Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 38
|
Author |
student
-
Total Posts
:
40
- Scores: 0
-
Reward points
:
714
-
Status: offline
|
Overzichtje van mijn eetpatroon
di 10-aug-10 16:56
( permalink)
Elders op het forum is me aangeraden om in de voedingssectie te posten wat ik momenteel ongeveer eet. Als ik echter zo rondkijk op het forum, dan val ik van de ene verbazing in de andere. Het lijkt een complete wetenschap te zijn! Het is natuurlijk wel logisch, want meten is weten ... maar mijn eten meten? Daar had ik eigenlijk nog nooit bij stilgestaan. Nadenken over mijn eetgedrag of over hoeveel ik zou moeten eten was mij dus volstrekt vreemd. Als kind leer je dat je driemaal daags eet: ontbijten in de ochtend, lunchen tussen de middag en s avonds stort je je op het avond eten. Heb je trek, dan schep je iets meer op ... staat het eten je een beetje tegen, dan schep je minder op. Zo is dat voor mij altijd gegaan ... alleen bij het ouder worden veranderd er e.e.a in de stiptheid. Onder invloed van werk of studie schuiven die momenten van eten wat heen en weer, soms sla je zelfs over. Kortom, mijn eetgewoonten zijn verre van doordacht ... Momenteel is er ongeveer sprake van dit patroon: - 5 sneetjes brood met beleg over de dag. Als student sla ik het ontbijt soms over en eet ik verdeeld over de ochtend middag de boterhammen.
- Avondeten met als richtlijn 200 gram groente p.p. en 100 gram p.p. Het gaat dan grotendeels om typisch studentenvoer: ca. 4 van de 7 dagen pasta en rijst gerechten met daarin veelal gehakt verwerkt en iets minder vaak kip of varkensvlees. Ongeveer 1 of 2 keer per week doen we iets met aardappelen, groente en vlees zoals een worstje, hamburger of slavink. Het toetje is meestal een zuivelproduct zoals yoghurt of vla.
- Qua drinken zou ik niet weten wat er in een dag naar binnen gaat. Het is relatief veel thee en zo nu en dan een glas siroop aangelengd met water.
Het is me wel duidelijk dat ik niet goed bezig ben afgaande op eerdere onderwerpen in dit forum. Vooralsnog heb ik geen flauw idee hoeveel ik daadwerkelijk per dag binnenkrijg, maar dat er veel moet veranderen lijkt onvermijdelijk. Stiekem dacht ik eigenlijk best goed bezig te zijn, want er zitten bijna geen slechte dingen tussen zoals frisdranken, snoep, etc. maar er is waarschijnlijk nog heel veel ruimte voor verbetering.
|
|
|
|
Lai
-
Total Posts
:
2300
- Scores: 334
-
Reward points
:
1095
-
|
Re:Overzichtje van mijn eetpatroon
di 10-aug-10 22:09
( permalink)
Beetje matig idd Met wat fruit, een bak kwark, eitjes en noten kom je al een heel eind verder, kleine aanpassing/toevoeging en niet duur. -Mss s ochtends een kom havermout/brinta? whey eiwitten als je dat ziet zitten, erdoor is helemaal goed. (als je een studentenbudget hebt: ik zag dat ze bij de tuinen, je weet wel die winkel, bijna elke maand een whey in de aanbieding hebben, nu 2 potten (+- 2kilo) voor 33euro) -Op je brood zou je eitjes, flink wat kipfilet (=eiwitten) kunnen doen, weet niet hoe je het nu belegd. wat fruit erbij. -Avondeten =wat de pot schaft neem ik aan. -En voor het slapen een bak kwark met noten ofzo. Is maar een idee hoor  ik eet zelf vrij anders, ieder zn ding
' Expect Nothing, Receive Everything'
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30125
- Scores: 495
-
Reward points
:
1758
-
|
di 10-aug-10 22:59
( permalink)
Ik dacht ook aan kwark, fruit en goede vetten.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
10302
- Scores: 456
-
Reward points
:
1746
-
|
wo 11-aug-10 10:12
( permalink)
Naast wat iedereen al zegt: Een makkelijke manier van ontbijt klaar hebben is bijv. Supershake (kwark, honging banaan, havermout, kaneel, melk, blender) in je koelkast zetten. Verder zou ik -ik neem aan dat brood handig is om mee te nemen naar college- investeren in avocado's (fantastische manier om meer goede vetten binnen te krijgen! en als je een moeizame eter bent: nemen weinig plek in in je maag, maar leveren veel op) en gewoon een boterham extra meenemen, alvast. Want je eet echt niet veel. En een extra maaltijd inplannen tussen ontbijt-lunch en lunch- avond eten.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
student
-
Total Posts
:
40
-
Reward points
:
714
-
|
do 12-aug-10 22:50
( permalink)
De Tuinen kende ik niet, maar ik begrijp inmiddels dat dit een webwinkel is met voedingsupplementen. Supplementen wil ik liever mijden en zeker in het begin wil ik niet gelijk te gek doen. Iets met wat de boer niet kent enzo. ;-) Als kipfilet broodbeleg goed is vanwege de eiwitten, geldt dat dan ook voor kipfilet voor het avondeten? Kwark, fruit en goede vetten ... dat lijkt me heel goed te doen. Waar zijn die noten echter voor? Wat zit daar in dat ik nodig ben en welke noten zou je dan kunnen nemen? Milkshakes kende ik ... supershakes zijn een heel ander verhaal. Dat wordt dus zoeken naar een mixapparaat. De supermarkt zal wel raar opkijken als plots het koopgedrag zo plots radicaal veranderd, met allerlei nieuwe (en hopelijk) gezonde producten.
