Zoals in "Even voorstellen" aangegeven heeft mijn training een ander doel dan dat van de meesten van jullie. Ik zit op dit moment in de voorbereidingsfase voor het wedstrijdseizoen. Dat betekent dat ik vooral core-stability (voor romp+bovenlichaam) en krachttraining (voor benen/billen) doe.
In deze fase is het verstandig om de krachttraining met een "anatomical adaptation phase" (AA) te beginnen om weer te wennen aan de belasting. Mijn training 2x per week ziet er op dit moment zo uit :
Warm-up :
5000 mtr roeien op Ergo rower
Abdomen 4x 20 crunches
4x 20 incline oblique crunches op roman chair
Benen 3x20 Step-up Olympic Bar + 30 kg (wat weegt die OB eigenlijk?)
3x20 Seated Leg Press 90 kg
3x20 Wall Stability Ball Squat 30 kg
(Om variatie te houden in de training ruil ik om de week de Step-up uit tegen Lunges)
Borst/Triceps 3x20 Benchpress Olympic Bar + 10 kg
3x20 Incline Dumbell Press 20 kg (2x 10kg dus, haha geen 2x 20 hoor)
3x20 Triceps Push-Down 20 kg
Rug/Biceps 3x20 Seated Rows 30 kg
3x20 Latt-pull 35 kg
3x20 Back extension op Stability Ball of Bosu Ball
Nog 2 weken die adaptatiefase doen en dan 1RM bepalen en dan over op "maximum strenght phase" voor de benen. Mijn doel is om met ca. 2,7 a 2,9 keer mijn bodyweight 4 sets a 6 reps van de Leg Press te kunnen volbrengen.
De overige oefeningen blijven AA, alleen gaan het aantal herhalingen omhoog. Daar zal ik ook wel wat variatie in aanbrengen, bijvoorbeeld Bend over dumbell rows ipv seated rows of woodchopers ipv incline oblique crunches. Mogelijkheden genoeg
<message edited by Lucifer on wo 22-dec-10 12:24>