunnen aanbrengen in je kcals, eens goed kijken waar ze eigenlijk uit bestaan, en krachttraining toevoegen aan je sport want dat geeft je lijf juist vorm. Daarnaast kun je natuurlijk voor de fun en conditie de groepslessen volgen (hoewel je van krachttraining ook conditie kunt krijgen). 

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

marthe

• Total Posts : 2
      • Scores: 0
      • Reward points : 16
      Re:Nieuw op dit forum&direct een vraag (over slank-en-sterk.nl) : wo 14-dec-11 10:29 (permalink)
      0
      inderdaad zeer veel nuttige info en tips op die site, vond het echt verhelderend.

dank voor je tips. ga zeker eens kijken waar mijn kcal uit bestaan, daar zal zeker nog winst te behalen zijn. ben er nog niet helemaal over uit of ik idd mijn calorie-inname systematisch zal ophogen (ben daar nog steeds wat huiverig voor, zit er een beetje in denk ik). maar heb iig wel besloten me wat minder te houden aan die grens van 1800, missch zelfs wel iets meer te eten en een deel van mijn voedsel te vervangen door meer eiwitrijk- en vezelrijk voedsel. ook kt ga ik zeker invoegen in mijn sportroutine, mijn vriend is al addicted dus kan me vast helpen met een schema. eens even kijken of deze switch me meer bevalt dan dat eeuwige calorietellen en cardio-en blij

2 vragen:
      - wat bedoel je precies met schommeling aanbrengen in de kcal?
      - denk je dat 2 x p/w kt en 2 x cardio lessen effectief is? ik bedoel ik vind de lessen ook gewoon heel leuk, dus wil dat eigenlijk niet helemaal opgeven blij en standaard meer dan 4x p/w sporten is voor mij niet echt haalbaar..

sis

• Total Posts : 30863
        • Scores: 616
        • Reward points : 2067
        Re:Nieuw op dit forum&direct een vraag (over slank-en-sterk.nl) : wo 14-dec-11 13:19 (permalink)
        0
        De ene dag hoger in je kcals dan de andere dag. Bijvoorbeeld de ene dag 1700 en de andere 2300. Maar als je eerst al naar de verhoudingen gaat kijken is het handiger om dan niet meteen ook hoog/laag te gaan. Dan weet je niet meer waar je nou welk resultaat mee behaalde blij 

Twee kracht en twee cardio kan prima resultaat geven. En groot gelijk dat je ook de dingen doet die je leuk vindt. Doe ik zelf ook, zo'n mix. 

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
          • No New Messages
          • Hot Topic w/ New Messages
          • Hot Topic w/o New Messages
          • Locked w/ New Messages