|
Author |
Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
- Scores: 0
-
Reward points
:
909
-
Status: offline
|
Personal trainer of iig meer persoonlijk advies Eindhoven eo
do 23-jun-11 11:02
( permalink)
Hallo mensen, Het is wéér zover, februari dit jaar begonnen op 68kg nu zit op op 83kg en de blessures en problemen stapelen zich op. Ook de vooroordelen beginnen weer lekker los te komen zoals de vraag of ik anabolen gebruik, en de opmerkingen dat ze mij zien 'trainen als een bezetenen'. Massa training in een fitness gym is niet makkelijk vanwege de beperkte middelen die we hebben, maar nu zit ik eigenlijk wel weer een beetje vast in mijn vooruitgang vanwege de blessure's en de beperkte kennis die ik zelf heb. Dus leek me me een goed idee om het idee eens te bekijken om een personal trainer te raadplegen, of in ieder wat meer persoonlijk advies. Ja ik heb mijn beperkingen en die accepteer ik ook maar dat wil toch niet zeggen dat ik moet stoppen met massa training? Waarschijnlijk doe ik nog net een tikkeltje te veel, kan mijn houding nog wat worden aangepast en is die 'magische combinatie' van de juiste oefeningen nog zoek. Heeft iemand enige ervaring met een personal trainer, of weet iemand wie mij eventueel op weg kan helpen op dit gebied? Ik woon in Eindhoven, dus Einhoven en omgeving zou prettig zijn. Alvast bedankt
Beauty is skin deep. A tattoo goes all the way to the bone.
|
|
|
|
Dave Hawk
-
Total Posts
:
2723
- Scores: 108
-
Reward points
:
2072
-
|
Re:Personal trainer of iig meer persoonlijk advies Eindhoven eo
do 23-jun-11 13:11
( permalink)
Ik denk dat je in de meeste sportscholen wel terecht kunt m.b.t. advies, ga je op bb-specifiek, zou ik eens bij een hardcore gym binnen stappen, volgens mij zijn die er wel in de regio Eindhoven.
|
|
|
|
Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
-
Reward points
:
909
-
|
do 23-jun-11 13:32
( permalink)
Hallo Dave, ja idd advies kan ik wel krijgen maar dan meer op fitness gebied, als ik zeg dat ik echt massatraining wil doen en eigenlijk niet zo'n behoefte heb om alles met machines en kabeltjes te doen dan weten ze het eigenlijk al niet meer. Hardcoregyms, nou ik dacht dat Essbra er een was maar dat is eigenlijk alleen een beetje powerliften. Andere gyms heb ik wel bekeken maar kan niet zeggen dat ik daar echt bodybuilders zie rondlopen die serieus advies kunnen geven. Ik wil het maximale uit mijn trainingen halen dmv vrije gewichten en losse halters. Alleen voor rug een kabeloefening tussendoor. Maar als ik om advies vraag wordt je toch meestal naar apparaten gestuurd.
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
- Scores: 57
-
Reward points
:
1795
-
|
do 23-jun-11 13:45
( permalink)
lees het handboek van wendler (wendler 5/3/1) en eet voldoende --> kracht en massa
|
|
|
|
Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
-
Reward points
:
909
-
|
do 23-jun-11 13:57
( permalink)
Wendler? Extra informatie is nooit weg, dus ik zal een op speurtocht gaan waar ik dat handboek kan vinden. Zoals ik al zei is het probleem dat ik tegen aan aantal blessure's aan loop die steeds terug blijven komen als ik weer op dit niveau zit. And it sux, het drukt mijn motivatie en progressie als ik steeds op dit struikelblok blijf hangen..
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6808
- Scores: 354
-
Reward points
:
1857
-
Status: online
|
do 23-jun-11 14:07
( permalink)
Aangezien het om (structurele) blessures gaat lijkt het mij persoonlijk logischer om advies te zoeken bij een sportfysiotherapeut of manueel therapeut dan bij een personal trainer.
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
-
Reward points
:
909
-
|
do 23-jun-11 14:20
( permalink)
Daar loop ik ook momenteel onder behandeling, en natuurlijk krijg ik dan alleen het advies om niet meer zo zwaar te tillen, ik kan toch ook gewoon fitnessen, waarom heb je die massa nodig? Zucht.. De ene blessure is dat ik de rechter peesjas heb ingescheurd en bij zware belasting speelt dat na een poos op, en de andere blessure is de pink die ik aan de basis heb gebroken (vrij unieke fractuur naar het schijnt) . Na te veel belasting wordt de zijkant van de hand stijf en moet fysio het weer losmaken. Met die 2 beperkingen zal ik rekening moeten houden met sporten. Ik krijg nu therapie om mijn houding aan te passen en hopelijk trekt de pijn in de muis van de handen weg, en ook de stijfheid in de vingers. Zo niet, dan moet ik een neuroloog raadplegen.. Dus ik zoek eigenlijk hulp om met die beperkingen toch het maximale uit mn training te kunnen halen op een gezond nivo.
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6808
- Scores: 354
-
Reward points
:
1857
-
Status: online
|
do 23-jun-11 15:10
( permalink)
Daar loop ik ook momenteel onder behandeling, en natuurlijk krijg ik dan alleen het advies om niet meer zo zwaar te tillen, ik kan toch ook gewoon fitnessen, waarom heb je die massa nodig? Zucht.. Misschien moet je dan op zoek naar een SPORTfysiotherapeut die wat meer met je meedenkt of misschien heeft je fysio werkelijk een punt (ken de aard van jouw blessures natuurlijk niet). Los van hun houding ten aanzien van krachttraining denk ik dat fysiotherapeuten/manueel therapeuten in principe meer nuttige expertise hebben dan personal trainers op het gebied waar het nu om gaat: blessures.
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
-
Reward points
:
909
-
|
do 23-jun-11 17:16
( permalink)
Tjah daar heb je een goed punt Marcus...
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|