REPLY OR DIE
Author Message
Stan

• Total Posts : 15294
  • Scores: 13
  • Reward points : 732
  • Status: offline
REPLY OR DIE za 26-sep-09 15:44 (permalink)
0
Hey!

Omdat ik het nogal druk heb op m'n werk, en vanaf volgende week ook elke dinsdagavond op cursus moet van m'n werk, heb ik m'n hele schema moeten aanpassen.

maandag: 2uKT
dinsdag:cursus
woensdag: 1uKT
donderdag: judo
vrijdag: +2u KT
zaterdag: judo
zondag: no nada

Minder judo dus, meer recuperatie, meer KT, meer opties om ook wat circuit achtige toestanden in KT te steken (want m'n conditie zuigt momenteel serieus)

ipv met aantal setjes te werken als bepalende factor heb ik besloten om eens met tijd te spelen. Dit omdat ik vaak merk dat je soms langer doet over bepaalde oefeningen, waardoor je tijd tekort (of energie) komt naar het einde van de training toe.

Voor maandag en vrijdag heb ik het min of meer 'voor elkaar' kwa planning.

planning is:

maandag:
30 min OL clean and jerk
60 min LB squat en deadlift, setjes van 5 of 3 (adv AGVT opbouw)
30 min UB smal BP en chins, zakkende setjes 10 -8 - 6- 4 - 2 - 2 -2 - ... (beetje 'southwood' achtig)

woensdag:
????

Vrijdag:
30 min OL snatch
60 min UB BP, Row en Millitary setjes van 5 of 3 (adv AGVT opbouw)
30 min LB front squat, SLDL zakkende setjes 10 -8 - 6- 4 - 2 - 2 -2 - ... (beetje 'southwood' achtig)
bijoefeningen: armen/schouders/buik (anders gezegd: het deel van de training dat bij de meeste 'fitnessers' 99% van de trainingstijd uitmaakt)

Woensdag ben ik er nog niet echt uit. enkel 1 armige en 1 benige oefeningen, of een compleet andere circuit-achtige workout (in de geest van: http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/four_challenges_to_light_your_fire en dan ook setjes van 100 reps, of 3 minuten aan een stuk dezelfde oefening, of ....)

ideeën/aanmerkingen/tips?? is het een goed idee om met tijd te werken, wordt dat eigenlijk nog gedaan?

EDIT: foutjes weggewerkt, schema duidelijker uitgewerkt
<message edited by Stan on za 26-sep-09 17:56>

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

Stan

RE: nieuw schema, tips, ideeën? za 26-sep-09 16:10 (permalink)

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

Marcus

• Total Posts : 6808
      • Scores: 354
      • Reward points : 1857
      • Status: online
      RE: nieuw schema, tips, ideeën? za 26-sep-09 18:20 (permalink)
      0
      ziet er leuk uit.
      detail: zelf zou ik liever chin/millitary press en row/bench combineren in 1 training omdat ik indien mogelijk antagonisten gepaard setjes doe (setje push, setje pull, setje push, setje pull,...) en die combi's  puurdere antagonisten zijn.
      Persoonlijk vind ik een tijd voor een heel trainingsblok wel erg vrijblijvend (zou de neiging hebben om te lummelen denk ik versus wanneer ik weet dat ik een bepaalde hoeveelheid arbeid gedaan moet hebben en zelf verantwoordelijk ben voor hoe lang ik daarover doe), maar voor jou werkt het misschien wel.
      Enige manieren om op tijd die ik ken zijn: vaste tijd per set of vaste hoeveelheid arbeid (reps x %1RM) in zo kort mogelijke tijd proberen af te werken (escalating density). Die manieren werken wat minder dat lummelen in de hand (althans bij mij).
      Dat van die woensdag met een heel ander soort training vind ik wel een leuk/goed idee.
      Je kan ook elke woensdag ander thema doen, hoef je niet te kiezen super blij
      Dus ene keer circuitje, andere keer bodyweight oefeningen, dan weer unilaterale oefeningen, dan weer strongman dingen, dan weer achterlijk hoge reps enz.
      Nowhere to go, nothing to do, no one to be 

kalajengkin

• Total Posts : 8825
        • Scores: 56
        • Reward points : 1332
        RE: nieuw schema, tips, ideeën? za 26-sep-09 20:46 (permalink)
        0
        Ik zal hier toch maar even iets neerknallen, want ik wil nog niet dood maf!
        Verder kan ik alleen maar zeggen dat het er indrukwekkend uitziet, maar daar heb je niet veel aan.
        Kala is en blijft een eigenaardig ding 

miemie

• Total Posts : 7861
          • Scores: 74
          • Reward points : 1635
          RE: nieuw schema, tips, ideeën? zo 27-sep-09 09:35 (permalink)
          0
          super blij ik was van hetzelfde gedacht Kala knipoog

