streep
-
Total Posts
:
186
- Scores: 0
-
Reward points
:
641
-
Status: offline
|
Oei!... paar weekjes niet getraint
di 07-jul-09 00:37
( permalink)
Juist ja, vroeg me af hoe hard de achteruitgang is bij bv 4 weken niet trainen (bv door vakantie) ik heb nl het idee dat ik harder achteruit ga nu ik 40 ben het buikje gaat bv moeilijker weg pak meteen wel weer hard aan als ik weer begin te trainen na 4 weken, maar is dat eigenlijk wel goed? En hoe voorkom ik dat ik zo achteruitga (voeding?) ps ik heb wel altijd actieve vakanties, veel fietsen, bergwandelingen
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14763
- Scores: 91
-
Reward points
:
1420
-
Status: offline
|
RE: Oei!... paar weekjes niet getraint
di 07-jul-09 19:26
( permalink)
Niet gelijk er weer invliegen na de vakantie. Rustig weer even opbouwen en wennen. Na een maand niet trainen mag je er best even voor uittrekken om weer op niveau te komen. Weekje of 2 opbouwen naar je oude max is niet eens overdreven. Zelf een beetje aanvoelen ook. Heel veel spiermassa zal je in 4 weken niet gaan verliezen als je je voeding een beetje in de gaten houdt (niet te weinig eten in elk geval) en bij een actieve vakantie zal dat verlies minimaal zijn. Lijkt zo hard te gaan wellicht omdat je 'de pomp' uit je spieren kwijt bent. Niet te veel zorgen om maken, zeker niet als je de rest van het jaar gewoon lekker bezig bent.
|
|
|
|