|
Author |
Naes
-
Total Posts
:
63
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Pijn in me onderrug.
zo 27-apr-08 14:25
( permalink)
Ey, Ik heb nu al een tijdje last van me onderrug. Dit is begonnen toen ik begon met werken als afwasser en dat is nu zon 3-4 maanden terug. Een maand geleden ongeveer was ik begonnen met fitnessen. Ik veel latpulldowns gedaan en BOR's waardoor mijn onderrug totaal niet getraind is. Ik denk dat het hier door komt. Is er een manier om me onderrug te trainen zonder deadlift. Of maakt het niet uit als ik mijn onderrug train dat de pijn dan als nog blijft. Ik heb het er meeste last van als ik aan het werk ben en dan meestal aan het einde van de werkdag, thuis als ik op de bank lig en vaak wanneer ik achter mijn PC zit.
|
|
|
|
kalajengkin
-
Total Posts
:
8825
- Scores: 56
-
Reward points
:
1332
-
|
RE: Pijn in me onderrug.
zo 27-apr-08 15:33
( permalink)
Vaak als je staand werk doet, krijg je ook last van je onderrug als je buikspieren niet sterk genoeg zijn. Dus: buik en onderrug trainen. Je moet tenslotte de hele dag je lichaam overeind houden, dus dat hakt er aardig in. Doe hyperextensions, en ga squatten als je geen deadlift wilt doen. Deadlift is er wel heel goed voor. Sinds ik die doe heb ik geen last meer van mijn onderrug. Ook niet als ik uren achter de bar sta, terwijl dat eerst wel het geval was. (ik bedoel niet barhangen hè, maar bedienen)
Kala is en blijft een eigenaardig ding
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30869
- Scores: 616
-
Reward points
:
2070
-
|
zo 27-apr-08 19:13
( permalink)
Goodmornings, hyperextensions. Overigens train je met een BOR ook je onderrug, want deze stabiliseert je romp bij de BOR (lange rugspier, hamstrings doen dit ook).
|
|
|
|
Naes
-
Total Posts
:
63
-
Reward points
:
0
-
|
zo 27-apr-08 23:56
( permalink)
@Kala Bedankt voor je advies  Een hyperexstesion bench hebben we wel staan dus zal ik die voortaan na de training gebruiken. Squatten deed ik ook al Reden waarom ik geen deadlift wil gaan doen nu is omdat de kans dat je rug blesseert toch aardig groot is. Dus daar wacht ik nog wel even mee @Sis Jij ook bedankt voor je advies
|
|
|
|
bunecarera
-
Total Posts
:
1535
- Scores: 11
-
Reward points
:
744
-
|
wo 30-apr-08 11:19
( permalink)
Eigenlijk is het zeer simpel. Als je rug zwak is, dan kwets je hem veel makkelijker. Hoe maak je je rug sterk? Door BOR en DL onder andere. Je kan je rug bij een biceps curl ook blesseren. Zolang je houding en de uitvoering fucked up is kan je alles kapot doen. Als je houding goed is, dan wordt het zeer moeiijk om je te rug te kwetsen. Daarom, DOE DEADLIFTS!!!! Ik heb een dubbele hernia gehad dus ik spreek uit ervaring denk ik. Sindsdien heb ik mijn rug serieus versterkt en ik kan nu meer heffen dan iemand wiens rug perfect in orde is.
I hurt myself today, to see if I still feel. I focused on the pain, the only thing that's real.
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
wo 30-apr-08 11:46
( permalink)
ORIGINAL: bunecarera ... Sindsdien heb ik mijn rug serieus versterkt en ik kan nu meer heffen dan iemand wiens rug perfect in orde is. STOEFER ! ! !
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11216
- Scores: 580
-
Reward points
:
2058
-
|
wo 30-apr-08 15:36
( permalink)
Zeg, als je er last van krijgt omdat je afwasser bent, dan moet je wellicht 's kritisch naar je schoeisel kijken, bijvoorbeeld. Herinner me uit mijn magazijnbediende periode dat ik m'n versleten, maar o zo lekker zittende schoenen angstvallig verstopte op werkdagen.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Naes
-
Total Posts
:
63
-
Reward points
:
0
-
|
do 01-mei-08 22:44
( permalink)
Oke, ik heb besloten om deadlifts te gaan doen. En heb het afgelopen uur enkel maar dingen gelezen die over deadlifts gaan en filmpjes gekeken om de techniek goed in me hoofd te printen. Dus als ik het goed heb moet ik dit doen: Barbell op mid-scheen hoogt. Schouders over de barbell. Barbel recht onder je schouderbladen. Door je knieen, niet op squat hoogt maar in iedergeval gebogen. Een gemixte grip dus palm naar binnen en naar buiten. Abs aan spannen om holle rug te voorkomen. En dan 'opstaan' totdat je gestrekt staat en dan naar achteren leunen. En repeat. Als dit goed is dan is me volgende vraag. Moet ik meteen met me lichaamsgewicht beginnen of niet?
