Steppers of trimbikes.
Author Message
Spacehamster

• Total Posts : 553
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
Steppers of trimbikes. do 11-jan-07 11:46 (permalink)
0
Omdat ik een onverbeterlijke bank- en bureaustoelaardappel ben overweeg ik iets te kopen wat me zelfs in deze luie posities in beweging kan zetten.
Nou stikken de tweedehands sites van afgedankte fitness apparaten en daar zitten flink wat steppers bij en zelfs een trimbike (da's een hometrainer met alleen het pedalengedeelte.)

Nou aub geen preken dat stoel-fitness niet perfect genoeg is, daar gaat het me niet om, ik wil gewoon iets erbij wat ik dus op een stoel/bank kan doen. Al heeft het bijna geen resultaat het zal toch wel iets van resultaat hebben en daar gaat het me om; ik wil tijdens mijn zit-tijd meer beweging hebben dan geen beweging.
Ook weet ik dat steppers bedoeld zijn om op te staan.
Het gaat me hier niet om perfectie maar om aanvulling.

1. Kunnen steppers ook zittend gebruikt worden?
2. Zal ik een stepper of trimbike nemen?

Sharkie

• Total Posts : 3710
    • Reward points : 891
    RE: Steppers of trimbikes. do 11-jan-07 11:56 (permalink)
    0
    stepper lijkt me verre van ideaal om zittend te gebruiken, het gaat er toch om dat je enigszins kracht kunt zetten (wil je nog enigzins effect ervan hebben) en dat is zittend niet echt mogelijk imo

maar ik zou gaan voor een stoel waarbij er een actieve zithouding van je wordt verwacht, bijv zo'n fitnessbal of een stoel waar zo'n bal is inverwerkt. zittend op zo iets is je lichaam zichzelf constant aan het corrigeren -> train je mooi je stabilisatoren mee, en als het je toch niet om perfectie gaat, het is ook nog goed voor je rug en zithouding ook.

Velen zouden er bij gebaat zijn om meer energie te steken in keihard trainen en minder in eindeloze discussies over welk schema optimaal is.
    Want zelfs op de meest "perfecte routine" kan je trainen als een slappe vaatdoek.

- the locust

Spacehamster

RE: Steppers of trimbikes. do 11-jan-07 13:45 (permalink)
      0
      1. Dat was mijn vraag niet
      2. Ik heb het overwogen en uit mijn hoofd gezet omdat ik zo weinig ruikmte heb dat bij de minste onbalans ik van alles omver keil.
      Leuk bedacht maar mijn vraag blijft: "stepper of trimbike?"
      Zo'n stepper lijkt me idd lastig trappen....tenzij ik het ding gekanteld neerzet.

Espi

• Total Posts : 21401
        • Scores: 147
        • Reward points : 1819
        RE: Steppers of trimbikes. do 11-jan-07 15:44 (permalink)
        0
        Trimfiets, een stepper is een onding en zo'n fiets is makkelijker lezen/werken.
        Heb ooit met het idee om 'm als bureau'stoel' te gebruiken een Swiss ball gekocht maar idd, kans om jezelf te bezeren als je valt is redelijk groot, maar vooral: het is te laag. Voor werken aan een pc is een perfecte zithoogte belangrijk, met zo'n bal kom je makkelijk verkeerd uit.. zou dat zeker niet aanbevelen.

Spacehamster

RE: Steppers of trimbikes. vr 12-jan-07 11:58 (permalink)
          0
          Voor vallen ben ik niet zo bang want ik heb redelijk vertrouwen in mijn evenwicht. Maar een beetje onbalans en een stukje naar hier of daar kantelen is hier al erg genoeg.
          En eigenlijk, als ik zou vallen achter de computer knal ik misschien tegen de hamstervilla op en wordt Big Max terecht sjaggerijnig. blij
          De zithoogte had ik nog niet eens aan gedacht! Hoe doen andere mensen dat? Hebben ze een verstelbaar bureau? blij

Maargoed, jullie hebben me overtuigd dat mijn keuze op de trimbike gaat vallen.
          Bij deze ga ik op jacht!

Stan

• Total Posts : 15294
            • Scores: 13
            • Reward points : 732
            RE: Steppers of trimbikes. vr 12-jan-07 12:13 (permalink)
            0
            succes met je jachtsuper blij maar een roeimachine kan je ook zittend gebruiken...

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

Espi

• Total Posts : 21401
              • Scores: 147
              • Reward points : 1819
              RE: Steppers of trimbikes. vr 12-jan-07 13:20 (permalink)
              0
              Die lopen gewoon RSI op met zo'n bal of ze zitten stomtoevallig precies op de goede hoogte.
              Toen ik ervan hoorde, heb ik gelijk een bal gekocht, maar dat moest dus op maat zodat de voeten goed op de vloer staan. En dat kan niet, omdat ik veel hoger moet zitten en de voeten dan op een voetensteun heb geplaatst. Helaas heb ik al ernstige RSI opgelopen voor de aanpassingen gemaakt werden, dus laat het niet zover komen. Het gaat in elk geval bij mij nooit meer over, alleen de verschijnselen kan ik onderdrukken door bepaalde oefeningen of te zware gewichten te vermijden.

Hoe dan ook.. een fiets met een soort van 'lessenaar' ervoor werkt goed. Ken zelfs iemand die thuis een stairmaster heeft en al tredenlopend haar lessen (ze is hoogleraar) voorbereidt.

Stan

• Total Posts : 15294
                • Scores: 13
                • Reward points : 732
                RE: Steppers of trimbikes. vr 12-jan-07 14:03 (permalink)
                0
                ik blijf het een beetje raar vinden...ik heb een step gekocht om als ik tv kijk gewoon in beweging te kunnen zijn, ideaal om je een beetje te ontspannen na training bvb ! En als je aan het fietsen bent kan je toch niet serieus met iets anders bezig zijn? Het zal je deugd doen eens van je computer weg te stappen en wat frisse lucht op te snuiven...

Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus

Spacehamster

RE: Steppers of trimbikes. vr 12-jan-07 17:32 (permalink)
                  0
                  Ik wil juist een klein apparaatje wegens het eerder genoemde ruimteprobleem.
                  En die heb ik dan naast de crosstrainer en de dumbbells.
                  Misschien dat ik ooit de crosstrainer omruil voor een roeier, want die roeidingen zijn idd ook wel erg lekker.

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                    • No New Messages
                    • Hot Topic w/ New Messages
                    • Hot Topic w/o New Messages
                    • Locked w/ New Messages
                    • Locked w/o New Messages
                    • Read Message