Change Page:
12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 22
spinningrom
-
Total Posts
:
253
- Scores: 1
-
Reward points
:
670
-
Status: offline
|
Techniek check regular deadlift (video)
wo 21-jul-10 19:12
( permalink)
Hey all, dacht eigenlijk dat dit in video-subforum te posten, maar daar komt blijkbaar geen kat. Kunnen jullie even naar dit filmpje kijken? Was voor mezelf al zeer leerrijk om eens te zien, zag dadelijk enkele fouten bij mezelf: - teveel naar beneden kijken (kin niet in verlengde van rug) (gaat beter als ik erop let) - laag dorsaal (= laag thoracaal) te veel afbollen tijdens liften, verergert bij hogere gewichten - te weinig knie-flexie bij start, waardoor het meer naar een straight leg DL neigt. Lijkt ook te verergeren bij zwaardere gewichten. nog comments? tips? hoe kan ik mezelf meer 'dwingen' meer vanuit de knieen te duwen?... Edit sis: filmpje zichtbaar gemaakt
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
- Scores: 59
-
Reward points
:
1036
-
|
Re:Techniek check regular deadlift (video)
wo 21-jul-10 19:14
( permalink)
Ik vind hem niet slecht al het voor de onderug bedoeld is. Zo pak ik het meste gewicht iig
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11217
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
Status: online
|
wo 21-jul-10 19:31
( permalink)
1) Het is geen regular deadlift. Het is een romanian die je op de grond aantikt.  (kan gewoon, maar minder efficiënt, als je 'm doodlegt. En voor een romanian, waarom zou je de grond willen aantikken?) 2) op 80% te weinig spanning op rug. 3) armen aan de wijde kant -vind ik. 4) Stang ligt ietsje ver van je af. Je gaat staan, pakt vast, en gaat. M.i. sla je de stap over waarbij je spanning zoekt op voeten en rug.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points
:
1036
-
|
wo 21-jul-10 20:09
( permalink)
Hoe heet deze deadlift dan eingelijk? Ik vind mijn techniek niet goed iig maar jah ga gewoon verder zo want vind hem zo het fijnst aanvoelen
|
|
|
|
floris2
-
Total Posts
:
3651
- Scores: 169
-
Reward points
:
1142
-
|
do 22-jul-10 00:13
( permalink)
@ spinningrom wat SheRu zegt en je geeft het zelf al aan, je kijkt naar beneden en zakt niet ver genoeg door je knieën. Daarnaast is naar beneden kijken niet voldoende, je moet je borst echt omhoog duwen/gooien tijdens de lift je rug trekt dan automatisch iets holler. En zorg voor meer spanning op je lijf.
my passion my life... my game my victory
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points
:
1036
-
|
do 22-jul-10 09:39
( permalink)
Hoe werkt het bij iemand die de rug niet loller mag trekken ?
|
|
|
|
tiomio123
-
Total Posts
:
3552
- Scores: 25
-
Reward points
:
1311
-
|
do 22-jul-10 09:59
( permalink)
Zoals al gezegd borst omhoog tijdens het liften. Nu lock je het gewicht ook niet uit, probeer uit te locken met je heupen (dus niet schouders naar achteren maar heupen naar voren).
23 jaar 1,76 92kg. BP: 155 (7x140) SQ: 2x215 DL: 270
|
|
|
|
spinningrom
-
Total Posts
:
253
- Scores: 1
-
Reward points
:
670
-
|
do 22-jul-10 11:08
( permalink)
dus ik moet: - handen wat minder breed - barbell dichter bij tibia (working on it, maar voelt nog wat onnatuurlijk aan) - bij locken meer billen opspannen zodat heupen meer naar voor komen - niet teveel naar beneden kijken - meer spanning bouwen in posterior chain voor ik lift - borst opgooien tijdens lift - meer knieen gebruiken "1) Het is geen regular deadlift. Het is een romanian die je op de grond aantikt. (kan gewoon, maar minder efficiënt, als je 'm doodlegt. En voor een romanian, waarom zou je de grond willen aantikken?) " --> sorry, dit snap ik even niet. Of bedoel je gewoon dat ik mijn knieen te weinig gebruik?
