Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 32
|
Author |
Francois_1983
-
Total Posts
:
111
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
Spierkracht vs Spiermassa
zo 16-mrt-03 17:26
( permalink)
YoO, Hoe komt het dat sommige mensen niet zo gespierd zijn maar verdomd sterk en vice versa... Bijv. bij ons op de sportschool loopt een ectomorph rond. Ik schat dat hij zo'n 16/17 jaar is en 1.75 lang, maar die kan 90kg bankdrukken en dan zit iedereen hem aan te gapen van wtf
|
|
|
|
SizeMatters
-
Total Posts
:
234
-
Reward points
:
0
-
|
RE: Spierkracht vs Spiermassa
zo 16-mrt-03 17:31
( permalink)
|
|
|
|
DAMH
-
Total Posts
:
81
-
Reward points
:
0
-
|
zo 16-mrt-03 17:44
( permalink)
neah dat zie ik ook vaak, ik zie bv dat iemand met totaal geen armen makkelijk 90kg drukt en dat ik met toch dikkere armen met moeite 70kg omhoog krijg,, maartja ik ben dan ook niet zo gefocust op gewicht maar meer op de massa
|
|
|
|
Scighera
-
Total Posts
:
3726
-
Reward points
:
0
-
|
zo 16-mrt-03 17:45
( permalink)
ja en? mij staan ze ook weleens aan te gapen als ik 10x90kg Butterfly of met een halte van 65kg in m'n nek 2x20 Lunges doe. (helemaal leuk als je dan voor de ogen van die gasten even op de weegschaal gaat staan. Ik denk dat dat ook te maken heeft met de spierstructuur, dat kan nog wel eens per persoon verschillen
|
|
|
|
Mojave
-
Total Posts
:
139
-
Reward points
:
0
-
|
zo 16-mrt-03 18:23
( permalink)
Hehehehe, "apenspieren" noemde mijn vader dat: mijn broertje heeft ook dat ie beresterk is, maar graatmager. Een chimp kan je gruwelijk verminken met z'n kracht, maar dat is aan z'n armpjes niet af te zien. Bij mij is het net andersom: ballonbicepsen maar totaal ongevaarlijk  !
|
|
|
|
leed
-
Total Posts
:
107
-
Reward points
:
0
-
|
ma 17-mrt-03 10:28
( permalink)
mijn broertje is ook erg sterk en heeft ook dunne armen. Bij fitnes kijk ik ook wel eens uit mn ogen als ik z'n ectomorph ff met meer zie bank drukken als ik. Van die mensen die zonder touwen bergklimmen zijn ook niet ehct breed ofzo, maar wel SUPER sterk.
|
|
|
|
p-nut
-
Total Posts
:
107
-
Reward points
:
0
-
|
ma 17-mrt-03 11:08
( permalink)
ik sluit me bij leed aan !!
|
|
|
|
avg
-
Total Posts
:
375
- Scores: 1
-
Reward points
:
646
-
|
ma 17-mrt-03 12:16
( permalink)
Tjah zal wel met de kwaliteit van de spieren te maken hebben denk ik. Maar ja de hoeveelheid is belangrijker vind ik, anders zou ik wel gaan powerliften.
|
|
|
|
lex
-
Total Posts
:
337
-
Reward points
:
0
-
|
ma 17-mrt-03 15:15
( permalink)
Voor mij is het beide belangrijk,, want als je flink wat massa hebt en je bent eigenlijk niet zo sterk vind ik dat ook maar voor lul!! Iemand mee eens??
|
|
|
|
patrick
-
Total Posts
:
2811
- Scores: 7
-
Reward points
:
778
-
|
ma 17-mrt-03 15:23
( permalink)
Volgens mij heeft het gewoon te maken met het feit dat de ene persoon nou eenmaal meer fast-twitch spiercellen heeft dan de ander. En massa mag dan wel gerelateerd zijn aan kracht, maar dat maakt het nog niet een lineaire vergelijking. Powerlifters worden ook sterker zonder singnificante massa aan te zetten.
|
|
|
|
lex
-
Total Posts
:
337
-
Reward points
:
0
-
|
ma 17-mrt-03 15:26
( permalink)
Jah, patrick das zkr sommige powerlifters zijn echt niet breed maar hebben echt super kracht!! Maar dat ligt gewoon aan de manier hoe hun trainen!! Hun trainingsmethoden zijn heel anders als die van BB'ers!!
|
|
|
|
banini
-
Total Posts
:
19
-
Reward points
:
0
-
|
ma 17-mrt-03 16:13
( permalink)
Ik heb een kereltje van 16 NATUREL, 120 kg zien drukken, dan sta je pas te koekoeloeren.
|
|
|
|
vincent
-
Total Posts
:
114
-
Reward points
:
0
-
|
ma 17-mrt-03 18:26
( permalink)
op mijn 17de drukte ik ook 120 kg en was helemaal nog niet zo gespierd. ik trainde juist op kracht en snelheid voor mijn sport toen (karate) ik was ook net een aapje. Nog steeds ben ik nie super gespierd 78-80 kg bij 1,77m, maar druk nu ook 140kg als ik n goeie dag heb.
|
|
|
|
wateengedoe2
-
Total Posts
:
3846
-
Reward points
:
0
-
|
ma 17-mrt-03 20:43
( permalink)
Ik ben erg tenger gebouwd en ben voor een vrouw erg sterk. Ik eet nu op onderhoudsniveau, dus zwaarder word ik niet, en toch word ik steeds sterker. Voor deze zomer wil ik 100 kg kunnen deadliften (1RM) (nu 78 kg), believe me, zo'n gewicht met zo'n klein meisje (andersom kun je het haast niet meer noemen) ziet er zeker niet uit  Ik word in de sportschool ook raar aangekeken als ik push-press met 35 kg doe (N) Zal voor jullie allemaal niet zoveel voorstellen, maar voor een vrouw wordt het echt als zowat onmogelijk gezien en ook veel beginnende jongens zouden het niet kunnen.
