Hallo allemaal. Sommigen van jullie zullen mij misschien nog herinneren. Ik ben iets van 1,5 a 2 jaar geleden een tijdje semi-actief geweest hier. Waarom stopte dat dan?
Nou, als je zelf niet meer kan trainen ebt de interesse vanzelf toch ook een beetje weg, vandaar.
Maar nu 2 sportartsen, 2 fysiotrajecten, een MRI-scan en een schouderoperatie later kan ik weer gaan trainen. Wow.
Aangezien ik zo ongeveer sinds het begin van mijn blessure bij een sportschool achter de receptie werk (ironie jaja), en dus mijn abbo gratis heb, is er geen excuus om niet weer te beginnen. Niet dat ik dat sowieso niet wil hoor
Dus nu ben ik sinds 2 weken 3x per week aan het trainen. Ik doe voorzichtig, 3 a 4 sets van 10hh per oefening, met een opwarmset van ong 50% @ ong 12 hh.
Opwarmen is een paar minuutjes roeien. Roeien omdat dat ook mijn schouder wat los maakt itt fietsen ed.
Nu doe ik dus twee workouts. ABAB etc. Deze zijn als volgt:
A:
#Deadlift
#Chin-ups onderhands smal
#Legpress (laatste deel vanuit de bovenkant vd voet om de kuiten extra te belasten want die lopen achter)
#Dumbbell Fly's óf standing cable fly's, moet nog ff kijken welke het wordt
B
#Lunges
#B.O.R. maar die voelt niet zo lekker op de een of andere manier. Wordt denk ik Dumbbell BOR of misschien Supine Rows !? (op de smith, vond ik altijd erg leuk).
#Dumbbell press
#Een exorotatie oefening om mijn schouder goed in vorm te houden (deed veel exo bij fysio).
Dat was het. Ong 60-90 sec tussen sets. Doe het in 30-40 min en dan wegwezen.
Wat denken jullie ?
Groetjes !