Hier het schema dat ik momenteel volg,
Het schema is een powerliftschema en word regelmatig aangepast aan de te behalen doelstellingen.
Ik train momenteel 2 dagen en neem dan 1 dag rust,
dag 1: Borst dynamic effort (West side barbell style)
Warm up 2 buikoefeningen op swissball,deze oefeningen wisselen regelmatig voorbeelden van oef Swissball Sit ups met gewicht,Swissball side crunches,Swissball jack knives ect alle buikoefeningen 5 sets 20 reps
oef 1 : Dumbell bench press met banden ( normaalgesproken barbell bench press met banden,nu even dumbells in afwachting power rack)
10 sets 3 reps met 1 min r.t.s
oef 2 : Dumbell bench press met pauzes ( in laagste positie gewicht 5 sec op borst houden)
4 sets 10 reps 1 min r.t.s
oef 3 : Dumbell floor press met pauzes ( in laagste positie gewicht 5 sec op borst houden)
oef 4: Push press dumbells
oef 5: EZ french press
oef 6: Push ups met banden 4 sets 10 reps
oef 7: Band face pulls 4 sets 12 reps
oef 8: Thumb up side laterals 4 sets 12 reps
Later op de dag 30 a 40 min Kettle Bell training voor met name schouders en cardio/strength training.O.a swings.military press,clean en jerks.Doel vetverbranding en duurkracht.
Zit momenteel in week 4 van 7 weken schema.In de voorgaande weken deed ik ook nog de volgende oefeningen
Lying dumbell tricep extension ( normaal gesproken is dit Close grip bench press) 4 sets 10 reps 1 min r.t.s
Military press met dumbells 4 sets 10 reps 1 min r.t.s
Dag 2 Deadlift ME = Max Effort
Warm up Dumbell swings 5 x 2 min met telkens 1 min rust tussen sets.Beide handen 1 dumbell en vervolgens een langlauf achtige beweging maken.
Dumbells hoog opzwaaien,bovenlichaam zo stil mogelijk houden,benen dicht bij elkaar.
Oef 1 : Deadlift 3 sets 10 reps
4 sets 4 reps 91% v 1 RPM = 1 rep max
Oef 2 : Stiff legged deadlift 4 sets 4 reps
Oef 3 : Clean Pulls 4 sets 4 reps
Oef 4 : Clean Snatch 4 sets 4 reps
Oef 5 : Chin ups 4 sets 10 reps ( zo veel mogelijk los en de overige reps van een set met hulp van een band)
Oef 6 : Dumbell rows 4 sets 4 reps
Oef 7 : Alternate dumbell curls 4 sets 10 reps ( 10 Rechts en 10 Links)
Later op de dag 30 a 40 min Kettle Bell training voor met name rug en armen en cardio/strength training.O.a swings.cleans en snatches.Doel vetverbranding
en duurkracht.
In de voorgaande weken deed ik ook nog de volgende oefeningen
High pull sumo style 4 sets 5 reps
Zottmann curls 4 sets 12 reps
Reverse hyperextensons 4 sets 10 reps met weerstand van band
Pull throughs met band 4 sets 12 reps
Dag 3 Rust!!
Dag 4 Bench Press Max effort
Warm up 2 buikoefeningen op swissball,deze oefeningen wisselen regelmatig voorbeelden van oef Swissball Sit ups met gewicht,Swissball side crunches,Swissball jack knives ect alle buikoefeningen 5 sets 20 reps
oef 1 : Dumbell bench press ( normaalgesproken barbell bench press )
3 sets 10 reps met 1 min r.t.s
4 sets 4 reps met 91% van 1 RPM
oef 2 : Dumbell bench press met pauzes ( in laagste positie gewicht 5 sec op borst houden)
4 sets 4 reps
oef 3 : Dumbell floor press met pauzes ( in laagste positie gewicht 5 sec op borst houden)
4 sets 4 reps
oef 4: Push press dumbells
4 sets 4 reps
oef 5: EZ french press
4 sets 10 reps
oef 6: Push ups met banden 4 sets 10 reps
oef 7: Band face pulls 4 sets 12 reps
oef 8: Thumb up side laterals 4 sets 12 reps
In de voorgaande weken deed ik ook nog de volgende oefeningen
Lying dumbell tricep extension ( normaal gesproken is dit Close grip bench press) 4 sets 4 reps
Military press met dumbells 4 sets 4 reps
Later op de dag 30 a 40 min Kettle Bell training voor met name schouders en cardio/strength training.O.a swings.military press,clean en jerks.Doel vetverbranding en duurkracht.
Dag 5 : Squat max effort
W.up Dumbell swings 5 x 2 min met telkens 1 min rust tussen sets.Beide handen 1 dumbell en vervolgens een langlauf achtige beweging maken.
Dumbells hoog opzwaaien,bovenlichaam zo stil mogelijk houden,benen dicht bij elkaar.
Oef 1: Leg Press 8 sets 5 reps oplopend gewicht ( Normaal gesproken Back Squat,nu geen powerrack!!)
Oef 2 : Donkey Squat 4 sets 5 reps
Oef 3 : Hack Squat 4 sets 5 reps
Oef 4 : Step ups met dumbells 4 sets 10 reps
Oef 5 : Clean Pulls 4 sets 10 reps
Oef 6 : Clean Snatch 4 sets 10 reps
Oef 7 : Chin ups ( Zie deadlift dag)
Oef 8 : Dumbell rows 4 sets 10 reps
Oef 9 : Alternate dumbell curls 4 sets 10 reps
In de voorgaande weken deed ik ook nog de volgende onderstaande oefeningen.Ik had toen echter een schema van 5 dagen.Aangezien de intensiteit toen
lager lag en ik sinds 2 weken de kettle bell trainingen heb toegevoegd leek het mij verstandig het schema 2 dagen op 1 dag rust te gaan volgen.Bovendien train ik met de kettle bell swings de onderrug en heupen even hard als met de pull througs,dus zijn die overbodig geworden.
High pull sumo style 4 sets 5 reps
Zottmann curls 4 sets 12 reps
Reverse hyperextensons 4 sets 10 reps met weerstand van band
Pull throughs met band 4 sets 12 reps
Later op de dag 30 a 40 min Kettle Bell training voor met name rug en armen en cardio/strength training.O.a swings.cleans en snatches.Doel vetverbranding
en duurkracht.
dag 6 Rustdag!!
Dag 7: Begin ik weer met dag 1 B.Press dynamic effort!!