|
Author |
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
Status: offline
|
Ikaquat nog lang niet goed. Ik wil daarom mijn focus niet meer op de gewichten leggen maar op de techniek. (het zwaar gaan kan dan wel met legpress) Maar ik denk dat ik persoonlijk mijn techniek van mijn houding het beste train met front squaten? Of kan ik toch beter een backsquat doen? Ik weet namelijk zeker dat mijn core met de juiste houding verslapt en ik moet eerst doe core goed sterker maken als ik dus vooruit gang wil boeken met het squaten in de juiste houding. Hoe denken jullie hier over, hoe te beginnen. Ik wil er zelfs wel een extra squat bij gaan doen. Dus per week 2 keer ipv 1 keer squaten.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2076
-
|
Re:Squat houding
do 12-mei-11 15:17
( permalink)
Mijn regel is altijd, als je goed wilt worden in een oefening moet je de oefening oefenen. Zeg altijd maar zo iemand die goed trompet wilt spelen gaat ook niet drummen om beter te leren blazen. Hoewel voor die blazers het wel eens handig is als ze ook kunnen tellen, maar das weer een ander verhaal.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
do 12-mei-11 15:29
( permalink)
wat ook helpt Hermke, is als de trompettist dan een metronoom gebruikt en langzaam begint totdat hij 't stuk snel in de maat kan spelen zo ook met pianospelen, de noten goed achter elkaar in de maat aanslaan, en wanneer dat goed gaat het tempo verhogen wat dit met squat te maken heeft? langzaam met licht gewicht gaan uitvoeren totdat je 't goed doet. Dan langzaam 't gewicht verhogen (elke week of elke 2 weken een max 5kg er bij) en bij elke verhoging je houding in de gaten houden.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2076
-
|
do 12-mei-11 15:38
( permalink)
Niks, vond het ook een stom voorbeeld van mijzelf, goed leren squaten doe je ook door gewoon veel te oefenen en dat is in de squat oefenenen.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
do 12-mei-11 17:45
( permalink)
LOL.. ik vond 't juist een leuk gevonden vergelijking lup die pakt de squat te zwaar.. gaat dus iets doen wat ie nog niet goed kan
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
do 12-mei-11 18:38
( permalink)
Denk het ook. Ik begin gewoon met 50kg en dan bouw ik het op.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
do 12-mei-11 18:45
( permalink)
en je bouwt je core er vanzelf mee op.. kleine stapjes blijven verhogen.. over een paar maanden pak je dan vanzelf weer een redelijk gewicht.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1819
-
|
do 12-mei-11 18:45
( permalink)
Het aanleren van de juiste houding gaat het makkelijkste met de front squat en voor absolute beginners de goblet squat = vasthouden van 1 zware dumbbell voor je borst.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30869
- Scores: 616
-
Reward points
:
2070
-
|
do 12-mei-11 18:54
( permalink)
Denk niet dat Lup als absolute beginner telt  maar het is wel een goede tip. Ik vind het ook als niet-beginner nog wel een verschil in uitvoering tussen die squats trouwens
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6345
- Scores: 125
-
Reward points
:
1841
-
|
do 12-mei-11 18:55
( permalink)
Frontsquat dwing je in een heel andere positie dan de gewone squat. Ik denk dus niet dat je de frontsquat moet gaan doen om je houding/techniek van de gewone squat te verbeteren. Gewoon regelmatig squaten en eerst de juiste techniek aanleren voor je echt gewicht erop gaat gooien. 2 tips, - Zoek op rippetoe en squat - Probeer eens een stang waarvan de uiteinden ingevet zijn. Bij de minste verkeerde eweging gaan de schijven aan de wandel waardoor je precies ziet waar je fout gaat.
As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
-
Reward points
:
1431
-
|
do 12-mei-11 22:21
( permalink)
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6345
- Scores: 125
-
Reward points
:
1841
-
|
vr 13-mei-11 18:50
( permalink)
Nice
As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11216
- Scores: 580
-
Reward points
:
2058
-
|
vr 13-mei-11 20:31
( permalink)
Ik vond frontsquatten juist wel prettig overgang naar de backsquat en zag bij oa huisgenoot en beste vriendin veel verbetering in core en soepelheid. Lijkt me geen overbodige luxe. Lup, heb je die Thomas Test als 's gedaan die ik je aanraadde?
