Start to bike
Author Message
Sokev

• Total Posts : 75
  • Scores: 0
  • Reward points : 538
  • Status: offline
Start to bike wo 03-jun-09 15:29 (permalink)
0
Hoikes
Een vriend van mij zou dit willen volgen met een schema maar zou dit trainen op een hometrainer (eentje waar je zowaar in ligt) in de fitness of thuis omdat hij in augustus wenst deel te nemen aan een hell fietstocht...
Bon, persoonlijk vind ik dit geen slecht idee, maar buiten fietsen is leuker toch?
Indien hij dit zou doen, op welke stand dient hij dan te fietsen? (afwisselend parcours, bergen inlassen, of enkel een niveau kiezen (welk niveau dan?)

TommyTee

• Total Posts : 298
    • Scores: 8
    • Reward points : 743
    RE: Start to bike wo 03-jun-09 15:46 (permalink)
    0
    Wat zou je vriend willen volgen?  Ik snap t niet helemaal... Als hij mee gaat doen aan een fietstocht buiten, zou ik toch echt buiten gaan trainen. Het is net als een marathon trainen op een loopband, dat gaat ook niet. Buiten fietsen is heel anders dan op de hometrainer!

Wat hij moet doen hangt af van het trainingsdoel. Als ie voor die wedstrijd traint, is het handig om te weten hoeveel km dat is, kun je daar je trainingen op samenstellen. Als hij nog nooit gefietst heeft, zou ik eerst wat basisconditie opbouwen. Doe bijvoorbeeld 2x per week intervalletjes, dat is stukken hard fietsen afwisselen met stukken wat langzamer, of stukken over bergen en stukken vlak. Is ook leuk voor de afwisseling, aan een stuk door op een tempo is ook zo saai.

Train daarbij 2x in de week op hartslag (intensief, tussen de 155 en 165), per sessie 2x 20 minuten en dan later uitbreiden naar 3x20 minuten. Als je dat volhoudt, zul je snel conditie opbouwen. Al heb je voor serieus een wedstrijd fietsen ook een paar behoorlijke ballen nodig...boos 

Espi

• Total Posts : 21401
      • Scores: 147
      • Reward points : 1819
      RE: Start to bike wo 03-jun-09 16:19 (permalink)
      0
      't Klinkt ongelooflijk  maar als het puur om conditie opbouwen gaat, kan je dit best binnen opbouwen.

Hometrainer is niet je dat als je niet een 'standaard persoon' bent waar die dingen voor gemaakt zijn, anders is het te doen.. althans, zolang hij een interessant schema kan volhouden.
      't Enige wat ik op een hometrainer vaak deed en aardig lang kon volhouden was trappetjes ... elke hometrainer heeft toch wel een toerenteller.. gewoon een schema van 5-10 minuten met steeds 5 of 10 toeren sneller per minuut, bijv. van 70 naar 110 en dan op het hardst.. dit varieert dan van hetgene wat je heel gemakkelijk tot heel moeilijk kan volhouden.

De meeste mensen vinden spinning lessen echter motiverender

sis

• Total Posts : 30869
        • Scores: 616
        • Reward points : 2070
        RE: Start to bike wo 03-jun-09 18:09 (permalink)
        0
        Is start to bike niet net zoiets als de serie Start to Run?

Ben het verder eens met TommyTee, als de fietstocht buiten is, dan ook zeker buiten trainen.

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

TommyTee

• Total Posts : 298
          • Scores: 8
          • Reward points : 743
          RE: Start to bike wo 03-jun-09 20:52 (permalink)
          0
          idd, als je dan toch binnen gaat fietsen, ga dan lekker spinnen, werkt ook motiverender.

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
            • No New Messages
            • Hot Topic w/ New Messages
            • Hot Topic w/o New Messages
            • Locked w/ New Messages
            • Locked w/o New Messages
            • Read Message