***Schouder ontsteking?? --> Neem Glucosamine***
Change Page: < 1234567 | Showing page 7 of 7, messages 121 to 127 of 127
Author Message
Babybel

• Total Posts : 6
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
RE: ***Schouder ontsteking?? --&gt; Neem Glucosamine*** di 04-aug-09 13:48 (permalink)
0

ORIGINAL: Gert

Na een week is wel heel erg snel.....weet je zeker dat het alleen door die Arthro 5 is gekomen?

Ik zou niet weten hoe ik dat kan bewijzen.
Ik weet alleen dat ik sinds begin maart bursitis en peesontstekingen in beide knieën en in één schouder heb.
Heb zeker 7 weken ontstekingsremmers geslikt met nul resultaat.
Na één week Arthro 5 ben ik weer eens voorzichtig gaan lopen en het ging eindelijk weer eens goed.
Ook latereral raises kan ik weer doen en lunges.
Mijn rechterschouder blijft wel iets gevoelig maar is zeker niet meer ontstoken.
Mijn knieën voelen alleen nog wat gevoelig na lunges, die doe ik dus voorlopig nog maar één keer in de week.
Hardlopen 3 keer in de week, halfuurtje inmiddels, gaat heel goed!

@ Kris, waarom denk je dat Arthro 5 misschien teveel van het goede is?

Groet,

Babybel

K r i s

• Total Posts : 36
    RE: ***Schouder ontsteking?? --&gt; Neem Glucosamine*** di 04-aug-09 14:01 (permalink)
    0
    Misschien is 'teveel' het verkeerde woord. Het kan 'overdadig' zijn omdat mensen met bursitis vaak met alleen glucosamine heel goede resultaten behalen.  

Arthro-5 is dan een beetje een dure oplossing knipoog) . Maar het zou ook goed kunnen zijn dat er een extra ontstekingsremmende werking uitgaat van de extra ingredienten in Arthro-5 ten opzichte van alleen glucosamine.

Het meeste onderzoek naar de werking van die stoffen is echter gericht op artrose. Voor bursitis kan ik niets met zekerheid zeggen ja ja)

Babybel

• Total Posts : 6
      RE: ***Schouder ontsteking?? --&gt; Neem Glucosamine*** vr 07-aug-09 11:09 (permalink)
      0

ORIGINAL: K r i s

Misschien is 'teveel' het verkeerde woord. Het kan 'overdadig' zijn omdat mensen met bursitis vaak met alleen glucosamine heel goede resultaten behalen.  

Als mijn pot Arthro 5 op is,  kan ik dan zonder, of kan ik dan het beste aan de glucosamine? Zo ja, 6 capsules of is er een onderhoudsdosering?
      Bedankt alvast!

Babybel

K r i s

• Total Posts : 36
        RE: ***Schouder ontsteking?? --&gt; Neem Glucosamine*** vr 07-aug-09 11:21 (permalink)
        0
        De dosering van 6 capsules Arthro-5 is gebaseerd op het effect bij artrose. Voor slijmbeursontsteking kan ik er niet veel over zeggen. Je zou de dosering kunnen verlagen en kijken of het effect blijft. Je kan ook glucosamine proberen en kijken of je pijnvrij blijft.

Het komt ook voor dat wanneer je helemaal stopt de klachten lang wegblijven. Zeker als je verder goed voor jezelf zorgt (geen overbelasting, wel goede voeding).

De eerste persoon bij wie ik constateerde dat glucosamine werkt voor bursitis is, na een half jaar glucosamine gebruik, meerdere jaren klachtenvrij geweest.

M0|p

• Total Posts : 5068
          • Scores: 1
          • Reward points : 692
          RE: ***Schouder ontsteking?? --&gt; Neem Glucosamine*** wo 04-nov-09 20:55 (permalink)
          0
          Bij Kruidvat in België staat er glucosamine (1500gr) + choïndrine (750gr) voor 16€ per 60 tabs. Als ik het goed begrepen heb is zo 1 tab dan al voldoende per dag.
          Ik denk er namelijk aan om dit eventueel preventief te gebruiken voor men schouder. Krijg er namelijk nogal snel lichte ongemakken in en dan smeer ik wel eens zo'n gel waar dat ook glucosamine inzit en heb het gevoel dat het wel werkt.

Proud owner of a Bimmer with diesel-power

Stan

• Total Posts : 15294
            • Scores: 13
            • Reward points : 732
            RE: ***Schouder ontsteking?? --&gt; Neem Glucosamine*** do 05-nov-09 08:40 (permalink)
            0
            momenteel actie van de week, 2 kopen 1 gratis! Wordt verrekend als 33% kassakorting

(toevallig gelezen op het toilet)

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

M0|p

• Total Posts : 5068
              • Scores: 1
              • Reward points : 692
              RE: ***Schouder ontsteking?? --&gt; Neem Glucosamine*** ma 09-nov-09 20:59 (permalink)
              0
              Bij Kruidvat in België staat er glucosamine (1500mg) + choïndrine (500mg) voor 16€ per 60 tabs, heb me er eens een potje van gehaald. Wou er oorspronkelijk 3 nemen maar er waren er maar 2 meer en wil het eens proberen.

Op het potje staat 2 tabs per dag, maar als ik het goed begrepen heb is 1500mg glucosamine al de hoeveelheid voor een dag. Maar 500mg van het ander is te weinig?
              Als ik het echter preventief wil nemen is 1 tab per dag goed?

Trouwens dat spul smaakt echt niet verdrietig, had niet dadelijk water vast om door te spoelen vandaar.

Proud owner of a Bimmer with diesel-power

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
                Change Page: < 1234567 | Showing page 7 of 7, messages 121 to 127 of 127

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 3 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                • No New Messages
                • Hot Topic w/ New Messages
                • Hot Topic w/o New Messages
                • Locked w/ New Messages
                • Locked w/o New Messages
                • Read Message
                • Post New Thread