PeterE
-
Total Posts
:
1404
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Rugzak - pijn overal!
wo 19-dec-07 14:14
( permalink)
Gisteravond kon mijn vrouw een uur gaan wandelen. Ik mee, ik moest nog wat kcals kwijt wegens een stuk taart, maar een uur wandelen vond ik te weinig. Dus ik heb een rugzak volgegooid met 15 Kg boeken. Zo krijg ik er toch nog zo'n 550 kcals mee weg! Onderweg kreeg ik al wat protest van knieƫn, enkels, rug en schouders. Ik heb het natuurlijk gewoon uitgelopen maar vandaag... spierpijn in mijn benen, rug en schouders, en ik had nog spierpijn in de rest van het sinds maanden weer eens aan de KT apparaten hangen. Misschen vandaag maar eens een dagje rust nemen....
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1819
-
|
RE: Rugzak - pijn overal!
wo 19-dec-07 14:31
( permalink)
Ongewone lichaamsbeweging geeft altijd sneller spierpijn. Een rugzak met extra gewicht op de rug is vaak een veel zwaardere belasting dan bijv het zelf 15kg zwaarder zijn omdat de gewichtsverdeling anders is. Rugzakwandelen of zelfs maar enkelgewichten gebruiken op de loopband is ook een andere optie. Of je kan dumbbells in de rugzak doen als jouw sportschool geen chinning/dipping belt heeft en je wilt optrekken met extra gewicht.
|
|
|
|
violette
-
Total Posts
:
5332
- Scores: 6
-
Reward points
:
665
-
|
wo 19-dec-07 16:41
( permalink)
Oei, 15kg is ook best veel  Sterkte met de spierpijn!
*** Je komt nooit op je bestemming aan als je alleen maar op zonnige dagen reist. ***
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30869
- Scores: 616
-
Reward points
:
2070
-
|
wo 19-dec-07 19:16
( permalink)
Jahaa... je denkt dat je getraind bent, maar ondertussen.. Het lijkt mij niet zo'n geweldige manier van trainen, omdat je lichaam moeite moet doen om de boel in balans te houden en ineens extra druk op wervels en gewrichten.
|
|
|
|
LeonCame
-
Total Posts
:
705
-
Reward points
:
496
-
|
wo 19-dec-07 21:54
( permalink)
Let er op dat je de rugzak wel echt dicht tegen je lichaam aantrekt ! Heb zelf een half jaartje rondgelopen met een rugzak van zo'n 30 kilo, en de juiste afstelling helpt een hoop !
Uit het goud der korenharen, schiep god de trotse Hagenaren. Uit het restant kwamen de kneusjes van ons land
|
|
|
|
PeterE
-
Total Posts
:
1404
-
Reward points
:
0
-
|
wo 19-dec-07 23:35
( permalink)
ORIGINAL: sis Jahaa... je denkt dat je getraind bent, maar ondertussen.. Het lijkt mij niet zo'n geweldige manier van trainen, omdat je lichaam moeite moet doen om de boel in balans te houden en ineens extra druk op wervels en gewrichten. Klopt ik had minder moeten doen. Maar ik dacht aan de kcals, de formule is: aantal km maal gewicht = verbruik in kcals. Ik weeg 80, dus 5 Km is 400 kcal en ik had wel voor meer dan dat aan taart en nootjes extra gegeten. Vandaag kon ik helaas wegens spierpijnen niet trainen, dus vanavond heb ik de aardappels overgeslagen. Morgen weer KT.
|
|
|
|
PeterE
-
Total Posts
:
1404
-
Reward points
:
0
-
|
wo 19-dec-07 23:37
( permalink)
ORIGINAL: LeonCame Let er op dat je de rugzak wel echt dicht tegen je lichaam aantrekt ! Heb zelf een half jaartje rondgelopen met een rugzak van zo'n 30 kilo, en de juiste afstelling helpt een hoop ! 30 kilo, respekt! Mijn vrouw is ervaren langeafstandswandelaar en heeft de rugzak goedgekeurd en afgesteld, dus ik neem aan dat het goed is.
|
|
|
|