Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !!

Page: < 12345.. > >> Showing page 2 of 11
Author
sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/01/19 07:26:58 (permalink)
0
Of een keer groente uit glas eten en de pot bewaren.
Helen
Lekker Lang en Lang Lekker
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/01/20 15:27:08 (permalink)
0
Kwam deze info tegen;

Beter slapen door te ontbijten met spinazie

Het is bewezen dat het drinken van smoothies je helpen om de dagelijkse hoeveelheid groenten en fruit binnen te krijgen. Het drinken van groene smoothies helpt je beter te slapen en geeft je meer energie.

Bron: Flickr.com - Harald_

Het drinken van smoothies helpt je om de dagelijkse hoeveelheid groenten en fruit binnen te krijgen. Uit onderzoek blijkt dat we nog gezonder zijn als we meer bladgroenten toevoegen aan ons eetpatroon. Victoria Boutenko, auteur en voedingsexpert, vergeleek het dieet van chimpansees en het Amerikaanse voedingspatronen en kwam tot de ontdekking dat we te weinig groene bladgroente eten.
Zuiver je lichaam
Meer bladgroente krijg je bijvoorbeeld binnen door het drinken van groene smoothies. Het toevoegen van groene bladgroente aan je dagelijks dieet helpt je beter slapen, geeft je seksleven een boost en geeft je meer energie. Je ruikt zelfs minder naar zweet. Ook helpt het je lichaam om beter vitamines op te nemen door de aanwezigheid van eiwit, anti-oxidanten, vezels en mineralen. Groene bladgroente helpt tevens je lichaam te zuiveren van gifstoffen die kunnen ontstaan door luchtvervuiling en bewerkt voedsel.
Voel het verschil
Elke groene smoothie bestaat uit drie basisingrediënten. Zorg dat je groene bladgroente en vers fruit in huis hebt. Vul je blender met ongeveer drie stuks fruit en 100 tot 200 gram bladgroente. De smaak van fruit overheerst, dus ontbijten met spinazie of boerenkool is minder gek dan het klinkt. Meng de ingrediënten en drinken maar. Door elke dag een smoothie te drinken, krijg je op een eenvoudige manier meer voedingsstoffen binnen.
Afwisseling
Het is niet goed om teveel van hetzelfde binnen te krijgen. Een teveel aan groene bladgroente, zoals spinazie, kan schadelijk voor je zijn. Daarom is het belangrijk dat je de groente in jouw smoothie steeds afwisselt. Iedere bladgroente heeft zijn eigen werking en door afwisseling weet je zeker dat jouw lichaam volledig profiteert van de goede werking van groene bladgroente.

Bron: sochicken.nl, greenforlife.com, groenesmoothies.nl, jessevandervelde.com
matthias666
Super Heavy Weight
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/01/21 13:43:45 (permalink)
0
500 gram platte kaas
2 bananen
1 lepel pindakaas
klein beetje zoetstof naar smaak, zonder is zeker ook goed te drinken knipoog

ik smijt eigelijk op regelmatige basis (lees: als ik geen zin heb om weer bak kwark naar binnen te spelen met lepel)
gewoon kwark + fruit dat ik in de vriezer/frigo heb liggen samen, smaakt altijd wel lekker en is nog gezond ook knipoog

je kan altijd schepje whey en crea toevoegen aan je shakes, dan heb je alles ineens binnen :')
Juutje1
Number one :-)
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/02/07 10:53:29 (permalink)
0
ErEf
op jesse van der velde punt com staan ook een paar recepten.

Ik ben eens op deze site gaan rondneuzen, kwam daar ook ons aller Ralph nog tegen in een videoboodschap, maar vroeg me af: wat vinden jullie van zijn tips en adviezen m.b.t. eten, vetverbranden en sporten?

Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/02/09 21:38:58 (permalink)
+2 (1)
Mijn favo groene smoothie:
2/3 stengels bleekselderij
hand blandspinazie
kwart komkommer
1 uitgeknepen citroen
stevia
en flink wat water

Soms nog een stuk fruit erdoor. (maar zonder smaakt het ook heel fruitig en zoet)
In het begin ook geelwortel en gember en cayenne, maar vond dat op een gegeven moment niet lekker meer....niet lekker van
Ik heb trouwens nooit prut onderop, het krijgt bij mij een romige schuimkraag, heel vreemd en onderop een paar cm puur sap.  Als ik de verhoudingen iets verander wordt de structuur een stuk minder. Ik heb wel een redelijk goede blender moet ik zeggen. Hoeft niet zo duur te zijn als in de link van Sis. De mijne van Kenwood was 150 euro toentertijd.

Zwaar favoriete super'shake' sinds een paar maanden:
In een grote mok doe ik:
-sunwarrior eiwit vanille
-colostrum
-rauwe cacao
-chiazaadjes
-stevia
-bijenpollen
-eetlepel cocosolie

En daar gooi ik dan mijn warme havermout/haverzemelenpapje (met water of amandelmelk oid)  bij.  Als ik in een gekke bui ben nog cocosvezes en cacaonibs erbij en stukjes noot.
(deze past meer in het 'pimp je havermout' draadje trouwens, aangezien het niet drinkbaar is, maar veel dikker)
Alles in de blender gooien met meer vloeistof kan ook natuurlijk)

Inspiratie: https://www.longevityware...om/Articles.asp?ID=241
post edited by Lai - 2011/02/10 16:52:02
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/02/12 19:44:14 (permalink)
0
Supergreensoup
7-10 stalks celery
1 avocado
Juice 1 lemon
2 tbsp olive/hemp oil
1 tbsp green superfood powder such as wheatgrass or spirulina
1 tbsp dulse flakes
1 bunch parsley
1/2 cup bottled /filtered water

Rougly chop celery and place in blender. Blend all ingredients together adding water until the right consistancy is achieved. The celery forms a watery base and can be substituted for cucumber. The avocado gives a creamy smooth texture. The superfood is a way of intensifying the green content of the soup. Chlorophyll, the green protein in plants is very similar in structure to our blood - green foods help to mineralise our bodies and oxygenate our blood stream. An exotic version of this soup might include the addition of coconut butter, ginger, curry, lemon grass and garlic.