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2305
- Scores: 59
-
Reward points
:
924
-
Status: online
|
vr 13-aug-10 09:45
( permalink)
Kipfilet aowel voor op brood als een stuk gebakken bij het avondeten is goed. Alleen licht het er maar net aan waar jij het in bakt. Ik zou persoonlijk voor olijfolie kiesen of Bleu Band koken, bakken en roerbakken. Deze bevat essentiele vetten. En heel weining verzaardige vetten op 100 gram maar liefst 8 gram. En geen transvetten. Verder vit A,D en E. Ik vind dit een super bak product. Noten zijn verder voor goede vetten. Welke noten weet ik zelf ook nog niet goed ik ken er maar een paar die betr zijn dan de rest van de noten. Dat zijn amandelen en walnoten meer weet ik zo niet.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
Cowgirl Herb
-
Total Posts
:
2647
- Scores: 21
-
Reward points
:
1008
-
|
vr 13-aug-10 11:13
( permalink)
Het is belangrijk zowel eiwitten, koolhydraten als vetten te eten, omdat deze allen een eigen functie hebben als energie bron of als bouwstoffen voor je lichaam. Luppie: Olijfolie is niet zo goed geschikt om te verhitten en de meeste bak en braadproducten zijn ook meer bewerkt dan goed voor je is. Juist verzadigde vetten zoals kokosolie of (geklaarde) roomboter zijn beter geschikt om in te bakken. Voor je vetbronnen kun je beter kiezen voor vette vis. Daarnaast is het een aanrader regelmatig onbewerkte plantaardige bronnen te eten: Noten en zaden (pecan, amandel, walnoot, hazelnoot, paranoten, pompoenpit, lijnzaad, sesam etc). Kies wat je lekker vind. Daarnaast kun je ook kiezen voor avocado, olijven en kokosnoot. Eten van vette vis is een echte aanrader. Zeker als je geen supplementen wilt gebruiken.
Don't underestimate the power of patience!
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30125
- Scores: 495
-
Reward points
:
1758
-
|
vr 13-aug-10 21:32
( permalink)
Dit topic ging verder over vis en nitraat, vis en vetten/dioxine. Dat heb ik gesplitst in een eigen topic: klik
|
|
|
|
student
-
Total Posts
:
40
-
Reward points
:
714
-
|
vr 13-aug-10 23:37
( permalink)
Luppie Kipfilet aowel voor op brood als een stuk gebakken bij het avondeten is goed. Alleen licht het er maar net aan waar jij het in bakt. Ik zou persoonlijk voor olijfolie kiesen of Bleu Band koken, bakken en roerbakken. Deze bevat essentiele vetten. En heel weining verzaardige vetten op 100 gram maar liefst 8 gram. En geen transvetten. Verder vit A,D en E. Ik vind dit een super bak product. Noten zijn verder voor goede vetten. Welke noten weet ik zelf ook nog niet goed ik ken er maar een paar die betr zijn dan de rest van de noten. Dat zijn amandelen en walnoten meer weet ik zo niet. Wij wokken veel en dan gebruik ik meestal olijfolie. Die Blue Band ken ik niet, maar ik verwacht dat het relatief duur is? Tsja, die noten ... de enige noten die ik wel eens heb gehad waren borrelnootjes en apenootjes volgens mij. Cowgirl Herb Luppie: Olijfolie is niet zo goed geschikt om te verhitten en de meeste bak en braadproducten zijn ook meer bewerkt dan goed voor je is. Juist verzadigde vetten zoals kokosolie of (geklaarde) roomboter zijn beter geschikt om in te bakken. Waarom is olijfolie niet zo geschikt om te verhitten? Ik gebruik juist meestal olijfolie in de wok onder de veronderstelling dat dit juist het gezondste was? Het is relatief ook veel duurder dan bijvoorbeeld zonnebloemolie