Luppie
Die 12 setjes max intensiteit doe ik ongeveer 30 min over en dit folume licht tussen de 85-100%
Onder volume versta ik het aantal sets en reps.
Dus wat bedoel je precies met die 85-100%?
@ John: dat push pull wil ik weer een keer gaan doen, maar lijkt nu wat opzet betreft een beetje te veel op wat ik nu deed. (ook al is het een ander principe, gevoelsmatig veranderd er net effe te weinig dan om het op dit moment interessant te houden. Maar wel iets voor weer een later stadium weer. Van 2 daagse schema's gaat m'n hartje sowieso altijd even sneller kloppen!
ik deed:
dag 1: front squat, bankdrukken, barbell row, seated press
dag2: deadlift, dumbbell bench, dumbbell row.
@ Hermke: train idd niet voor jan met de korte achternaam. er zitten natuurlijk mindere dagen tussen zo nu en dan (dan gaat het gas er ook gewoon af en forceer ik niet), maar over het algemeen spaar ik mezelf niet met trainen.
@ Tio: Elke training hetzelfde en dat 3 keer per week (of 3 keer per 8 of 9 dagen, wat dan ook) is wel een lekker schema voor de koude dagen in december. Maar pak je dan elke training diezelfde percentages die je aanhaalt?
Even verplaatsen naar bijvoorbeeld m'n deadlift. 5RM is 140kg
dan zou het volgens het Russian bear principe dus zo worden:
5RM = 140kg
90% = 125kg
90% van 125kg = 112,5kg
80% van 125kg = 100kg
dus na het opwarmen... 125kgx5 reps (2-3 minuten rust)
112,5kgx5 reps (2-3minuten rust)
100kgx5 reps (1minuut rust)
100kgx5 reps (1 minuut rust)
100kgx 5 reps (1 minuut rust)
100kgx 5 reps (1 minuut rust)
100kgx 4 reps (5e ging niet, dus einde oefening)
Zo wordt het dan dus voor elke oefening die dag? dat dus 3 weken lang en dan oefeningen omgooien en weer hetzelfde als ik het goed begrijp.
Klinkt opzich wel heerlijk simpel, net wat voor mij. Ook dat ga ik dan zeker eens doen.
Maar nu naar wat ik NU ga doen of wil gaan doen:
dag 1 Front squat bent over row face pulls of bent over raises dag 2 seated overhead press side raises dumbbell curl dag 3 deadlift bankdrukken liggende EZ-bar extensions (triceps dus) Normaal zou ik op dag 2 er nog chinnen bij pakken, maar het 'probleem' is dat m'n powerrack niet in de kelder staat, maar boven. Dus dan moet ik eerst boven chinnen, voordat ik de rest ga doen (is wel te doen, maar dan verkies ik er liever voor om m'n chin-werk verdeeld over de week te doen, min of meer als GPP (general physical preparedness) training samen met wat dippen en eventueel wat hanging pikes.
Dag 2 ziet er dus wel erg magertjes uit zo.
Krijg een beetje het 'isoleren in tijd' verhaal zo. Schouders hebben een aparte dag (met biceps er bij) dus op deze manier (niet helemaal bewust gedaan, maar zo komt het dan in dit verhaal uit.)
Wil gewoon lekker de aandacht geven aan m'n overhead press omdat ik die de laatste maanden een beetje heb verwaarloosd.
Denk dat ik eerste instantie 5 sets ga doen voor de main lifts met een rep of 5.
De kleine oefeningen worden 3 sets met de reps wat meer rond de 8 reps.
Ik laat het even bezinken, kan altijd nog aanpassen en veranderen, daar heb ik nooit moeite mee.
Deze week weinig tot geen KT, volgende week weer lekker beginnen.
Thanks voor de comments.
edit: Haha! Thanks SheRu!