|
Author |
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
Status: offline
|
nee.. dit is geen plek voor contactadvertenties singles.. het uitoefenen van maar 1 rep wie heeft deze ook in zijn programma? vandaag zag ik iemand deze toepassen op deadlifts hij begon met 180 kg .. trok 'm 1 x.. legde hem neer ging toen weer staan zonder gewicht.. daarna weer 180 kg trekken etc.. daarna deed ie dat met 220 en daarna met 250 kg.. Hij vertelde me dat 't zo beter is om je te concentreren op je houding. Wanneer je achter mekaar de reps uitvoert, dan wil je na een paar reps door vermoeidheid je rug niet meer hol houden, de stang te veel van je af laten komen etc.. En door singles te doen kan je je iedere keer weer concentreren op je houden. Het is ook zwaarder omdat je elke rep weer opnieuw moet trekken ipv dat je 't gewicht misschien net ff de grond laat raken of zelfs helemaal niet. Er is volgens mij ook iets te zeggen over 't neurofysische gedeelte.. maar dat weet ik zo gauw ff niet.
|
|
|
|
Unregistered
-
Total Posts
:
466
- Scores: 0
-
Reward points
:
521
-
|
Ik doe altijd singles op de deadlift, zodat het lichaam geen elastische energie opslaat bij de eccentrische contractie. Die elastische energie heb je ook niet bij je 1e reps, daarom is het niet aan te raden om het bij latere reps te doen. Dus ik trek Deadlifts altijd vanuit een dood punt.
Strength and honour Show RESPECT to each other!
|
|
|
|
the strongest
-
Total Posts
:
624
-
Reward points
:
384
-
|
het kan wel maar dan moeten wel eerst je je rug en beenspieren opgewarmd zijn
|
|
|
|
bikerbabe
-
Total Posts
:
155
-
Reward points
:
0
-
|
k heb 2 verschillende technieken: 1. deadlift, halter terug op de grond, opnieuw aanspannen, goede houding en opnieuw vertrekken, zeer goed dus als je techniek nog niet op punt is 2. deadlift, traag laten zakken, grond raken, opnieuw deadlift, dit is dus zonder stop en dit soms zelfs voor 8 reps, bedoeling is dus van de hele tijd onder spanning te staan, niet aangeraden aan beginners en zeker bij zwaardere reeksen gebeurt het dat techniek slechter wordt
23 jaar BW: 67.5kg squat: 175kg deadlift: 180kg bench: 80kg -Nobody's perfect but I'm pretty fucking close- Clawfinger
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30869
- Scores: 616
-
Reward points
:
2070
-
|
Klinkt interessant, ErEf. Met evt. licht opwarmen kom je al "in de beweging" en daarna die singles.. over een poosje eens proberen Hoeveel "sets" van 1 rep zou je dan moeten doen?
|
|
|
|
Sharkie
-
Total Posts
:
3710
-
Reward points
:
891
-
|
en moet je elke keer het gewicht verhogen, of kun je ook, nadat je opgewarmt bent, gewoon het gewicht nemen wat je normaal gebruikt in je 'werksetjes'?
Velen zouden er bij gebaat zijn om meer energie te steken in keihard trainen en minder in eindeloze discussies over welk schema optimaal is. Want zelfs op de meest "perfecte routine" kan je trainen als een slappe vaatdoek. - the locust
|
|
|
|
mister S
-
Total Posts
:
891
-
Reward points
:
1228
-
|
bij 1 herhaling, als je dan te makkelijk gewicht gebruikt lijkt het me niet al te nuttig, zelf ook steeds 1 herhaling en dan wat zwaarder, gewoon beginnen met bijvoorbeeld 100 dan 120 dan 140 etc etc groet
ik heb geen adhd...ben gwoon een beetje druk
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
het is echt beschamend dat ik niet op zijn naam kan komen van die man die ik dat dus zaterdag zag doen.. deed vaak mee aan sterktste man wedstrijden hier in Den Helder.. enfin.. Hij deed zo'n singles set ongeveer eerst 5 of 6 reps met een bepaald gewicht volgende set een rep minder met meer gewicht nog een set met weer een rep minder en meer gewicht en laatst set was eigenlijk 1 rep
|
|
|
|
Unregistered
-
Total Posts
:
466
-
Reward points
:
521
-
|
ORIGINAL: sis Klinkt interessant, ErEf. Met evt. licht opwarmen kom je al "in de beweging" en daarna die singles.. over een poosje eens proberen Hoeveel "sets" van 1 rep zou je dan moeten doen? Volgens Russische principes van Prilipin, is er een opitmaal vastgesteld waar de bar snelheid optimaal is tegenover het volume. Bij lifts boven de 90 % kom je dan tussen de 4 en 10 lifts, met 7 als gemiddelde optimaal
Strength and honour Show RESPECT to each other!
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
kwist niet dat russen principes hadden
|
|
|
|
Hulk
-
Total Posts
:
160
-
Reward points
:
0
-
|
ik ben er ook een voorstander van bij Deadlift vooral. Door steeds singles te maken kan je niet "smokkelen" door gebruik te maken van het moment en daardoor gaat je startkracht omhoog.. Bodybuilders daarin tegen hoeven het zeker niet te doen
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
hoeveel rust nam hij dan telkens tss de singles eref? En ging hij maximaal? Lijkt een beetje op max effort in wsb. Of bedoel je eerder dat hij gewoon de bar teruglegde, 10 sec wachtte, en dan weer een rep deed?
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
dat is al weer en tijdje terug .. hij nam in principe geen rust tussen de reps..wel ff mentaal focussen, goede houding aannemen en weer trekken, bovenin heel even vasthouden, dan gewicht terugleggen (kletteren bijna) overeind komen zonder gewicht... heel ff rechtop staan en dan de volgende rep het hele gewicht weer omhoog halen.
|
|
|
|
falcon
-
Total Posts
:
2898
-
Reward points
:
0
-
|
wel irritant als je dan telkens je straps aan moet leggen.. Ik bedoel, als ik de stang neerleg en dan eerst ff rust terwijl ik nog aan de stang 'vast' zit, dan voel ik geheid m'n rug al beginnen te branden! En ik kan me voorstellen dat dat minder is als je ff lekker rechtop kan staan. Of je moet het alleen bij een gewicht doen waarbij je die nog niet nodig hebt
Nothing shocks me. I'm a scientist.
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
ah ok bedankt Eref! Zo doe ik mijn setjes momenteel ook na tips van hier, en wat ik wel merkte Falcon is dat mijn grip ook telkens beter was omdat je even kan rusten, je handen nog eens extra stevig vastzetten, en dan weer omhoog kunt gaan waarbij je grip toch wat beter is! Anders glijdt de bar soms geleidelijk uit je handen, zonder dat je de kans hebt om ze nog eens 'goed' te zetten.
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
-
Reward points
:
909
-
|
Ik begin met opwarmen gewoon in hele setjes 60-80-100 en rond de 150 ga ik singles maken omdat ik anders mn rug krom ga trekken. Met singles kun je je beter concentreren op de volgende rep, en het belangrijkste denk ik, je kunt de spanning opnieuw op je lichaam zetten. Zonder singles gaat die spanning snel verloren en ga je bij zwaardere gewichten geheid je rug krom trekken. Althans zo heb ik het geleerd.
Beauty is skin deep. A tattoo goes all the way to the bone.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|