Remco
-
Total Posts
:
2686
- Scores: 0
-
Reward points
:
921
-
Status: offline
|
Pijn in onderrug
do 09-sep-10 11:07
( permalink)
Een specifieke vraag, want ik heb een gek verschijnsel. Ik heb op het moment (sinds gisteren, en ook vandaag) pijn in m'n onderrug. Het voelt als flinke spierpijn, of wellicht de pezen die wat heftig belast zijn en daardoor een beetje zeuren. voor zover niets nieuws, want na een flinke deadlift sessie is dat eigenlijk altijd aan de orde. Nu heb ik dat gevoel sinds gisteren ook, en het neemt nu weer af, dus ik ga even uit van een normale 'spierpijn', maar het gekke is dat ik geen deadlift of squat heb gedaan eergisteren. Sterker nog, ik heb gisteren ondanks dit gevoel toch flink kunnen squatten zonder enig nadeel. Gewoon netjes m'n rug recht en alles ging als normaal, alsof er niets aan de hand was. Kan ik dit gevoel ook van andere onderrug spieren krijgen? ik heb namelijk het gevoel dat ik gewoon spierpijn heb van een vrij zware wood-chop een dag daarvoor (eergisteren dus). Ik kan me echter niet voorstellen dat die zo heftig is voor je schuine onderrug spieren (??) Maar blijkbaar is dat wel zo. Iemand wat meer kennis hierover?
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30869
- Scores: 616
-
Reward points
:
2070
-
|
Re:Pijn in onderrug
do 09-sep-10 13:25
( permalink)
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
do 09-sep-10 14:15
( permalink)
beetje zeurderig... 2de dag na training.. een oefening die je normaal niet doet gewoon beetje DOMS
|
|
|
|
Remco
-
Total Posts
:
2686
- Scores: 0
-
Reward points
:
921
-
|
do 09-sep-10 14:26
( permalink)
wood chop zit wel vast in m'n schema hoor, maar het ging wel lekker en deed 'm wat zwaarder dit keer. Dat zal de reden zijn. Ik doe het bijna zoals de dame op exrx, maar dan met m'n voeten haaks op het apparaat (zij heeft ze in het verlengde), dus de draai is voor m'n onderrug wat langer. Waarschijnlijk inderdaad het DOMS wat Eref aanhaalt, maar ik had het niet in m'n 'zijkant-onderrug' verwacht. M'n obliques zeuren sowieso na die oefening, maar achterin is nieuw voor me. Is dit overigens de onderste aanhechting van de Iliocastalis (buitenste van de Erector Spinae) die ik voel, of zitten daar nog een soort 'obliques' voor de rug?
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30869
- Scores: 616
-
Reward points
:
2070
-
|
do 09-sep-10 15:30
( permalink)
Er zit nog een peesplaat overheen en er hecht van alles aan, het is moeilijk om zo te bepalen wat je precies voelt.
|
|
|
|