Stabilisatie - spiermassa behouden
Author Message
nina26

• Total Posts : 62
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Stabilisatie - spiermassa behouden zo 05-jul-09 09:47 (permalink)
0
Hey,

Ik train ondertussen een jaar en 6 maanden,en heb het resultaat bereikt dat ik wou bereiken.
Nu is het enkel nog mijn bedoeling de spiermassa die ik heb, te behouden.
Wat doe ik het beste?

Momenteel train ik nog 2-3 keer per week FB gedurende 45-50 minuten. En ik blijf groeien,maar ik ben nu tevreden met het resultaat.
Schakel ik best over naar 1 keer per week FB of riskeer ik dan spiermassa te verliezen?

Moob

• Total Posts : 14763
    • Scores: 91
    • Reward points : 1420
    RE: Stabilisatie - spiermassa behouden ma 06-jul-09 23:42 (permalink)
    0
    Zou het bij 2 keer fullbody houden, lekker op onderhoud trainen. Dus niet verzwaren etc, maar gewoon lekker bezig blijven. Voeding ook op onderhoud houden.

wat voor jou precies onderhoud is, zal je zelf moeten uitrekenen/bekijken.
    I started out with nothing and still have most of it left.

http://www.no-nonsense-training.tk/

Woppie

• Total Posts : 436
      • Scores: 2
      • Reward points : 662
      RE: Stabilisatie - spiermassa behouden vr 10-jul-09 17:01 (permalink)
      0
      Yep, lekker laten zo.. wat ik me afvraag, wij trainen meestal 2 spiergroepen per keer en zijn dan zo'n klein uurtje zoet, hoe doe je fb in zo'n korte tijd?
      everyday a new challenge

3XL

• Total Posts : 6345
        • Scores: 125
        • Reward points : 1841
        RE: Stabilisatie - spiermassa behouden vr 10-jul-09 18:56 (permalink)
        0

ORIGINAL: nina26

Hey,

Ik train ondertussen een jaar en 6 maanden,en heb het resultaat bereikt dat ik wou bereiken.
        Nu is het enkel nog mijn bedoeling de spiermassa die ik heb, te behouden.
        Wat doe ik het beste?

Momenteel train ik nog 2-3 keer per week FB gedurende 45-50 minuten. En ik blijf groeien,maar ik ben nu tevreden met het resultaat.
        Schakel ik best over naar 1 keer per week FB of riskeer ik dan spiermassa te verliezen?

Zal afhankelijk zijn van je intensiteit. Waneer je intensiteit hoog genoeg is kan 1 keer in de week een spier belasten zelfs voldoende zijn om te groeien.

Wat denk ik een betere optie is is om je voeding bij te stellen. Gewoon blijven trainen zoals je gewend bent, maar dan gaan eten op onderhoud en niet op winst.
        Meestal heb je het dan over een kleine bijstelling (250-500Kcal/dag minder eten)

As you are now, I once was.
        As I am now, you'll never be

©3XL ®2000      

nina26

• Total Posts : 62
          • Scores: 0
          • Reward points : 0
          RE: Stabilisatie - spiermassa behouden do 16-jul-09 12:36 (permalink)
          0
          @ Woppie : ik train per keer zowel been-arm-borst als buikspieren,en ik doe 3 verschillende oefeningen per spiergroep (en per oefening 3 x 10hh of 3 x 8hh). En dat is haalbaar op 45-50 minuten. Ik ben wel iemand die weinig pauzes neemt en de oefeningen allemaal na elkaar doet. Dan is dat zeker te doen op minder dan een uur,hoor.

@ 3XL: ik eet sowieso al weinig,erg gezond en krijg weinig kcal binnen. Zelfs dan heb ik toch al een gespierd lichaam gekregen.
          Ik ga m'n voeding gewoon laten zoals ik het altijd deed,denk ik,en 2 keer per week FB blijven doen.
          Bij mij persoonlijk zit het vooral bij de benen. M'n bovenbenen worden stilaan erg gespierd (je ziet echt de spier liggen,zelfs als ik gewoon neerzit) en vooral m'n onderbenen/kuiten zijn erg gespierd. En dat vind ik persoonlijk niet mooi en mijn man ook niet.knipoog
          Armen ga ik goed blijven trainen en wel nog verhogen in gewicht,idem voor buikspieren.

Thanks voor jullie hulp en antwoorden.

Espi

• Total Posts : 21401
            • Scores: 147
            • Reward points : 1819
            RE: Stabilisatie - spiermassa behouden do 16-jul-09 13:38 (permalink)
            0
            Als ik dit lees , nl. dat je zegt niet zo veel te eten, lijkt het er eerder op dat je niet zozeer echt meer spiermassa hebt gekregen, maar gewoon droger bent geworden en je vet% verlaagd is..
            Nog minder eten zou dan niet de beste optie zijn..

Feitelijk groei je minder snel als je je meer op kracht zou toeleggen, dus gaat zakken en in het 1-6 hh gebied gaat zitten.

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
              • No New Messages
              • Hot Topic w/ New Messages
              • Hot Topic w/o New Messages
              • Locked w/ New Messages
              • Locked w/o New Messages
              • Read Message