Maarre,wat Marcus zegt klinkt wel goed natuurlijk,daar heb je dan weer wel iets aan.blij

"Het leven is een klim,maar het uitzicht is prachtig"

twirre

• Total Posts : 1661
            • Scores: 32
            • Reward points : 737
            RE: nieuw schema, tips, ideeën? zo 27-sep-09 14:23 (permalink)
            0
            Eh ja dood wil ik ook niet en zeker niet  door een KO van Stan..die helemaal vanuit Belgie naar Friesland gaat komen om mij naar de andere wereld helpen huh?! verbaasd
            Dus vandaar mijn Reply maf!super blij

Maar goed, ziet er pittig uit..is 2 uur KT niet wat veel?

Stan

RE: nieuw schema, tips, ideeën? ma 28-sep-09 14:25 (permalink)
              0
              Bedankt voor de tips marcus!

Het is inderdaad een goed idee om millitary en chins te combineren, is iets voor de 30 minuten dag, om bij de smalle bp dan te doen (deze spaart toch al meer de schouders). Zal ik ff aanpassen!

Woensdag een compleet vrije experimentele dag maken lijkt mij ook het beste, kan ik mij eens goed uitleven!

2 u is minder lang dan 3 uur, en véél minder lang dan 24u, valt goed mee dus!

tiomio123

• Total Posts : 3552
                • Scores: 25
                • Reward points : 1311
                RE: nieuw schema, tips, ideeën? ma 28-sep-09 17:27 (permalink)
                0
                Ik vraag me dan alleen af hoeveel intensiteit je op elke oefening gebruikt. 30 min. oly oefeningen zegt me eigenlijk nog niks.. Plannen in de tijd zorgt er vaak voor dat je tevaak te zwaar gaat op oefeningen.. Kan je er niet een overzicht van geven?
                Woensdag 20 reppers, puur op uithouding en voor beter herstel? Ik zou het niet weten als je op de andere dagen al zoveel volume maakt.
                23 jaar
                1,76
                92kg.
                BP: 155 (7x140) 
                SQ: 2x215 
                DL: 270

Stan

RE: nieuw schema, tips, ideeën? di 29-sep-09 15:25 (permalink)
                  0
                  Tiomo,

Bedankt voor het antwoord!

Dat hoeft niet per se een sick volume te zijn woensdag, kan ook een dag met eenbenige of 'speciale' oefeningen zijn (swings, turkish get ups, etc.). Want idd, dat volume op een maandag is toch niet te onderschatten...

intensiteit tijdens die OL is eigenlijk gewoon meedraaien met de rest, meestal zijn we met 2 - 3 voor een bar, dan doe ik gewoon mee met m'n eigen gewichten. Gisteren setjes van 3 gedaan, opbouwend, en gewoon een half uur. Ga niet altijd maximaal, doe soms 3 tjes, soms doubles, soms opbouwen naar singles, afhankelijk hoe ik me voel.

Tijdens dat uur is het streefdoel trouwens wel tien setjes, maar ik word niet depressief als ik zoals gisteren maar 8 setjes van elk heb gedaan. 8 setjes sq en 8 setjes DL snijden er wel serieus in moet ik zeggen. Geeft wel wat vrijheid richting sets en reps, alleen het gewicht per reps wil ik volgens AGVT opbouwen. aantal setjes moet ik zelf maar zien, bedoeling si wel dat ik elke week sterker word!

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                    • No New Messages
                    • Hot Topic w/ New Messages
                    • Hot Topic w/o New Messages
                    • Locked w/ New Messages
                    • Locked w/o New Messages
                    • Read Message