Change Page:
< 1234 | Showing page 4 of 4, messages 61 to 69 of 69
SheRu
-
Total Posts
:
11216
- Scores: 580
-
Reward points
:
2058
-
Status: online
|
Re: RE: Nog meer mensen die hun buik nooit trainen?
vr 21-jan-11 09:39
( permalink)
Ik ben er juist weer mee begonnen. Hoewel ik altijd mezelf een beetje wijsmaak dat ik hard genoeg optrek en squat om 't niet te hoeven, wil ik m'n deadlift weer terug brengen, en ik vrees dat m'n luiheid qua buik daar echt gen goed aan gedaan heeft.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
Status: offline
|
vr 21-jan-11 10:20
( permalink)
Die mooie blokjes heeft iedereen daar hoef je niets meer voor te doen dan een laag bf krijgen. Om ze zichtbaar te krijgen doe ik geen buikspier oefeningen want dat is daar voor niet nodig. Ik doe verder wel buikpsier oefeningen om mijn core te versterken echter wil ik ze absoluut niet dikker maken door traininging.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
Remco
-
Total Posts
:
2686
- Scores: 0
-
Reward points
:
921
-
|
vr 21-jan-11 12:32
( permalink)
Ik heb een schema in 4 dagen ingedeeld, waarvan 1 dag schouder&buik is. Ik train daardoor wekelijks m'n buikspieren apart erbij. Met name de woodchop is erg intensief, maar geeft wel voldoening. Ik merk dat het prettig is om je buik/obliques goed in verhouding te houden tov je onderrug. Het houdt je core in 'balans' zogezegd, wat bij meerdere oefeningen voordeel geeft. Overigens is je obiques trainen ook esthetisch interessant, want het zet die 2 lijnen boven je heupen richting erogene zone's wat dikker aan.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1819
-
|
vr 21-jan-11 14:01
( permalink)
Wie in buikspiertraining geinteresseerd is en vooral diegene die af en toe last van lage rugpijn heeft, zou eens het nieuwste boek van Cosgrove & Schuler moeten bekijken: New Rules of Lifting for Abs. De grap is dat daarin de aloude buikspieroefeningen worden neergesabeld. Je zal er GEEN crunches (de gewone noch de reverse) en ook geen leg raises in aantreffen.. Wat dan wel? Helemaal precies weet ik het niet want het boek staat nog op mijn verlanglijst, maar op navraag blijkt niet alleen de sommigen wel bekende plank er in te staan, maar OOK de overhead squat! Joepie de... Verder is het boek vrij holistisch aangelegd, dwz met vooral aandacht voor mobiliteit en functionele kracht: veel eenbenige/armige oefeningen en eveneens nogal wat plyometrische oefeningen (jump squats bijv). Edit : ben weer aan het originele boek NROL (original) begonnen en vervang de inmiddels als 'fout' beoordeelde buikspieroefeningen door andere, zoals dus die plank, maar doe bijv ook Pallof press (vind ik toch meer een buikspieroef).
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30869
- Scores: 616
-
Reward points
:
2070
-
|
vr 21-jan-11 18:06
( permalink)
De plank vind ik vervelend, ik moet dan veel moeite doen om niet in mijn schouders te gaan hangen. Ik train buik niet apart maar doe soms wel oefeningen die veel core in zich hebben: 1-armige cable row, renegade row bijvoorbeeld. Naast de compounds waar de buik al moet meewerken.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
-
Reward points
:
1819
-
|
vr 21-jan-11 18:48
( permalink)
Renegade row had ik ooit vast in het schema, maar is wegens 'gedoe' met matjes enz geschrapt ,tssk. Lijkt er op dat de ideale sportschool niet bestaat.. deze heeft wel weer verstelbare pulleys dus kan ik eindelijk een Pallof press doen.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30869
- Scores: 616
-
Reward points
:
2070
-
|
vr 21-jan-11 21:23
( permalink)
Matjes? Ik doe hem gewoon op de grond  en inderdaad, iedere sportschool heeft zo zijn voordelen en nadelen maar ik pas het wel aan mijn wensen aan voor zover dat kan.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
-
Reward points
:
1819
-
|
vr 21-jan-11 21:48
( permalink)
Hangt er een beetje van af hoe schoon de grond er dan is.. mwah, 't zou evt wel kunnen , maar 't is dan meer zoeken naar een geschikte plek waar geen mensen in de weg lopen/staan.
|
|
|
|
Toikin
-
Total Posts
:
1680
- Scores: 45
-
Reward points
:
1035
-
|
za 22-jan-11 13:24
( permalink)
ik train m'n buik zo 1 keer in de 2 weken; zoals je zegt sheru, wordt ook mijn buik mee getraind bij de andere oefeningen
|
|
|
|