sis
-
Total Posts
:
30869
- Scores: 616
-
Reward points
:
2070
-
Status: offline
|
Ik heb inmiddels een Sigg fles, omdat ik geen kunststof flesjes wil gebruiken. Op de site van sigg staat dat er een coating in de binnenkant zit die tegen van alles en nog wat bestand is. Zuur, zoet, koud, warm etc. Maar wat ik me dan nog afvraag, lost zo'n coating dan niet op als het warmer wordt, iemand daar al eens mee bezig geweest?
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30869
-
Reward points
:
2070
-
|
Thank you.  Zonder coating krijg je aluminium binnen -> neurotoxine. Met coating kun je BPA binnenkrijgen met oestrogeeneffect en da's ook gerelateerd aan borstkanker. De ene plek hemelt Sigg op, de andere plek sabelt het neer. De coating zou veilig zijn beweert de producent maar ze willen de samenstelling niet vrijgeven. De EcoCare lijn zou BPA vrij zijn maar ik lees ook bronnen die zeggen dat alle flessen na 2008 dezelfde (BPA vrije) coating hebben die gebaseerd is op water. In een test uit 2001 wordt gezegd dat de coatings toen al BPA vrij waren. Dan weer een stukje van een consumente die in 2009 haar flessen om mocht ruilen van Sigg, deze had ze "enige jaren geleden" gekocht. Sigg gaf haar nieuwe flessen om de ongerustheid weg te nemen, Sigg ging niet in op de samenstelling van de coating. Kortom, ik ben er nog niet uit  maar heb op zich geen plotseling groot wantrouwen.
|
|
|
|
M0|p
-
Total Posts
:
5068
- Scores: 1
-
Reward points
:
692
-
|
Proud owner of a Bimmer with diesel-power
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30869
-
Reward points
:
2070
-
|
Misschien is RVS inderdaad een alternatief. Het merk Klean Kanteen werd via de linkjes van ErEf ook als goed bestempeld door mensen die geen Sigg meer wilden ivm de coating. Edit: haha, jij zit er bijna tegelijk Klean Kanteen bij te editen in je post
<message edited by sis on zo 16-jan-11 00:06>
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30869
-