<message edited by SheRu on vr 13-mei-11 20:45>
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1819
-
|
vr 13-mei-11 20:45
( permalink)
@ sis: vermelding goblet squat was niet direct naar Luppie toe.. Toegegeven, de houding bij de backsquat is wat anders dan bij de front squat, maar het is gewoon zo dat je bij de back squat er nogal eens straffeloos een halve good morning van kan maken, terwijl dat bij de front squat en zeker de overhead squat meteen wordt afgestraft! Als je je avontuurlijk voelt kan je dus evt ook de overhead squat uitproberen.. start dan met een houten stok
|
|
|
|
Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
- Scores: 0
-
Reward points
:
909
-
|
wo 25-mei-11 10:21
( permalink)
Bij Essbra zijn we best even bezig geweest voor ik mijn squat goed had, en dat heb ik alleen geleerd doordat er steeds iemand meekijk en mij vertelde hoe ik mijn houding moest corrigeren. Het moeilijkste was denk ik de spanning de gehele oefening vast houden aangezien veel mensen geneigd zijn onderin even los te laten waardoor je een soort knikje maak daar waar je je bekken min of meer kantelt. Het zijn imo ook vele factoren die kunnen bijdragen aan die goede houding; een klein hakje of 2 plaatjes onder je voeten, het halter net iets hoger of lager pakker wat je bewegings vrijheid net iets veranders en de houding van je handen. Hoe smaller ik mn handen had hoe rechter mijn rug bleef. En wat mij ook heel erg afgestraft is, is het net te veel naar voren hangen. Ik moest net als bij de Dl niet bang zijn, borst naar voor schouders naar achter, lucht pakken naar boven kijken en spanning vast houden, en voila binnen 6 weken was mijn houding perfect en schoot het gewicht omhoog... Maar goed, dat was een powerlifting training bij Essbra maar heeft mij aanzienlijk geholpen..
Beauty is skin deep. A tattoo goes all the way to the bone.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2076
-
|
wo 25-mei-11 10:27
( permalink)
Ik snap die spanning er af laten onderin nooit zo goed, sterker nog in mijn ogen is dat technisch gezien vrijwel onmogelijk of je moet al geknooid hebben bij het zakken, onderin heb ik juist de meeste spanning en zou er niet mee weg komen als ik daar geen spanning meer zou hebben, dan zou het een keiharde fail worden. Verder zijn hulpmiddelen als schijfjes of of plaatjes onder je voeten nooit een optie, als je niet met je kont naar de grond kan zonder je hielen van de grond te halen klopt er iets niet en ben je ergens verkort en moet je dus dat probleem eerst oplossen want gehurkt zitten dan wel gaan zitten met de voeten plat aan de grond is een volkomen natuurlijke beweging dan dan wel houding.
|
|
|
|
Tat2gilbert
-
Total Posts
:
749
- Scores: 0
-
Reward points
:
909
-
|
wo 25-mei-11 10:35
( permalink)
Dat hakje van 1cm scheelde gigantisch in de wijze waarop ik de lift kon uitvoeren, misschien is het puur een powerlifting ding dat weet ik niet, maar 100kg met of zonder dat kleine hakje is een wereld van verschil imo.. En dat knikje zie en zag ik veel mensen maken op het moment dat ze het diepste punt bereiken, mij was verteld dat dat puur de spanning was die dan heel ff losgelaten werd.. Een riem kan wel helpen de spanning beter vast te houden al is het hard core zonder riem te trainen Maar ik heb eigenlijk nog geen PL'er gezien die zonder hakje of riem trainde..
Beauty is skin deep. A tattoo goes all the way to the bone.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2076
-
|
wo 25-mei-11 10:47
( permalink)
Huh echt niet?? Ik ben waarschijnlijk een holbewoner, maar ik kom uit een periode waar er vaak nog gewoon op blote voeten of sokken werd gesquat en belts alleen waren voor max beurten zeg maar boven de 200 kg en iets onder je voeten of een hakje heb ik pas een keer bij iemand in mijn leven gezien.
|
|
|
|
DjMark
-
Total Posts
:
11154
- Scores: 95
-
Reward points
:
2028
-
|
wo 25-mei-11 10:54
( permalink)
De spanning eraf onderin(knikje met onderrug), dan duw je je knieen ws niet goed genoeg naar buiten, of zijn je hamstrings te zwak. Ik vind deze filmpjes wel leerzaam: http://www.youtube.com/watch?v=EkF9QD7oCIA (dit is alleen het eerste deel) Alhoewel hij aangeeft een relatieve beginner te gaan coachen...en dan blijkt die gast wel gewoon 405lbs te kunnen squatten...
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
-
Reward points
:
2076
-
|
wo 25-mei-11 10:56
( permalink)
Is toch normaal voor een beginner??? Ut zijn maar ponden he.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|