Red Harold van faillisement!

Author
Helen
Lekker Lang en Lang Lekker
2015/02/13 17:05:23 (permalink)
5 (1)

Red Harold van faillisement!

Tja... moet ik het nu wel of niet doen?

Vele wegen zijn al bewandeld.. heel veel tranen gevloeid.. kilo's en haren kwijt..

Ik geloof dat Harold hier ergens op het forum al een klein beetje uit de doeken heeft gedaan wat er momenteel (en al 2,5 jaar lang) in zijn leven gaande is..

Opgelicht door zijn beste vriend en zakenpartner, accountant, zijn eigen vrouw..

De grond sloeg onder zijn voeten weg toen hij erachter kwam, maar Harold is Harold niet en heeft meteen zijn verantwoording genomen en zijn schouders eronder gezet.

Inmiddels ruim twee jaar verder en vele papierwerk, rechtzaken, adviseurs ed verder is het zo dat de Gemeente het BBZ krediet heeft afgewezen en er a.s dinsdag een rechtzaak dient voor faillisement.

Het faillisement kan nog op één manier afgewend worden. Als er voor dinsdag 1400 euro aan de crediteur geschonken wordt komt er geen rechtzaak en is Harold gered. Let wel een eis van de Gemeente, Harold Lam mag dit (en kan dit ook helaas niet) niet uit eigen zak betalen.

Natuurlijk zijn ze bezig met een bezwaar tegen het negatieve advies naar de Gemeente en hopen toch het BBZ krediet te "krijgen" maar dat gaat allemaal veel te lang duren, eerst moet het faillisement voorkomen worden.

Dagen zijn we al aan het rondbellen of er iemand is die helpen wil/kan en tot nu toe zonder resultaat,
vandaar dan ook een poging van mijn kant hier op dit voor Harold zo vertrouwde forum.

Is er hier iemand die Harold voor a.s. dinsdag helpen wil/kan?

Graag in een pm naar mij of Harold als je dat liever hebt wanneer je helpen kan...

En anders heeeeeeeeeeeeeel graag een hart onder de riem voor Harold.. hij heeft het nodig!

8 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    Re: Red Harold van faillisement! 2015/02/13 17:48:05 (permalink)
    +1 (1)
    Het is vrij kort dag, maar ik zie wel eens crowdfunding initiatieven zoals deze: http://geefgezondheid.nu/projecten daar leggen ook andere mensen geld neer om een ander te helpen. 

Ik hoop hoe dan ook dat het gaat lukken en vind het echt naar dat er zoveel ellende gepaard gaat met het hele gebeuren. Zijn nieuwe initiatief had hij inderdaad al een beetje uit de doeken gedaan in Marcus zijn hervoorsteltopic. Heftig allemaal hoor. Ook voor jou. 
    Marcus
    Natural born chiller
    Re: Red Harold van faillisement! 2015/02/13 21:28:34 (permalink)
    +1 (1)
    Sprekend voor mezelf:
    - kan geen 1400 doneren
    - zou het zonde vinden om geld over te maken aan 1 of andere crediteur waar ik niks mee heb als daarmee nog steeds niet de 1400 gehaald wordt

Dus om er een vorm aan te geven:
    Is het een idee om toezeggingen te inventariseren (via PM of via deze thread) en publiek (in deze thread) bij te houden hoeveel er qua toezeggingen is opgehaald (eigenlijk net zo als bij de crowdfunding link van sis).
    En pas bij bereiken 1400 euro degene die toegezegd hebben over te laten maken.
    Helen
    Re: Red Harold van faillisement! 2015/02/14 00:38:43 (permalink)
    +1 (1)
    Lieve Sis en Marcus..

Dank voor jullie steun en meedenken.
    Het valt inderdaad allemaal niet mee maar je
    moet wel en we gaan gewoon door!

Inmiddels hebben we 550 bij elkaar en hopen
    dat we de 1400 bij elkaar krijgen.

Marcus opperde "de stand" bij te houden en bij behalen van 1400
    pas tot betalen over te gaan.. uiteraard ga ik
    hier in mee.

Sowieso vind ik het al heel wat met "de billen bloot te gaan"
    En dan voornamelijk voor Harold.

Het doel blijft het faillisement voorkomen en dan is deze
    manier een faire..

Dus... de stand is nu 550..
    nog 850 te gaan..

Ik hoop dat ik me een beetje juist verwoord
    heb, ik ben op en zoek t bedje op..
    Helen
    Re: Red Harold van faillisement! 2015/02/14 18:27:32 (permalink)
    +1 (1)
    Ik kan bijna niet onder woorden brengen hoe blij ik ben!

Maar vanmiddag is er iemand geweest die 1400 heeft gestort!

Ontzettend dankbaar zijn we hem en dankzij hem kunnen we gelukkig door!

De strijd is nog niet gestreden maar de "hete adem" is even uit de nek!

