Goed, na enkele dappere en redelijk succesvolle pogingen met trainen heb ik van m'n sportschool een trainingsschema gekregen.
Het betreft een schema voor 4 keer in de week trainen.
Ikzelf:
man
1.90m,
91 kg,
23% vet.
Doel 01-01-2012: 100kg, hooguit 25% vet.
Het is een 12 weken programma waarbij de eerste 4 weken de basis wordt gelegd i.v.m. het wennen aan de gewichten.
Dan 6 weken puur op kracht, 4-10 reps per set.
Daarna 2 weken op puur spierwinst trainen, 10-12 reps per set.
Daarna een soortgelijk schema, maar als het goed is dan zonder de basis, want die heb je dan al.
Het zijn voornamelijk oefeningen met vrije gewichten. Veel compoundoefeningen, zeker in de krachtfase.
Dag 1 borst;
dag 2 rug;
dag 3 benen;
dag 4 armen.
Ik kreeg gelijk een weightgainer (super turbo mega massa 16000) in m'n handen gedrukt, evenals wei-eiwitpoeder en een multivitamine.
Nu raden ze mij ook creatine aan. Allemaal van het merk Fitshape (van die oudvoetballer T.L. Ling).
Ik probeer zo rond de 3000 kcal per dag te zitten, maar dat lukt niet altijd.
Ik voel me wel beter nu ik meer eet.
Omdat ik in de horeca werk en vaak pas om 03:00u thuis ben begint mijn dag vaak pas om 10:00, zo ook mijn ontbijt is rond dat tijdstip.
Op een voor mij goede eetdag (is dus vaak slechter):
10:00 shake, weightgainer + wei, koffie (met suiker, ja is niet goed)
10:30 2 sneetjes volkoren brood kipfilet/pindakaas
12:00 4 sneetjes volkoren brood kipfilet/ vleeswaren
14:00 2 sneetjes brood tonijn, sinaasappel
16:00 handje pinda's
17:30 avondeten (Griekse schotel, rijst Babi Pangang of kip, soms patatje, gekookte aardappels groente enz.)
In de avond op werk 2-4 sneetjes brood met ham o.i.d.
Na middernacht (op werk) bak magere kwark.
Ik kan best wat eten, maar als het ineens moet dan valt het me toch wel tegen.
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen 4 weken (de basisfase) progressie heb geboekt vooral op de borst.
Mijn gewicht is in die tijd met 2 kg omhoog gegaan en mijn vet% met 1,5% omlaag.
Ik weet dat dat in het begin kan maar dat ik dus nog wat beter en meer moet eten wil ik echt in de bulk zitten en progressie boeken.
Qua fysiek ben ik er wel iets op vooruit gegaan in vergelijking met 2 jaar geleden, maar te weinig om opnieuw een foto ter beoordeling te plaatsen.
Bench press: 3 reps. 80 kg
Dead lift: 3 reps. 90 kg
Squat: 3 reps 70 kg
ik hoop op (kritische) reacties, succes met trainen....
<message edited by SheRu on di 26-apr-11 08:25>