of boter. Ik weet wel dat je niet met olijfolie moet gaan frituren, die temperaturen kan het niet aan, maar voor bakken en braden in de wok kan het toch wel? Voor je vetbronnen kun je beter kiezen voor vette vis. Daarnaast is het een aanrader regelmatig onbewerkte plantaardige bronnen te eten: Noten en zaden (pecan, amandel, walnoot, hazelnoot, paranoten, pompoenpit, lijnzaad, sesam etc). Kies wat je lekker vind. Daarnaast kun je ook kiezen voor avocado, olijven en kokosnoot. Eten van vette vis is een echte aanrader. Zeker als je geen supplementen wilt gebruiken. Vette vis is super, dat klinkt me als muziek in de oren. Vis is misschien duur, maar haring in tomatensaus of tonijn in op oliebasis is niet zo duur gelukkig. Ook is het geen straf om in het weekend bijvoorbeeld eens vis uit het diepvriesvak van de supermarkt mee te nemen. Noten wordt een ander verhaal, dat eet ik eigenlijk nooit. De helft van de hier gesuggereerde noten zou ik nog niet eens herkennen denk ik! Gelukkig staat er ook sesam bij, dus als ik dan sesambrood ga eten zou ik daarmee aan mijn notenplicht hebben voldaan? Avocado ga ik zeker proberen, die is eerder ook al aangeraden. Hoe zit dat echter met die kokosnoot, ik neem aan dat het om bewerkte kokos producten gaat, want ik zou niet weten waar je kokosnoten zou kunnen kopen ... laat staan hoe je die dingen moet openmaken zonder een groot jungle kapmes!
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
10302
-
Reward points
:
1746
-
|
za 14-aug-10 08:04
( permalink)
student Noten wordt een ander verhaal, dat eet ik eigenlijk nooit. De helft van de hier gesuggereerde noten zou ik nog niet eens herkennen denk ik! Gelukkig staat er ook sesam bij, dus als ik dan sesambrood ga eten zou ik daarmee aan mijn notenplicht hebben voldaan? Avocado ga ik zeker proberen, die is eerder ook al aangeraden. Hoe zit dat echter met die kokosnoot, ik neem aan dat het om bewerkte kokos producten gaat, want ik zou niet weten waar je kokosnoten zou kunnen kopen ... laat staan hoe je die dingen moet openmaken zonder een groot jungle kapmes! Lust je ze niet, of ken je het niet? IN het laatste geval, gewoon gaan proberen,  . Kokosnoot kan je gewoon in de supermarkt of toko krijgen en hoe ze te openen staat ongetwijfeld op Youtube. Sesambrood is brood met een klein laagje sesam over de korst gesprenkeld, toch? Je kan ook sesamzaadjes door je salade bijv. sprenkelen enzo.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12431
- Scores: 108
-
Reward points
:
1311
-
|
za 14-aug-10 08:49
( permalink)
zakje gemengde noten, kan je in bijna elke supermarkt halen. Je hebt maar een klein handje nodig.
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2305
-
Reward points
:
924
-
|
za 14-aug-10 10:15
( permalink)
Voor zo ver ik weet kan je olijf olie wel verhitten alleen moet het niet te heet verhit worden. Hoeveel graden dat was weet ik zo niet meer maar er zit een limiet aan. Olijfolie het beste niet te heet verhitten of beter nog door de salade gebruiken of om te dippen (brood zie je in frankrijken veel geloof ik) of door de vis heen (tonijn om het minder droog te maken) Qwa noten mag pinda's ook wel altijd beter dan geen noten of vetten zeg ik dan maar. De meeste noten die te koop zijn in de supermark zij gebrande noten. Weet iemand of dit ook nog nadelig is vergeleken met noten die langzaam gedroogd zijn in e zon ?
