John87
-
Total Posts
:
4527
- Scores: 16
-
Reward points
:
1055
-
Status: offline
|
Sterkste man van NL 2010
ma 26-jul-10 14:24
( permalink)
Sterkste Man van Nederland Hoofddorp - zondag 18 juli 2010 Jarno Hams pakt met overmacht zijn zesde titel! (Door Wout de Jong) Onder perfecte weersomstandigheden en binnen een bijzonder sfeervolle arena vond afgelopen zondag voor de 23ste keer sinds 1983 de Sterkste Man van Nederland plaats. Bussen vol supporters in identieke t-shirts (supporters van Patrick van der Kraan en Rick van der Torre), fanatiek thuispubliek (supporters van Richard van der Linden) en supporters uit alle windstreken met eigen taalgebruik van Friesland via de Achterhoek naar Limburg omzoomden de perfecte locatie. De stemming was vanaf het begin fantastisch en bleef dat ook gedurende het toch wel lange programma (van 13.30 uur tot 19.30 uur) en het moet gezegd, de mensen bleven bijna allemaal tot het einde mede gezien de spannende competitie. In het begin leek het er op dat na twee onderdelen de plaatsen op het erepodium waren verdeeld. Aan de leiding ging Jarno Hams met 24 punten die vol vuur liet zien dat hij zijn titel weer terug wilde welke hij na blessureleed in 2009 moest inleveren bij Simon Sulaiman. Simon Sulaiman liet drie dagen voor het evenement de organisatie weten dat hij door verschillende omstandigheden zijn titel niet kon verdedigen waardoor Dennis Gort ter elfder ure het deelnemersveld completeerde. Achter Jarno Hams waren het Jan Wagenaar met 22 punten en Alex Moonen met 20 punten die sterk uit de startblokken schoten. Vanaf dat moment begon met name “The Gently Giant” Richard van der Linden aan een sterke opmars welke door middel van een tweede plaats, een gedeeld tweede plaats, een eerste plaats en een derde plaats resulteerde in een fraaie tweede plaats in het algemeen klassement achter de ongenaakbare Jarno Hams die maar liefst vijf onderdelen wist te winnen. De nummer twee van 2009, de rustige goedhartige “Beer” Alex Moonen maakte het podium compleet waardoor Jan Wagenaar naast het podium “viel”. Andere opvallende zaken welke zeker in de tv uitzendingen een plaats zullen krijgen waren: - de nerveuze start van een aantal deelnemers; - de prima prestaties van de eerste jaars deelnemers Patrick van der Kraan en Eric Hams; - de groeiende prestaties van de jongste deelnemer Johan Langhorst; - de ontspannen prestaties van Dennis Gort; - het super optreden op bijna elk onderdeel van “Gijsje” Boeijen; - de nummers twee, drie en vier binnen 1 punt van elkaar in het algemeen klassement; - de verrassende prijsuitreiking van ondergetekende met veel verbaasde gezichten, maar alles is toch nog goed gekomen;. Maar bovenal de ijzersterke comeback van de nu zesvoudig Sterkste Man van Nederland Jarno Hams, nu nog één titel verwijderd van evenaring van het ontastbaar geachte record van Berend Veneberg waarvan men zegt dat hij zelf wellicht Jarno Hams van een eventueel zevende titel wil afhouden, de tijd zal het leren. Wist u verder dat voormalig Sterkste Man van Nederland Peter Baltus blijkbaar ook goed is in andere kunstjes gezien de omvang van mevrouw Baltus? Volgens Peter is de Sterkste Man van Nederland 2035 onderweg. Proficiat! Lees hier de rest http://www.realdutchpower.../nederland/uitslag.htm
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30125
- Scores: 495
-
Reward points
:
1758
-
|
Re:Sterkste man van NL 2010
ma 26-jul-10 19:00
( permalink)
Leuk om te lezen en het zou me niet verbazen als Jarno de volgende keer ook pakt.
|
|
|
|
kalajengkin
-
Total Posts
:
8785
- Scores: 45
-
Reward points
:
1153
-
|
ma 26-jul-10 23:22
( permalink)
Enig idee wanneer het uitgezonden wordt? Dan kan ik nog eens zien hoe mijn ex-sportschoolgenoot Patrick is gegroeid
Kala is en blijft een eigenaardig ding
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2305
- Scores: 59
-
Reward points
:
924
-
Status: online
|
di 27-jul-10 09:48
( permalink)
Jezus doe gast kan feesten en winnen ik wou dat ik dat kon. Beetje pilletjes slikken en een hoop zuipen en toch presteren. BTW gezien op party's
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
John87
-
Total Posts
:
4527
- Scores: 16
-
Reward points
:
1055
-
|
di 27-jul-10 10:25
( permalink)
kalajengkin Enig idee wanneer het uitgezonden wordt? Dan kan ik nog eens zien hoe mijn ex-sportschoolgenoot Patrick is gegroeid Dat duurt nog wel even denk ik. Hier kun je ook zien of hij gegroeid is http://picasaweb.google.n...ovius/SMNederland2010#
|
|
|
|