SBS6 zendt K-1 Finale uit 2 december
Door Tom van der Schilt, 18 november 2006
Goed nieuws voor vechtsportminnend Nederland. SBS6 heeft besloten om de komende K-1 World Grand Prix finale op 2 december op TV uit te zenden. Een regelrechte primeur, want sinds het begin van de K-1 in 1993 is er nog nooit een K-1 evenement op dezelfde dag door een Nederlandse TV-zender uitgezonden.
Golden Glory manager Bas Boon bevestigde het nieuws op verschillende vechtsportfora: 'Tja, zoiets houd je toch niet lang geheim. Ik ben hier ongeveer een maand mee bezig geweest en deze week heb ik de deal rondgemaakt. SBS6 wil dit voorzichtig gaan proberen, maar zal inderdaad op dezelfde dag het evenement gaan uitzenden (2 december laat in de avond). Als de kijkcijfers goed zijn, kunnen we alle K-1 MAX en World Grand Prix series gaan bewonderen op SBS6. Het zal binnenkort op teletekst te zien zijn en ook zullen er vooraankondigingen komen. Ik hoop dat we nu een nieuw tijdperk in gaan en dat de sport eindelijk de aandacht krijgt die het verdient.'
Voor de vechtsportfans is er eindelijk een langverwachte wens in vervulling gegaan. In de afgelopen jaren waren zij vooral afhankelijk van de beelden die met enkele weken vertraging op Eurosport worden uitgezonden. Daarnaast is het ontbreken van media-aandacht voor een sport die inmiddels zó populair is en waarin de Nederlanders al sinds het begin de competitie domineren, al jarenlang een doorn in het oog.
bron hehe eindelijk geen genuezel meer met usentit en spoilers en nog meer van dat gezeur. hoop alleen dat ze een beetje fatsoenlijk commentaar hebben geregeld! dat laat nog al eens te wensen over bij sbs
(ik weet dat er een vechtsport agenda is maar dit is dusdanig goed nieuws dat wilde ik even in het algemeen kwijt
)
Velen zouden er bij gebaat zijn om meer energie te steken in keihard trainen en minder in eindeloze discussies over welk schema optimaal is.
Want zelfs op de meest "perfecte routine" kan je trainen als een slappe vaatdoek.
- the locust