|
|
|
|
floris2
-
Total Posts
:
3651
-
Reward points
:
1142
-
|
do 22-jul-10 23:27
( permalink)
ja dat bedoeld ze en tja over wel of niet naar beneden kijken zijn de meningen over verdeeld. Ik vind dat je het niet moet doen omdat je dan minder effectief je borst erin kan gooien, maar er zijn ook mensen die erbij zweren ( al staan diegene dan wel sumo.. wijd dus)
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points
:
1036
-
|
vr 23-jul-10 08:26
( permalink)
Gewoon op de manier van je lichaam deadliften geen mens is gelijk en ik ben de fout in gegaan door te luisteren waardoor nog mee rugklachten als gevolg .
|
|
|
|
floris2
-
Total Posts
:
3651
-
Reward points
:
1142
-
|
vr 23-jul-10 10:15
( permalink)
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11021
- Scores: 1135
-
Reward points
:
2079
-
|
vr 23-jul-10 10:57
( permalink)
Deadliften is omgekeerd squaten Eneuh Luppie, ik denk dat Floris wel weet waar hij over praat.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points
:
1036
-
|
vr 23-jul-10 11:38
( permalink)
Jah dat zal maar had het niet tegen hem. Ik bedoel dat het niet voor iedereen hetzelfde geldt qwa beste uitvoering. Er zijn mensen die de rug helemaal niet hol moeten gaan trekken want dan gaat het fout zoals bij mij. Zelfde geldt voor squat. Ik ben geen voorstander van uitvoeringen laten bepalen via internet kangeheid helemaal mis gaan. Beter iemand die het kan zien met eigen ogen en vandaar uit bepalen hoe je het beste kunt gaan trainen, en dan wel iemanddie verstand heeft van anatomie om te zien wat wel en niet kan met dat lichaam
|
|
|
|
floris2
-
Total Posts
:
3651
-
Reward points
:
1142
-
|
vr 23-jul-10 12:17
( permalink)
ik denk niet dat iedereen zo bijzonder in elkaar zit als jij Luppie. Als je weet dat je een scheve rug hebt of iets anders bijzonders, moet je onder begeleiding van een fysio gaan trainen en misschien ook gewoon bepaalde oefeningen laten... en ik denk niet zozeer dat je je rug verkloot hebt door een foute houding. maar door niet zo slim en onvoorzichtig trainen @ Hermke thanx ouwe
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points
:
1036
-
|
vr 23-jul-10 12:29
( permalink)
Ik en ondervstandig trainen laat me niet lachen. Hij is verkloot door de rug hol te trekken en te doen wat anderen zeggen en niet op tijd naar de fysio gegaan. Had namelijk al wat aan begin pubertijd wat aan gedaan moeten worden.
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points
:
1036
-
|
vr 23-jul-10 12:34
( permalink)
2 fouten maakte ik idd te diep en te hol
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11217
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
|
vr 23-jul-10 12:39
( permalink)
Luppie Ik en ondervstandig trainen laat me niet lachen. Hij is verkloot door de rug hol te trekken en te doen wat anderen zeggen [...] JE rug hoort neutraal gehouden te worden, en je hebt dus verkeerd advies aangenomen. Dus onverstandig trainen.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points
:
1036
-
|
vr 23-jul-10 12:42
( permalink)
Jeps door een techniek te doen die bij jullie wel verstandig zou zijn. Ik heb onderstandig advies gekregen in het verleden vandaar dat ik fout trainde dus het licht niet 100% aan mij zelf. Iedereen zou advies meoten krijgen van iemand die er bij staaten niet wat op het net gerpoepen word
|
|
|
|
floris2
-
Total Posts
:
3651
-
Reward points
:
1142
-
|
vr 23-jul-10 12:43
( permalink)
ik doelde met onverstandig trainen niet zozeer op je houding bij het uitvoeren van de oefeningen
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2332
-
Reward points
:
1036
-
|
vr 23-jul-10 12:45
( permalink)
Oké ik schat door datik gewoon door ben gaan trainen. Ik neem jullie niets kwalijk verder ik had gewoon zelf eerder naar de fysio moeten gaan, maar goed de dokter zij altijdmaar overbelastig en verwees mij nooit door tot ik er zelf maar op door ben gaan dringen
|
|
|
|