spinningrom
-
Total Posts
:
253
- Scores: 1
-
Reward points
:
670
-
Status: offline
|
Powerplate voor spiergroei?
wo 22-dec-10 10:51
( permalink)
Heeft powerplate voor jullie ergens een plaatsje in een bodybuilding-schema?
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2076
-
|
Re:Powerplate voor spiergroei?
wo 22-dec-10 12:09
( permalink)
Ik kan mij er helemaal niks bij voorstellen, ik ken het niet, dus ik kan er niet over oordelen.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11216
- Scores: 580
-
Reward points
:
2058
-
|
wo 22-dec-10 12:44
( permalink)
Nee. Mijn sportschool heeft er geen. Maar mijn vorige wel, en toen wou ik er ook niet op. Sowieso las ik wat artikelen die spiergroei met de powerplate redelijk omverschoffelden.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
kalajengkin
-
Total Posts
:
8825
- Scores: 56
-
Reward points
:
1332
-
|
wo 22-dec-10 12:51
( permalink)
Als je bijna geen spieren hebt zal het wel werken, verder kan je er hooguit je spieruithoudingsvermogen mee trainen. En na de training kan het lekker zijn, om even op uit te "trillen".
Kala is en blijft een eigenaardig ding
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2076
-
|
wo 22-dec-10 12:52
( permalink)
pfffffff ik reageer maar even niet denk ik
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
kalajengkin
-
Total Posts
:
8825
- Scores: 56
-
Reward points
:
1332
-
|
wo 22-dec-10 12:53
( permalink)
Daarom staat het ook tussen ""-tjes
Kala is en blijft een eigenaardig ding
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
- Scores: 17
-
Reward points
:
1078
-
|
wo 22-dec-10 13:00
( permalink)
Bij ons staan 2 grote powerplates maar eigenlijk ga ik er nooit op. Ik weet echt niet wat de meerwaarde ervan zou moeten zijn, eigenlijk.
|
|
|
|
Lucifer
-
Total Posts
:
33
- Scores: 3
-
Reward points
:
35
-
|
wo 22-dec-10 14:43
( permalink)
Op verzoek van NOC*NSF is er een literatuurstudie gedaan door professor Hollander (krachttrainingsdeskundige aan de Vrije Universiteit): Vibratietraining. Een op literatuur gebaseerd advies op verzoek van NOC*NSF over het nut van vibratietraining in 1999. M.a.w. hij onderzocht dus of de claims die fabrikanten aanhaalden ook terug te vinden waren in de studies die diezelfde fabrikanten noemden. De conclusie van professor Hollander was heel duidelijk: Van “een gerichte training van spieren is geen sprake” en geen enkel onderzoek stelde duidelijk dat er een prestatieverhogend effect van “vibratietraining op de hormoonhuishouding” uitging. Met andere woorden, geen verhoging van spieropbouwende hormonen als testosteron of groeihormoon, een claim die wel door de verschillende fabrikanten wordt gedaan. Vervolgens heeft Hollander het NOC*NSF het advies gegeven om gedegen onderzoek te doen. Dat heeft dr. Ruiter gedaan, eveneens tienkamper met veel verstand van krachttraining, de volgende uitkomst is gepubliceerd in "Geneeskunde en sport" : De Ruiter onderzocht of elf weken Whole Body Vibration-training de spieren van de bovenbenen sterker maakt en de maximale spronghoogte laat toenemen. Tien proefpersonen trainden drie keer per week. Ze stonden per training vijf tot acht keer één minuut op een Galileo 2000-trilplaat. Tien controlepersonen volgden hetzelfde programma, maar stonden in identieke houding naast de trilplaat. Toen de proef was afgelopen, bleek dat de trilplaat geen effect had gehad.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30869
- Scores: 616
-
Reward points
:
2070
-
|
wo 22-dec-10 20:04
( permalink)
Ik heb op het ABN AMRO tennistournooi een keer in de VIP-ruimte een half uur op een verkoper van trilplaten in staan praten. Hij zei dat het maximaal effect biedt omdat meer spiervezels aantoonbaar tegelijk aanspannen. Ik heb teruggesmeten met kreten als ROM en soorten contractie en wat fysiologische processen maar we kwamen er samen niet uit In het verleden heb ik hem wel eens gebruikt na een benentraining om wat te trillen, zogenaamd voor de doorbloeding. Van tien minuten wandelen op de loopband ervaar ik meer doorbloeding dan door de trilplaat. Voor mij voegt het dus niets toe behalve een hoop herrie in de gym.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2076
