Mischien komt dit om dat ik altijd met een groot volume train waardoor je tijdens de traing je spieren wel goed gaat voelen ?
Uit wat je hier zegt en ook in andere topics denk ik inderdaad dat je een beetje vastgeroest bent in het high volume gebeuren:
- je zegt dat je niks voelt van laag volume
- je krachtstats zijn in relatie tot je lichaamsgewicht niet zo hoog IMO.
- je gelooft niet in 1 set to failure
Nu is er niks mis met high volume, maar IMO moet je ook afwisselen met lager volume en hogere intensiteit/intensiviteit.
Op die manier genereer je een nieuwe trainingsprikkel waar je lichaam nog niet op aangepast is en na zo'n hogere intensiteit/intensiviteit fase ben je waarschijnlijk weer gevoeliger voor high volume, waar je nu waarschijnlijk erg goed op aangepast bent.
Dat je niks voelt van laag volume komt denk ik omdat je weer moet wennen aan knallen op een laag volume.
Wat betreft rugtraining doe ik niks speciaals. Ik paar altijd een rug oefening met een press oefening in hetzelfde vlak en die voer ik antagonisten gepaired uit (dus setje pull, setje press, setje pull, setje press enz.)
Doe 1 rugoefening per full-body training, maar daar staat tegenover dat ik zo'n 3x/week full-body training doe. Dus qua upper body push/pull iets als:
training 1 bench
row
training 2 push press
chin
training 3 dips
hang clean
persoonlijk zie ik niet zo het nut in van anatomisch bijna identiek oefeningen doen in 1 training, zoals ik bij jou zie:
chin & lat pulldown
bent-over row & dumbell row