Deze ga ik binnenkort eens proberen.

SheRu
Go John Henry!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/02/12 19:45:45 (permalink)
0
Lai

(deze past meer in het 'pimp je havermout' draadje trouwens, aangezien het niet drinkbaar is, maar veel dikker)
Alles in de blender gooien met meer vloeistof kan ook natuurlijk)

Inspiratie: https://www.longevityware...om/Articles.asp?ID=241

Kom maar op hoor! Daar mag nog steeds gepimpt worden! super blij
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/02/12 20:10:06 (permalink)
0
okidoki! super blij
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/02/16 18:07:24 (permalink)
0
superfood greens booster

1ltr vloeistof -cocosmelk, water, melk, koude of warme thee
3 eetl cacaopoeder
1 eetl maca
1 eetl cacaonibs
2 eetl kokosolie
1 eetl cashews
1-2 eetl honing
1 eetl hennepzaad
1 snuf (celtisch)zeezout
2 eetl  greens
>1 eetl spirulina

Alle ingr. blenden tot een smeuige drank.
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/02/16 18:14:56 (permalink)
0
Energiebooster

2 sinaasappels
14 gedroogde abrikozen
100 gr amandelen
1 eetl cacaonibs
2 eetl cacaopoeder

Sinaasappels persen en blenden met 10 abrikozen.
Dit in 2 glazen doen
De rest blenden, maar een beetje crunchy laten.
Dit bij de sinaasappel-abrikoosdrank doen.
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/02/16 18:34:08 (permalink)
0
'perfect' travel food

handvol kokosrasp
handvol havermout
2-3 eetl kokosolie (even vloeibaar maken dus)
2-3 eetl kokosboter
75gr cacaobonen
50gr gedroogde blauwe bessen
50gr goji bessen
50gr pompoenzaden
50gr walnoten
10 macadamianoten
1 eetl kaneel
beetje nootmuskaat
50gr honing
snuf zeezout
50gr hennepzaad
2eetl tahini (sesampasta)
paar dadels
scoop eiwit, vanille
schep bijenpollen
wat greens poeder
theelepel maca
theelepel mesquitepoeder
50gr agave nectar
(of gewoon honing denk ik dan, als je dat wel in huis hebt)

Alles blenden, beetje water toevoegen, en dan heb je een soort deeg. Hier balletjes van maken en in de vriezer doen.

sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/02/16 18:44:27 (permalink)
0
Cool, die laatste blij en dan pluk je één of meer balletjes uit de vriezer om ze een aantal uur later ontdooid te eten zonder dat er verder iets mee hoeft te gebeuren lijkt me?
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/02/16 18:51:07 (permalink)
0
Denk het ja blij

Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/02/25 14:17:55 (permalink)
0
Goente/fruitsapje van Bonnie:

Meestal doe ik het gewoon simpel, vooral veel wortels gooi ik erin en sinaasappels, stukje gember en citroen..
Soms is het niet te drinken , maar ja blij

Ik eet te weinig oranje dus ga dit eens proberen, lijkt me lekkere combi.blij

P. Tsatsouline
Getting Lean and Mean
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/02/25 16:50:35 (permalink)
0
Mijn sap machine is al een paar maanden stuk, maar mijn favoriete blender shake is:

125 gram bevroren bosbessen/frambozen
1 scoop Sunwarrior protein powder
2 lepels gemalen lijnzaad
2 lepels gemalen hennepzaad
1 lepel maca
1 theelepel cacao nibs
1 glas water
een beetje kaneel
Bonnie
Superwoman
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/02/25 17:20:40 (permalink)
+1 (1)
Heel weinig gember nemen hoor, want het is een heel overheersende smaak!
Lai
still lightweight, ofzo
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/02/25 19:05:18 (permalink)
0
Goed dat je het nog even zegt knipoog
sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/02/26 21:32:43 (permalink)
0
In dit filmpje komen een paar simpele blender receptjes aan bod.

SheRu
Go John Henry!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/02/26 21:59:17 (permalink)
0
Ik heb laatst per ongeluk wortelsap door m'n karnemelk gedaan. Best te pruimen. super blij
sis
NO Sissy !!
Re:Post hier je veggie/fruit/superfood shakes !! 2011/02/27 23:35:58 (permalink)
0
Chocodrink

voor 3 a 4 personen
  • 1 kop rauwe cashewnoten
  • 1 banaan
  • 2 medjoul dadels
  • 2-4 eetl. rauwe cacao poeder of nibs
  • 1-2 eetl. agave
  • 1-2 eetl kokosboter/vet
  • 1 theel. Greener Grasses
  • mespuntje vanille

Doe alle ingrediënten met 3-4 koppen gefilterd water in je blender en blender tot mousse,
daarna gefilterd water bijvullen en blenderen tot gewenste dikte.

www.uitgekookt.net 
Page: < 12345.. > >> Showing page 2 of 11
Jump to:
© 2018 APG vNext Commercial Version 5.0