Overzichtje van mijn eetpatroon
Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 38 of 38
Author Message
student

• Total Posts : 51
  • Scores: 0
  • Reward points : 870
  • Status: offline
Re:Overzichtje van mijn eetpatroon do 19-aug-10 11:08 (permalink)
0
Zou vla of yoghurt wel mogen ... of valt dat ook onder de 'suiker rijke' toetjes?

Luppie

• Total Posts : 2332
    • Scores: 59
    • Reward points : 1036
    Re:Overzichtje van mijn eetpatroon do 19-aug-10 11:45 (permalink)
    0
    Student je moet het ook wel zelf wilen he anders plaag jij alleen maar jezelf en als jij dat lang door doet
    kun je er nog al slecht van af komen. Doe het dus rustig aan en leer eten
    WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD 

Espi

• Total Posts : 21401
      • Scores: 147
      • Reward points : 1819
      Re:Overzichtje van mijn eetpatroon do 19-aug-10 12:30 (permalink)
      0
      Vla valf af, maar yoghurt kan prima. Je hebt alleen 2x zoveel yoghurt nodig om aan een gelijke hoeveelheid eiwit te komen als in de kwark, die 99% van de mensen hier eet.
      Dus die halve kg kwark van hen wordt voor jou 1 liter yoghurt!

Lekkerder maken kan heel makkelijk door het over een koffiefilter te laten uitlekken.. weg vieze zure smaak. Zowel yoghurt als kwark kun je zo behandelen.

Pinda's zijn trouwens geen noten maar peulvruchten. Er zitten minder goede vetten in dan in 'echte' noten. Gemengde noten is een goed begin.. ook amandelen zijn vrij goedkoop.

Luppie

• Total Posts : 2332
        • Scores: 59
        • Reward points : 1036
        Re:Overzichtje van mijn eetpatroon do 19-aug-10 13:32 (permalink)
        0
        Maar over het algemeen zijn pinda vetten wel goed voor het lichaam zijn gewoon omega 9 vetten.
        Alleen kan het lichaam omega 9 zelf aanmaken. Ik zie meer een toegevoegde waarde in van omega 6 en 3
        deze 2 kunnen het lichaam zelf niet aanmaken uit andere stoffen. omega 6 zonnebloem pitten of olie en een hoop andere noten.

Omega 3 vis caps en vette vis walnoten. Ik geloof touwens dat lijnzaad olie ook omega 3 is alleen
        maak ik mij hier wat zorgen om omdat lijnzaad olie prostaat kanker gevoelig maakt bij mannen.
        Of dit waar is weet ik niet maar lees het wel vaker

Als je het belangrijk vindt om genoeg essentiele omega-3 vetzuren binnen te krijgen, maar je je zorgen maakt over de hoeveelheid kwik in sommige vissoorten, dan zijn walnoten een goede optie. Een handjevol walnoten bevat 2,5 gram omega-3, voldoende om aan je dagelijkse hoeveelheid te voldoen. Hoewel de omega-3 vetzuren die in walnoten en andere plantaardige bronnen (zoals lijnzaad) worden aangetroffen anders zijn dan de omega-3 vetzuren uit vis, hebben de verschillende omega-3 vetzuren dezelfde voordelen voor de gezondheid.

Al meer dan tien jaar wijst onderzoek uit dat een handjevol walnoten per dag een significante rol kan spelen bij het verlagen van het cholesterol. Een recent onderzoek in Australia heeft naar voren gebracht dat bij patienten met type 2 diabetes een dieet waarin walnoten een vast onderdeel vormen het LDL (slechte) cholesterol met 10% doet afnemen terwijl het de insulineresistentie verbetert.
        WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD 

Pinada

• Total Posts : 112
          • Scores: 12
          • Reward points : 1171
          Re:Overzichtje van mijn eetpatroon do 19-aug-10 14:03 (permalink)
          0
          @student: Ik eet inderdaad een halve kilo per keer. Nu scheelt het wel dat ik maar twee of drie maaltijden per dag eet knipoog.