|
|
|
|
Scighera
-
Total Posts
:
3726
-
Reward points
:
0
-
|
ma 17-mrt-03 20:50
( permalink)
quote: Oorspronkelijk geplaatst door: wateengedoe2 Ik ben erg tenger gebouwd en ben voor een vrouw erg sterk. Ik eet nu op onderhoudsniveau, dus zwaarder word ik niet, en toch word ik steeds sterker. Voor deze zomer wil ik 100 kg kunnen deadliften (1RM) (nu 78 kg), believe me, zo'n gewicht met zo'n klein meisje (andersom kun je het haast niet meer noemen) ziet er zeker niet uit Ik word in de sportschool ook raar aangekeken als ik push-press met 35 kg doe (N) Zal voor jullie allemaal niet zoveel voorstellen, maar voor een vrouw wordt het echt als zowat onmogelijk gezien en ook veel beginnende jongens zouden het niet kunnen.
Respect voor zulke dames ((B)) een stuk beter dan al die meisjes met 3kg dumbelltjes
|
|
|
|
amateur
-
Total Posts
:
131
-
Reward points
:
0
-
|
di 18-mrt-03 16:44
( permalink)
quote: Oorspronkelijk geplaatst door: leed mijn broertje is ook erg sterk en heeft ook dunne armen. Bij fitnes kijk ik ook wel eens uit mn ogen als ik z'n ectomorph ff met meer zie bank drukken als ik. Van die mensen die zonder touwen bergklimmen zijn ook niet ehct breed ofzo, maar wel SUPER sterk.
ja nu je daarover begint ik vind die turners die zo aan die ringen aan touwen zwieren of rond een baar echt ongelooflijk mooi gespierd,mooi geaccentueerd en mooie v-rug zou dit allemaal natuurlijk zijn?
|
|
|
|
wateengedoe2
-
Total Posts
:
3846
-
Reward points
:
0
-
|
di 18-mrt-03 17:48
( permalink)
quote: Oorspronkelijk geplaatst door: Scighera
quote: Oorspronkelijk geplaatst door: wateengedoe2 Ik ben erg tenger gebouwd en ben voor een vrouw erg sterk. Ik eet nu op onderhoudsniveau, dus zwaarder word ik niet, en toch word ik steeds sterker. Voor deze zomer wil ik 100 kg kunnen deadliften (1RM) (nu 78 kg), believe me, zo'n gewicht met zo'n klein meisje (andersom kun je het haast niet meer noemen) ziet er zeker niet uit Ik word in de sportschool ook raar aangekeken als ik push-press met 35 kg doe (N) Zal voor jullie allemaal niet zoveel voorstellen, maar voor een vrouw wordt het echt als zowat onmogelijk gezien en ook veel beginnende jongens zouden het niet kunnen.
Respect voor zulke dames ((B)) een stuk beter dan al die meisjes met 3kg dumbelltjes
.. aan wie ik me helemaal groen en geel erger, beh. als ze die dumbells gebruiken voor schouderoefeningen met gestrekte armen, dan is het nog best wel zwaar. Maar dan gebruiken diezelfde dames vast een halve kilo (N)
|
|
|
|
enrico
-
Total Posts
:
2262
-
Reward points
:
0
-
|
di 18-mrt-03 19:08
( permalink)
hehe, heb ook heel dunne armpjes, maarre, overlaatst moesten we optrekken, en beendruk oef., er waren er een hoop met armen en benen die miss. 2 a 3 keer zo dik zijn als die van mij, maar ze konden zich niet optrekken of niets, ik zonder veel moeite 10 keer(dan had je 10/10 dus waarom meer?) en met de legpress een met mega benen slechts 70kg, ik met men stekjes 120, dat was toen toch wel leuk héhé
|
|
|
|
enrico
-
Total Posts
:
2262
-
Reward points
:
0
-
|
di 18-mrt-03 19:11
( permalink)
quote: Oorspronkelijk geplaatst door: enrico hehe, heb ook heel dunne armpjes, maarre, overlaatst moesten we optrekken, en beendruk oef., er waren er een hoop met armen en benen die miss. 2 a 3 keer zo dik zijn als die van mij, maar ze konden zich niet optrekken of niets, ik zonder veel moeite 10 keer(dan had je 10/10 dus waarom meer?) en met de legpress een met mega benen slechts 70kg, ik met men stekjes 120, dat was toen toch wel leuk héhé
al die stoer manne ne keer afgedroogd  flipa:
|
|
|
|
wateengedoe2
-
Total Posts
:
3846
-
Reward points
:
0
-
|
vr 28-mrt-03 18:18
( permalink)
Bonkill, ik doe het nog helemaal niet  100 kg dan. Mijn 1RM is nu 78 kg (nja, enkele weken terug) en mijn doel is om mijn 1RM deadlift voor de zomer opgekrikt te hebben tot 100 kg. Dat is met een losse stang. En squatten doe ik ook (deep squat, ook losse stang), daarmee ben ik nog niet zo lang bezig (wel al meerdere maanden andere benentraining gedaan), ik ben een goeie maand geleden begonnen (heel wiebelig) met 10x 33 kg en doe nu (veel betere vorm) 10x 51 kg. En het einde is nog niet in zicht, volgende week ga ik kijken of 10x 57 kg (= mijn lichaamsgewicht) gaat. Deadlift doe ik nu werksetjes van 8x 65 kg, ben ik ook best wel tevreden mee. Kreeg er deze week ook nog een complimentje over in de sportschool.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|