Zo dan. Mijn triggerduim is verledentijd.
Hij zat de laatste tijd meer vast dan los.
De ingreep was een ware verrassing. Ik had me ingesteld in de operatie zoals die eerder in dit topic wordt vertoond. Deze chirurg echter gebruikt de methode: percutane fasciotomie met de naald. Deze methode wordt tegenwoordig vaak bij de ziekte van Dupuytren (google) gebruikt.
Werkwijze:
Na plaatselijke verdoving (20 sec.) 'Snijdt' de arts door met een naald stervormige of op- en neergaande bewegingen te maken in het aangetaste weefsel. Hierbij hoor je veel gekraak, maar je voelt er niets van. Wanneer voldoende vezels van de fibreuze koord doorgehaald zijn, kan deze, met behulp van een eenvoudige beweging voorzichtig overgetrokken worden. Vervolgens is betreffende vinger/duim weer trigger vrij.
Ik kreeg een drukverband die er na 24 uur weer af mocht. 2 dagen zoveel mogelijk hoog houden en rust geven.
Het is gisteren gebeurd, maar ik zou eigenlijk weer aan het werk kunnen. De plek waar de naald in is gegaan is nog pijnlijk en blauw. That's all.
Ik zal me toch maar aan die twee dagen rust houden

. Je moet altijd doen wat de dokter zegt
Het is me tot nu toe voor 100% meegevallen.
Nog even een paar dagen rust voor de pijnlijke plek op de binnen onderkant van de duim en dan kan ik er weer vol tegenaan