En Marcus... jij hebt pm..
    sis
    NO Sissy !!
    Re: Red Harold van faillisement! 2015/02/14 22:13:24 (permalink)
    +1 (1)
    Geweldig, op naar de volgende stap! 
    Marcus
    Natural born chiller
    Re: Red Harold van faillisement! 2015/02/15 12:41:34 (permalink)
    +1 (1)
    Ben blij voor jullie! Je hoeft gelukkig niet tot dinsdag in stress te zitten nu!
    Harold
    Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
    Re: Red Harold van faillisement! 2015/02/16 21:04:05 (permalink)
    +1 (1)
    Pfffffff, was een close call weer en zo red ik het al 21/2 jaar, verdomde paritas van het crediteurenakkoord zou mij nu bijna nekken, maar goed weer een kleine veldslag gewonnen. Die verdomme kut gemeente moet mij gewoon die bbz betalen, maar ik zag het al lang aankomen, ik wist al dat ze het niet gingen doen. Al heb ik ruimschoots aan alle voorwaarden voldaan, wist ik dat er wel weer aanvullende voorwaarden zouden komen. Maar goed de gemeente word aangepakt en ik ga het allemaal wel winnen, maar vraag niet hoe en zo lang ik het crediteurenakkoord niet is betaald, loop ik iedere keer weer het risico dat er een schuldeiser naar de rechtbank stapt en let wel al ben ik door de vennootschap verantwoordelijk voor die ellende, ik heb niks verkeerds gedaan, behalve dan de verkeerde mensen vertrouwd en straks gaan wij echt wel procedures starten om op te halen wat mij rechtens toekomt, maar ik zal toch eerst het vege lijf moeten redden.

Lieve actie weer van Helen en zonder haar had ik het waarschijnlijk al lang opgegeven, zonder haar geloof, steun en vertrouwen in mij had ik het al lang opgegeven. De afgelopen 21/2 jaar heb ik gemerkt dat nederland geen land van vechters is maar van ja knikkers en ambtenaren die zich verschuilen achter de regeltjes en mensen die vechten schrikt ze af, mensen met de problemen die ik heb worden gemeden als de pest en steeds proberen ze met vieze spelletjes mij er onder te krijgen, ze zijn echter zo hautain en arrogant met hun denkwijze en spelletjes dat ze niet verwachten dat ik het allemaal aan zie komen en zo ben ik ze steeds een slag voor. Wat wij nu uitgehaald hebben is ook weer een truc die ik zelf heb bedacht, de zoveelste, helemaal zuiver is het niet, maar als ik weer een advocaat kan laten vloeken en ik mijn vege lijf weer voor een paar weken heb veilig gesteld zou ik zeggen missie geslaagd en morgen krijgt de gemeente Renkum een leuke brief, die hoopte er op dat ik failliet verklaard zou worden en weer een lastpak minder en dan had ik op hangende pootjes naar de sociale dienst gemoeten. Al had ik dat nooooit gedaan want ook dan had ik wel weer iets gevonden.

Helen weet niet alles en i.v.m. de paritas heb ik mijn mond maar gehouden, maar het grootste deel heb ik zelf betaald gelukkig, kwam wel iets tekort en ik waardeer de actie van Helen weer zo, want dankzij haar had ik binnen 2 uur € 500 extra die ik niet nodig bleek te hebben, maar toch.

Lieve Helen, Sis en Marcus, bedankt voor jullie hulp en het mee denken en Marcus ik heb jou pm gelezen aan Helen, kerel, dat was een flinke brok in de strot, ik bedoel pffffff, toch geven is zo'n nobel gebaar dan. Top!

Volgende week, weer 2 rechtszaken, een om des keizers baard, maar deze rechter verveeld zich denk ik en kan niks meer uitrichten dat is al een gewonnen strijd en de ander is een gang naar de voorzieningsrechter en proberen die te overtuigen dat de gemeente Renkum niet goed bezig is geweest in de hoop dat de voorzieningsrechter de portemonnee trekt en dan zijn mijn zorgen over want dan is het akkoord in elk geval betaald, zou ik achteraf ongelijk krijgen dan zijn in elk geval de schuldeisers betaald en moet ik hooguit dat wat de rechter heeft bepaald terug betalen, maar ja af ik het nou aan Jantje of aan Pietje terug moet betalen. Ik zeg dikke lul 3 bier. Dan heb ik dat gehijg van die schuldeisers niet meer in mijn nek. Lang leve het polderen. Mijn advocaat verbaasd zich iedere keer weer hoe ik het tij steeds weer weet te keren, het is een goeie gast, een beetje blue nog en heeft soms wat aansporing nodig om in een bepaalde richting mee te denken, maar dan boem en in de rechtbank is het een leeuw. Heel bijzonder, zal wel zijn omdat hij ook in leiden heeft gestudeerd ( he Marcus super blij)

Ik zeg" ende dispereert niet

luctor et emergo

"Dank jullie allen

Kusje!!

Marathonman
    Heavy Weight
    Re: Red Harold van faillisement! 2015/02/23 23:50:04 (permalink)
    0
    Wat jammer dat ik het nu pas lees... Anders had ik het ff gestort bro!!
    Laat me volgende keer iets weten, beloofd?
    Jump to:
    © 2017 APG vNext Commercial Version 5.0