|
|
|
|
violette
-
Total Posts
:
5332
- Scores: 6
-
Reward points
:
665
-
|
do 01-mei-08 23:23
( permalink)
Het is mss een idee om te beginnen met bv 10 kg aan de halter, dan heb je in totaal +/- 30kg incl. de halter, en dan vragen of iemand een filmpje wil maken. Dat kun je hier posten, commentaar afwachten en als de beweging goed blijkt te zijn verzwaren? Ik begrijp dat er in de gym niemand beschikbaar is die er kijk op heeft en even met je mee kan kijken. Een andere optie is om eens een keer met iemand van het forum mee te trainen, ik weet niet in welke regio je woont?
*** Je komt nooit op je bestemming aan als je alleen maar op zonnige dagen reist. ***
|
|
|
|
Naes
-
Total Posts
:
63
-
Reward points
:
0
-
|
do 01-mei-08 23:46
( permalink)
Filmpje zou kunnen. Zal wel crappy kwaliteit zijn denk ik. Aangezien het vast met een mobiel zal worden gedaan Ik woon in de regio Schouwen-Duiveland ligt in Zeeland. Ik weet niet zeker maar ik denk dat degene van wie de gym is het wel weet. Is opzich zelf wel een oude man. Het filmpje zal denk ik pas maandag of donderdag komen aangezien mijn trainings partner maar 1x in de week traint
|
|
|
|
violette
-
Total Posts
:
5332
- Scores: 6
-
Reward points
:
665
-
|
do 01-mei-08 23:51
( permalink)
Geeft niks, beter even de tijd nemen en goed van start gaan dan later nog meer rugproblemen
*** Je komt nooit op je bestemming aan als je alleen maar op zonnige dagen reist. ***
|
|
|
|
Naes
-
Total Posts
:
63
-
Reward points
:
0
-
|
vr 02-mei-08 00:24
( permalink)
Wijze woorden
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
vr 02-mei-08 09:34
( permalink)
Licht beginnen. Trouwens, elke nieuwe oefening licht beginnen tot je de techniek juist onder de knie hebt en dan geleidelijk aan gewicht verhogen. Dat kan wel een tijdje duren eer je dan echt je spieren ga belasten, daarom doe ik nieuwe oefeningen zoveel mogelijk tijdens de opwarming.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
Jaco
-
Total Posts
:
2099
- Scores: 12
-
Reward points
:
828
-
|
vr 02-mei-08 12:22
( permalink)
ORIGINAL: bunecarera ik kan nu meer heffen dan iemand wiens rug perfect in orde is. 
|
|
|
|
bunecarera
-
Total Posts
:
1535
- Scores: 11
-
Reward points
:
744
-
|
vr 02-mei-08 12:43
( permalink)
Ja pipo's, ik bedoel niet meer dan een Dave Tate e... Gewoon om te illustreren dat een rug niet altijd gespaard moet worden.
I hurt myself today, to see if I still feel. I focused on the pain, the only thing that's real.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30869
- Scores: 616
-
Reward points
:
2070
-
|
vr 02-mei-08 13:24
( permalink)
Ik denk dat de gemiddelde hernia patient eerder geneigd is om zijn rug te ontzien. Ook mensen met andere rugklachten trouwens. Wat dat betreft is het goed om je rug te versterken. Het kan alleen wel lastig zijn om het moment te bepalen, zo lang er echt sprake van pijn is, ligt training niet erg binnen de mogelijkheden lijkt me.
|
|
|
|
Jaco
-
Total Posts
:
2099
- Scores: 12
-
Reward points
:
828
-
|
vr 02-mei-08 16:34
( permalink)
Dat is nou juist gezegd. Ik heb heel veel last van mn rug gehad, vooral in m'n 10ner en 20er jaren. Sinds ik zo'n malloot ben die met gewichten zwaait voor z'n lol heb ik nog steeds last van m'n rug maar stukken minder. De laatste keer deadliften bijvoorbeeld heb ik net zo zwaar gedaan als het ging en dat is 50 kg minder als de keer ervoor dat ik even geen last van mn rug had. De momenten dat je geen last heb moet je gewoon pakken en alles wat je met last doet doe je gewoon lichter of helemaal niet.
|
|
|
|
milo
-
Total Posts
:
770
- Scores: 8
-
Reward points
:
843
-
|
wo 28-jul-10 13:25
( permalink)
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
wo 28-jul-10 13:30
( permalink)
Ga eerst meer naar de fysio voor je dingen gaat doen die hier staan. Teminste dat zou ik doen en ik was te laat. Je hebt maar één rug en wees daar aub zuining op. Soms moet je gewoon oefningen laten wil je de rug niet nog verder kapot maken. Niemand hier weet wat er wekelijk aan de hand kan is met jou'n rug vandaar niet zomaar adviesen opnemen.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|