@Espi: als je ipv kwark yoghurt gaat eten, heb je inderdaad meer yoghut nodig voor dezelfde hoeveelheid eiwitten, wat tot gevolg heeft dat je ook weer meer suikers binnen krijgt. De vraag is of je dat moet willen (of het in je schema past).

Espi

Re:Overzichtje van mijn eetpatroon do 19-aug-10 18:55 (permalink)
            0
            Om die melksuikers hoef je je niet druk te maken, tenzij je een ketodieet volgt en je totale KH onder 50g/dag wilt houden.
            Met 1 sneetje brood krijg je al meer binnen, dunkt me.

Pinada

• Total Posts : 112
              • Scores: 12
              • Reward points : 1171
              Re:Overzichtje van mijn eetpatroon do 19-aug-10 21:57 (permalink)
              0
              Vandaar de 'of het in je schema past'.

SheRu

• Total Posts : 11216
                • Scores: 580
                • Reward points : 2058
                Re:Overzichtje van mijn eetpatroon vr 20-aug-10 15:27 (permalink)
                0
                Naja, hij begint net, dus zo strikt lijkt mij overbodig. Zeker gezien hij wil aankomen.
                You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

http://canonnengoed.wordpress.com/

"SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."

Espi

Re:Overzichtje van mijn eetpatroon vr 20-aug-10 16:50 (permalink)
                  0
                  Nee, dus dat boeit niet.. wat boeit is of je linksom of rechtsom meer eiwit binnen kunt krijgen.
                  Als je kwark niet lust, is yoghurt een veel makkelijker methode.. daarna kan je nog eens naar eiwitpoeders kijken.

student

Re:Overzichtje van mijn eetpatroon vr 03-sep-10 11:13 (permalink)
                    0
                    Gestaag maar zeker schroef ik de voedselinname geleidelijk op. Inmiddels heb ik ontdekt dat je bij veel gerechten prima cashewnoten kunt toevoegen. De afgelopen dagen zat ik ook fanatiek aan de kwark. Die verdeel ik dan over de dag, na het middageten ongeveer 250gram en dan gaat'ie de koelkast in tot na het avondeten. Helaas kwam ik er achter dat ik de verkeerde kwark heb gekocht, want het bevatte slechts 9 gram eiwitten per 150 gram. (dat is dus 27 gram eiwitten over het totaal 450 gram)
                    Ondanks deze geleidelijke hervormingen in het voedselprogramma ben ik nog niet aangekomen.

sis

• Total Posts : 30869
                      • Scores: 616
                      • Reward points : 2070
                      Re:Overzichtje van mijn eetpatroon vr 03-sep-10 18:36 (permalink)
                      0
                      Dat doe je goed en de cashews bevatten behoorlijk wat kcals, verkijk je daar niet op blij

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

SheRu

Re:Overzichtje van mijn eetpatroon vr 03-sep-10 20:06 (permalink)
                        0
                        Dat je nog niet aangekomen bent, kan natuurlijk. Ten eerste moet je 't even langer aankijken, ten tweede bestaat de kans dat je bijvoorbeeld wel andere dingen bent gaan eten, maar in totaal niet meer. Daarbij gaan er best veel calorieën in een kilo lichaamsgewicht.
                        You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

Lai

• Total Posts : 2365
                          • Scores: 346
                          • Reward points : 1269
                          Re:Overzichtje van mijn eetpatroon vr 03-sep-10 21:22 (permalink)
                          0
                          Geleidelijke hervormingen geven geleidelijke resultaten, natuurlijk. Mss is ook je energieverbruik wel omhoog gegaan (voeding kan je stofwisseling verhogen plus: ik weet niet hoeveel je verbruikt met trainen? maar mss speel je nu wel quitte en moet je om aan te komen nog meer kcals eten) Goed bezig iig.

'Expect Nothing, Receive Everything'

student

Re:Overzichtje van mijn eetpatroon ma 13-sep-10 20:16 (permalink)
                            0
                            Lai

Geleidelijke hervormingen geven geleidelijke resultaten, natuurlijk. Mss is ook je energieverbruik wel omhoog gegaan (voeding kan je stofwisseling verhogen plus: ik weet niet hoeveel je verbruikt met trainen? maar mss speel je nu wel quitte en moet je om aan te komen nog meer kcals eten) Goed bezig iig.

