P@djenr1
-
Total Posts
:
1432
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Oeiiii m'n duimen
vr 28-okt-05 14:05
( permalink)
Haaihaai! Nou inmiddels wat kickbox lessen verder en afgelopen woensdag was het non-stop sparren tegen verschillende partners. Wilde me niet laten kennen dus heb er netjes oplos geslagen en getrapt. Maar had mn duimen niet meegetaped / ingezwachteld. Nu voelt metname 1 duim een beetje gekneusd aan... Wordt wel van dag tot dag minder dus niets schokkends, maar ben benieuwd of er meer mensen hier last van hebben. Ligt het aan mijn achterlijke mep-techniek of is het gewoon over als ik op een juiste manier mn handen inzwachtel? Heb overigens wel gemerkt dat ik het meeste moeite heb met sparren met een lange partner, gvd die lange armen en benen.... Ik heb er al een paar te pakken voordat ik in de buurt ben.... Latersssssssssssssssss & alvast een goed weekend Los Paddos met de dikke duimen
|
|
|
|
Rob
-
Total Posts
:
197
-
Reward points
:
0
-
|
RE: Oeiiii m'n duimen
vr 28-okt-05 16:07
( permalink)
Ik denk dat dit grotendeels met techniek heeft te maken... en anders heb je gewoon pech.. blessures horen bij de sport! Ik ga volgende week weer beginnen met kickboksen na twee-en-een-half jaar. Dat wordt wel weer even inkomen.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30869
- Scores: 616
-
Reward points
:
2070
-
Status: online
|
vr 28-okt-05 20:37
( permalink)
Ghi.. ik heb al veel lichaamsdelen beschadigd, maar mijn duimen eigenlijk niet zo. Draag je handschoenen of alleen bandages? Met handschoenen kun je minder goed een vuist maken, dan staat je duim wat wijder van je hand.
|
|
|
|
P@djenr1
-
Total Posts
:
1432
-
Reward points
:
0
-
|
za 29-okt-05 16:22
( permalink)
draag idd wel handschoenen. Heb op internet een linkje gevonden hoe je t beste die bandage om kunt doen. http://www.ninboxing.freeler.nl/bandage.html Ga t zo maar es proberen. tis trouwens nu alweer een stuk beter, kan alweer zelfstandig een pot augurken opendraaien
|
|
|
|
Lblok
-
Total Posts
:
18
-
Reward points
:
0
-
|
wo 22-mrt-06 14:37
( permalink)
"Met name 1 duim" Dus eigenlijk voelt die andere ook niet helemaal goed begrijp ik? Houdt je je duimen goed naar binnen met opdrukken?? Neem aan dat je dat bij de warming-up op je vuisten doet....... Suc6
|
|
|
|
Wijn
-
Total Posts
:
280
-
Reward points
:
0
-
|
do 23-mrt-06 11:18
( permalink)
Ligt het aan mijn achterlijke mep-techniek of is het gewoon over als ik op een juiste manier mn handen inzwachtel?
Ik denk dat het idd aan je techniek ligt, het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je aan de handschoenen moet wennen. Is het geen kramp van het knijpen in de handschoen als je slaat? Goed intapen kan helpen tegen blessures maar niet tegen tegen een verkeerde techniek of kramp. Heb overigens wel gemerkt dat ik het meeste moeite heb met sparren met een lange partner, gvd die lange armen en benen....
Tip: je eigen 'invechten' als je dicht op elkaar staat ben jij in het voordeel als je kleiner bent en is het voor je tegenstander moeilijker om die lange ledematen te gebruiken!  Enne... denk aan je dekking!!!
|
|
|
|
debster
-
Total Posts
:
1264
-
Reward points
:
0
-
|
do 23-mrt-06 11:53
( permalink)
Als je een doel voor ogen hebt, zal je dat op een gegeven moment erg helder gaan zien.
|
|
|
|
P@djenr1
-
Total Posts
:
1432
-
Reward points
:
0
-
|
do 23-mrt-06 13:30
( permalink)
K heb gelukkig helemaal geen last meer gehad van mn duim, wel soms van mn pols(en) als ik ''naar mijn idee'' harde hoeken heb gegeven, maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn na al die jaren alleen maar krachttraining gedaan te hebben. Verder bevalt het kickboksen nogsteeds bijzonder, loop wel rond met blauwe plekken op mn benen en onderarmen maar dat staat wel leuk laterssss PAD
|
|
|
|