|
|
|
|
student
-
Total Posts
:
40
-
Reward points
:
714
-
|
zo 15-aug-10 12:48
( permalink)
SheRu Lust je ze niet, of ken je het niet? IN het laatste geval, gewoon gaan proberen, . Kokosnoot kan je gewoon in de supermarkt of toko krijgen en hoe ze te openen staat ongetwijfeld op Youtube. Sesambrood is brood met een klein laagje sesam over de korst gesprenkeld, toch? Je kan ook sesamzaadjes door je salade bijv. sprenkelen enzo. Het is vooral een kwestie van niet kennen en dus weet ik niet eens hoe ze zouden smaken. ;-) Die sesamzaadjes lijken mij wel handig. Ze zijn klein en kunnen gemakkelijk ergens bij worden gestopt. ErEF zakje gemengde noten, kan je in bijna elke supermarkt halen. Je hebt maar een klein handje nodig. Dat is een goede tip, dan kun je verschillende noten proberen en beslissen welke je het lekkerst vind. Zul je natuurlijk altijd zien dat er in die mix ook nootjes bij zitten die je niet zo lekker vind en daarom dus blijven liggen. ;-) Lippie Voor zo ver ik weet kan je olijf olie wel verhitten alleen moet het niet te heet verhit worden. Hoeveel graden dat was weet ik zo niet meer maar er zit een limiet aan. Olijfolie het beste niet te heet verhitten of beter nog door de salade gebruiken of om te dippen (brood zie je in frankrijken veel geloof ik) of door de vis heen (tonijn om het minder droog te maken) Qwa noten mag pinda's ook wel altijd beter dan geen noten of vetten zeg ik dan maar. De meeste noten die te koop zijn in de supermark zij gebrande noten. Weet iemand of dit ook nog nadelig is vergeleken met noten die langzaam gedroogd zijn in e zon ? Pindas zou kunnen, maar dan wel die dingen die je zelf nog moet doppen zeker? Anders heb je vaak gezoute pinda's en die zullen iets minder gezond zijn als je ze regelmatig eet?
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
10302
-
Reward points
:
1746
-
|
zo 15-aug-10 18:12
( permalink)
Als je aan de nootjes gaat, geen japanse mix, dat telt neit. Borrelnootje ook niet!
|
|
|
|
student
-
Total Posts
:
40
-
Reward points
:
714
-
|
ma 16-aug-10 23:21
( permalink)
Dat borrelnootjes niet geschikt waren dacht ik al ... ach, ik probeer gewoon eens enkele van de eerder genoemde nootjes / zaadjes. Even een vraag over de 'kwark' die hier veel wordt aangeraden. Is de kwark van bijvoorbeeld een danoontje toetje daarvoor geschikt? Dat komt in duo verpakking van twee 125ml kuipjes. Veel keus heb je daarin dus niet bij onze supermarkt, want de overige kwark zit in halve of hele liter verpakkingen. Dat is toch weer net iets te veel voor na het eten. Waar halen jullie de kwark voorraad en in welke hoeveelheden?
|
|
|
|
Pinada
-
Total Posts
:
107
- Scores: 11
-
Reward points
:
900
-
|
di 17-aug-10 06:33
( permalink)
Als ik kwark eet (doe ik tegenwoordig zelden) is het een halve kilo bak voor het slapen gaan (met eventueel wat amandelen en walnoten of zonnebloempitten en pompoenpitten erdoor). En dan gewoon magere kwark en niet van danone toetje of iets dergelijks. Verhouding eiwit: andere meuk is bij danone toetje een stuk minder gunstig dan bij gewone magere kwark, kan ik me herinneren van de laatste keer dat ik de voedingswaarde checkte.
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2305
-
Reward points
:
924
-
|
di 17-aug-10 11:37
( permalink)
Bah noten door de kwark. Ik eet ze liever apart die noten zon de van de smaak van de noten
|
|
|
|
Lai
-
Total Posts
:
2300
- Scores: 334
-
Reward points
:
1095
-
|
di 17-aug-10 14:21
( permalink)
' Expect Nothing, Receive Everything'
|
|
|
|
student
-
Total Posts
:
40
-
Reward points
:
714
-
|
wo 18-aug-10 23:34
( permalink)
Pinada Als ik kwark eet (doe ik tegenwoordig zelden) is het een halve kilo bak voor het slapen gaan (met eventueel wat amandelen en walnoten of zonnebloempitten en pompoenpitten erdoor). En dan gewoon magere kwark en niet van danone toetje of iets dergelijks. Verhouding eiwit: andere meuk is bij danone toetje een stuk minder gunstig dan bij gewone magere kwark, kan ik me herinneren van de laatste keer dat ik de voedingswaarde checkte. Zoveel in één keer? Of zet je het dan terug in de koelkast en doe je er langer mee?
|
|
|
|
Cowgirl Herb
-
Total Posts
:
2647
- Scores: 21
-
Reward points
:
1008
-
|
do 19-aug-10 08:10
( permalink)
Valt best mee, is niet zo veel. Als je het (suikerrijke) toetje na het eten overslaat, dan hou je meer plaats over voor de magere kwark later op de avond.
Don't underestimate the power of patience!
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|