Het klinkt geheel logisch dat geleidelijke hervormingen ook slecht heel geleidelijk resultaten opleveren, maar afgelopen zaterdag ben ik maar weer eens op de weegschaal gaan staan en de uitkomst was opmerkelijk. Ondanks dat ik nu meer eet gaf de schaal gewoon een kilogram minder aan dan voor ik ben begonnen met het oefen programma.
                            Hoe zit dat met voeding en het verhogen van de stofwisseling? Als je meer eet en je wordt lichter, dan klinkt dat mij in eerste instantie een beetje vreemd in de oren namelijk.

SheRu

Re:Overzichtje van mijn eetpatroon ma 13-sep-10 20:22 (permalink)
                              0
                              Post 's wat je nu eet op een dag?

student

Re:Overzichtje van mijn eetpatroon di 14-sep-10 00:16 (permalink)
                                0
                                Over de hele dag 6 boterhammen met beleg en zo nu en dan tussen de middag restjes opgewarmd eten van de dag er voor. Als avond eten een flink bord die later eventueel nog worden aangevuld met enkele scheppen. Een toetje van yoghurt of kwark en dan later nog iets aan fruit. Daarnaast wordt er als drank veel thee geconsumeerd.
                                Ja, ik weet het dat is voor jullie begrippen niet veel, maar ik bouw het langzaam op. Hoe dan ook, ik eet meer dan ik gewend was maar ik ben niet zwaarder geworden. Integendeel, afgelopen week was ik dus zelfs iets lichter.

Eigenlijk was ik van plan om straks weer te gaan hardlopen, maar ik weet niet of dat een goede combinatie is dan?

Beaudien

• Total Posts : 275
                                  • Scores: 17
                                  • Reward points : 1078
                                  Re:Overzichtje van mijn eetpatroon di 14-sep-10 07:56 (permalink)
                                  0
                                  student

. Hoe dan ook, ik eet meer dan ik gewend was maar ik ben niet zwaarder geworden. Integendeel, afgelopen week was ik dus zelfs iets lichter.

Dat had ik pas ook. Hoe  het mij verteld is, kan dit gebeuren omdat je metabolisme even een "schokje" krijgt van die vollere voedingswaarden en dan even harder gaat werken, waardoor je dus meer verbrandt.
                                  Als je dit eten vol blijft houden, gaat dat weer over.
                                  Ik was eerst ook van dit soort eten meer afgevallen maar er zit nu voorzichtig een pondje bij.

Lai

• Total Posts : 2365
                                    • Scores: 346
                                    • Reward points : 1269
                                    Re:Overzichtje van mijn eetpatroon di 14-sep-10 12:45 (permalink)
                                    0
                                    Ik doelde op thermogenese: de energie die door je lichaam verbruikt wordt bij het verteren van voedsel. Vooral eiwit heeft een hoog thermogeen effect en ook regelmatiger en meer eten. Daarnaast zorgt een verhoogd activiteitenniveau ook voor een hogere verbranding en/of extra verbranding.
                                    Ik weet niet exact hoeveel je eet en verbruikt, maar vrees dat je energiebalans nog steeds negatief is. Nog meer eten dus. Probeer er voeding in te gooien met een hoge energie dichtheid. Elke dag een bakje noten tussendoor, dus niet een paar, door je avondeten, bijvb.

'Expect Nothing, Receive Everything'

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                                      Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 38 of 38

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                                      • No New Messages
                                      • Hot Topic w/ New Messages
                                      • Hot Topic w/o New Messages
                                      • Locked w/ New Messages
                                      • Locked w/o New Messages
                                      • Read Message
                                      • Post New Thread
                                      • Reply to message
                                      • Post New Poll
                                      • Submit Vote
                                      • Post reward post
                                      • Delete my own posts
                                      • Delete my own threads
                                      • Rate post

2000-2012 ASPPlayground.NET Forum Version 3.9