-
|
wo 22-dec-10 20:06
( permalink)
|
|
|
|
Lucifer
-
Total Posts
:
33
-
Reward points
:
35
-
|
wo 22-dec-10 22:15
( permalink)
sis Ik heb op het ABN AMRO tennistournooi een keer in de VIP-ruimte een half uur op een verkoper van trilplaten in staan praten. Hij zei dat het maximaal effect biedt omdat meer spiervezels aantoonbaar tegelijk aanspannen. Dit zei prof Hollander hierover : "Verder vergelijken de willekeurige spiercontracties– zeg maar: u tilt doelbewust een gewicht van de grond – met de reflexmatige opgewekte onwillekeurige spiercontractie door vibratie. Die twee contracties zijn niet vergelijkbaar. Bij het tillen van een halter is een groter deel van het zenuwstelsel actief dan bij een door vibratie opgewekte spierreflex." Dus ook ik ga liever tillen dan trillen
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30869
- Scores: 616
-
Reward points
:
2070
-
|
wo 22-dec-10 22:42
( permalink)
Ja precies, het zijn gewoon 2 verschillende systemen. Maar dat gaat er bij verkopers niet in. Volgende keer gooi ik prof Hollander als extra argument in de strijd. @ spinningrom: en, ga je aan de tril of toch maar niet?
|
|
|
|
spinningrom
-
Total Posts
:
253
- Scores: 1
-
Reward points
:
670
-
|
do 23-dec-10 10:50
( permalink)
naaah, na dit allemaal gelezen te hebben, duik ik gewoon terug in het ijzer, denk ik
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1819
-
|
do 23-dec-10 14:36
( permalink)
@ Lucifer : is dat onderzoek wat je citeert, het laatste wat je gevonden hebt? Juist gisteren beweerde een instructeur nog dat recenter onderzoek heeft aangetoond dat het wel degelijk wat zou 'doen' mbt uithoudingsvermogen. Stond hij uit zijn nek te kletsen of had hij gelijk?
|
|
|
|
Lucifer
-
Total Posts
:
33
-
Reward points
:
35
-
|
do 23-dec-10 15:17
( permalink)
Dit was het laatste en meest recente onderzoek dat ik kon vinden. Dus of hij uit z'n nek lult weet ik niet. Maar dit is wat ik denk: 1. Instructeurs worden gevoed door de fabrikanten (en verkopers van...) 2. Hoe definieert die instructeur uithoudingsvermogen ? 3. Als iemand zegt "dat het wat zou doen" klinkt mij als "gerede twijfel" en vooral erg vaag. Mbt het 3e punt : "Als je iemand niet kunt overtuigen, zaai dan twijfel !" En ik zou als ik jou was doorvragen en vragen of hij een bron heeft. Dan zou het onderzoek te vinden moeten zijn. #durftevragen
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
do 23-dec-10 15:46
( permalink)
ik wil iedereen uitdagen die zegt dat zo'n trilplaatmachine niet helpt wedden van wel! ketting er omheen gooien en door de gym slepen, krijg je echt sterkere benen van!
|
|
|
|
Lucifer
-
Total Posts
:
33
-
Reward points
:
35
-
|
do 23-dec-10 16:02
( permalink)
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1819
-
|
do 23-dec-10 17:17
( permalink)
Megadank voor het doorzoeken! Niet dat ik normaal niet doorvraag, maar was al laat voor een training en wou dus niet nog eens 10 minuten kwijt raken. In mijn huidige sportschool staat de trilplaat in de ruimte, waar ik altijd op de comfortabele dikke mat opwarmoefeningen doe, dus hij kwam naar me toe om zonodig instructies te geven. Toen vroeg ik dus of er nog recent onderzoek was waaruit bleek dat ze nut hadden.. dit omdat ik ze tot dusver muv bij de introductie ervan rond 2000 of zo, links heb laten liggen en hij kwam met het argument van dat je uithoudingsvermogen kon trainen. O ja en je zou er spieren mee kunnen trainen die je anders niet 'raakt'. Welke dat precies waren zou hij me uitleggen als ik meer tijd over had.
|
|
|
|
Xtreme
-
Total Posts
:
381
- Scores: 30
-
Reward points