Ramadan / cutfase

Author
minimoe
Feather Weight
2015/05/02 22:01:58 (permalink)
0

Ramadan / cutfase

Hallo allemaal,
 
Sinds Oktober ben ik begonnen met bulken en de Ramadan komt er alweer aan volgende maand dus ik dacht een goed moment misschien om te gaan cutten.
 
Ik wil dus 1 Juni beginnen met mijn cutfase. Met de ramadan zal ik sowieso ook veel spier gaan verliezen denk ik maar ik twijfel heel erg over hoe ik moet gaan trainen (schema)
 
Iemand tips? schemavoorbeelden? Hoe zwaar? Hoeveel herhalingen?
 
Ik heb geen idee wat ik moet, want heb dan natuurlijk niet zoveel kracht als normaal.
 
Alvast bedankt voor het meedenken!
#1

2 Replies Related Threads

    sis
    NO Sissy !!
    Re: Ramadan / cutfase 2015/05/02 23:19:20 (permalink)
    0
    Als je denkt dat je weinig kracht hebt, zou ik korte zware series doen. Want dan zit je in je anaerobe systeem en dan hoeft je lichaam niet heel veel moeite te doen om aan brandstof te komen. Tweede reden is dat je met langdurige inspanning waarschijnlijk meer zweet en je vocht nog niet mag aanvullen, dan gaat je prestatievermogen al snel achteruit. Niet alleen je spieren maar ook je concentratie, denkvermogen etc. Op de momenten dat je wel mag eten, zou ik dan zeker voldoende eiwitten en goede vetten nemen om spierverlies te minimaliseren. 
     
    Zelf train ik overigens regelmatig nuchter en dan lever ik geen kracht in. 
    #2
    Marcus
    Natural born chiller
    Re: Ramadan / cutfase 2015/05/06 14:20:46 (permalink)
    0
    Ramadan lijkt op een dieet aanpak die IF (=intermittent fasting) heet (met google kun je hoop info vinden over hoe dit met trainen te combineren en ook op dit forum is het besproken). Een belangrijk verschil is dat het lastiger te combineren is met een normaal dag nacht ritme.
    Ideaal zou ik bij IF in een window van 8 uur al mijn maaltijden inpassen die je normaal gesproken overdag uit zou smeren over een uur of 12 en ook ergens in dat window mijn training doen. Zoals Ramadan dit jaar valt is dat ergens tussen 22 en 5 uur eten en trainen, wat niet heel praktisch is tenzij je 24 uur toegang hebt tot training apparatuur en je dag/nacht ritme omgooit.
    #3
    Jump to:
    © 2017 APG vNext Commercial Version 5.0